خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چگونه شاگرد اول شویم ؟

رپورتاژ آگهی

دانش آموزان سعی می کنند در کلاس و مدرسه همیشه جز نفرات اول باشند و به اصطلاح شاگرد اول باشند. بسیاری از دانش آموزان در این زمینه موفق نمی شوند که در ادامه چند راهکار مفید برای دانش آموزان ارائه داده ایم که به شاگرد اول شدن آنها کمک کند.

شاگرد اول باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

طبیعتا شاگرد اول هر کلاس و مدرسه باید تفاوت هایی با سایر دانش آموزان داشته باشد. چند ویژگی مهم در شخصیت و رفتار این دانش آموز باید وجود داشته باشد. مهم ترین ویژگی پشتکار می باشد. داشتن پشتکار شاید اصلی ترین دلیل موفقیت یک دانش آموز باشد.

بعد از پشتکار عوامل دیگری وجود دارد که آن ها را بررسی می کنیم.

1 – به موقع در کلاس حاضر شدن

حضور به موقع در کلاس درس کمک زیادی به دانش آموز می کند . هر دانش آموز وظیفه دارد به موقع در مدرسه حضور داشته باشد و به محض شروع کلاس ، منتظر تدریس معلم باشد. یکی از شاخص های تنبلی و تشخیص بی نظمی در دانش آموزان دیر رسیدن آن ها سرکلاس است. این کار تمرکز دیگر دانش آموزان و معلم را نیز بر هم می زند. بنابراین شاگردهای ممتاز همیشه به موقع به سر کلاس می رسند.

 2 –  غیبت کمتر

 یکی از فاکتور های مهم برای شاگرد اول شدن ، حضور در همه ی کلاس های مدرسه است. هنگامی که غیبت نداشته باشید و در همه ی کلاس ها حضور فعال داشته باشید ، می توانید تمام نکات درسی و مباحث را از زبان خود معلم به خوبی یاد بگیرید و یادداشت کنید. از طرفی اگر مشکلی در فهم درس دارید از معلم بخواهید به خوبی آن را برای شما توضیح دهد که به یادگیری شما کمک زیادی می کند.

 در غیر این صورت از کلاس و دیگر شاگردان عقب افتاده و خیلی از مطالبی را که در کلاس مطرح می شوند، از دست می دهید.

3- داشتن برنامه درسی و حل نمونه سوالات

مرور کامل درس ها ، حل تمرینات و خلاصه نویسی به شما کمک می کند که شاگرد اول شوید.

یک برنامه دقیق درسی به کار شما نظم می دهد و یکی از روش های شاگرد اول شدن است. هنگامی که برنامه ریزی برای هر درس داشته باشید، همیشه از دیگر دانش آموزان آگاه تر و جلوتر خواهید بود که در نتیجه مسلط تر به درس هستید. این کار باعث می شود شما در سر کلاس اعتماد به نفس داشته باشید و بهتر عمل کنید.

سعی کنید در هر پایه ای که هستید حتما نمونه سوالات آن پایه را برای درس های مختلف حل کنید.

دانش آموزان کلاس ششم ، نمونه سوالات کلاس ششم و دانش آموزان کلاس پنجم ، نمونه سوالات کلاس پنجم و …. را باید به خوبی حل کنند.

4 –  آمادگی همیشگی در کلاس 

باید همیشه سعی کنید در کلاس آماده باشید تا کار برای معلم نیز آسان شود و بتواند سریع تر از مطالب کم اهمیت عبور کند و به خوبی به مطالب مهم بپردازد و تاکید بیشتری روی مطالب مهم داشته باشد. بنابراین هم شما با اعتماد به نفس جواب سوالات را سر کلاس می دهید و هم معلم نکات مهم و بیشتری را بیان می کند که باعث می شود سطح شما از سایر دانش آموزان بالاتر باشد.

 5 – رفع سریع مشکلات درسی

 سعی کنید مشکلات درسی را سریع و در موقع خود از بین ببرید یعنی اگر مبحثی را مطالعه کردید و نتوانستید آن را به خوبی درک کنید حتما مشکلات خود را یادداشت کنید و در اسرع وقت از معلم خود سوال بپرسید زیرا در شب امتحان فرصت کافی برای رفع اشکالات درسی وجود ندارد و ایام امتحانات زمان مرور درس ها است. بنابراین بهتر است اگر مشکلی دارید در همان جلسه آن را به کمک معلم رفع کنید.

6 – استفاده از سایت نوین گام

نوین گام یک مرجع مناسب برای دانش آموزان می باشد . حل تمامی کاربرگ ها ، انواع جزوه ها ، نمونه سوالات ، مطالب مهم کتاب درسی و … در این سایت وجود دارد. با مراجعه به سایت نوین گام می توانید از تمامی مطالبی که برای دانش آموزان وجود دارد بهره ببرید. از طرفی والدین و همچنین معلمانی که قصد تهیه نمونه سوال دارند می توانند از نمونه سوال های موجود در این سایت استفاده کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا