خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بومرنگ سلبریتی زدایی‌

لقمان مداین در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

نامش را با آثار با شکوهی به خاطر می آورم، در هر کجا که حاضر شد سعی کرد بهترین خود باشد، به سهم خویش استاندارد سینما را رشد داد، از ویژگی های خوبش آگاهی بود، تسلط کافی بر هر مبحثی داشت، می توانست تجزیه و تحلیل کند، نه از سیاست بی خبر بود نه از دیانت، هم خدای ادیان را می شناخت و هم خدای سیاستمداران را، وقتی فیلم های امنیتی بایکوت بودند او مرزشکنی کرد و به ایفای نقش پرداخت، تا از کسانی که امنیت را برای مردم فراهم آورده اند دفاع کند، سریال پازل را که در دفاع از شهدای هسته ای و نیروهای امنیتی خادم و نخبه بود و تقابل با سرویس های جاسوسی غرب را نشانه می رفت پذیرفت و درخشید، در نقش آفرینی آن سنگ تمام گذاشت، حتی به کمک نویسنده و کارگردان رفت تا به آنان بیاموزد برای بالا بردن همذات پنداری مخاطب با آن قهرمان امنیتی باید به بخشی از زندگی خصوصی آنها نیز گریزی بزند، اما ناجوانمردان قلم فروش، امروز به رضا کیانیان انگ مزدوری انگلستان را می زنند، همان هایی که عمری از سفره شرقی ها تناول کرده اند، نان پاکیزه کیانیان را آغشته به تهمت های نابخردانه خود می سازند، اما به قول مثالی کی شود دریا..، بگذریم.

از کجای سینمایتان می خواهید نام ببرید که خاطره ای از رضا کیانیان نباشد، مختارنامه ای که هر سال پر مخاطب ترین سریال سیمای میلی‌تان می شود یا سینما متروپلی که سال گذشته در جشنواره فیلم فجرتان اکران شد و جوایز را درو کرد و با بی رحمی از مسیر اسکار کنار گذاشته شد؟ البته در این یک مورد حق دارید، چون ایشان در همین فیلم پرده از چهره جناب‌تان پایین کشید، می خواهید از یک حبه قندش بگویم که اثر درخشان رضا میرکریمی و شادمهر راستین بزرگ بود اما با جهالت رفقای‌تان به قهر از اسکار کنار رفت تا در وهمی ننگین به تحریم اسکار بروید و سرشکسته تر از قبل بازگردید و در این میان اثری که درخشید را حیف کنید؟

از کفش هایم کویش بگویم که مرحوم کیومرث پوراحمد ساخت و درخشیدند اما در زمان فوت استاد پوراحمد نقل شده که گفتید تا حد امکان رسانه ها درباره او ننویسند! می خواهید از سریال شهرزادش بگویم که خوش درخشید اما برای آغاز طرح سلبریتی زدایی گناه سرمایه گذار فیلم را به پای هنرمندانش نوشتید تا به مقصود شوم خود برسید؟

هنوز هم که هنوز است نیروهایتان را به آموزشگاه های خصوصی می فرستید تا زیر نظر اساتیدی چون کیانیان درس بیاموزند و با همان اندوخته زمین بازی را در دستانشان بگیرند و آموزشگاه بزنند و با اساتیدشان تقابل کنند و فراموش می کنید که پیامبر اسلام(ص) در شان اساتید فرمود هرکس به من علمی را بیاموزد تا آخر عمر بندگی اش را می کنم.

بگذارید آگاه‌تان کنم اگر هنوز برایتان دیر نشده باشد، اگر معجون جهل مرکب را ننوشیدید، اگر صرفا جهالت است و عصاره آگاهی جواب دهد، یقین بدانید طرح سلبریتی زدایی همچون بومرنگ به صورتتان باز خواهد گشت، بخوانید و بنگرید و از تاریخ عبرت بگیرید، پیش از شما سعید امامی که رهبری او را نفوذی نامید و رفقایتان او را شهید خواندند در این مسیر گام نهاد، روزنامه ها را فله ای بست و روزنامه نگاران را خانه نشین کرد، آیا مسیر مطبوعات بسته شد؟ یکایک آنان به رسانه های جهانی پیوستند و با راه اندازی بخش فارسی یا پوشش دهی اخبار ایران در بخش های دیگر تبدیل به هزینه برای نظام شدند، خبرنگاری که اخبار مجلس را پوشش می داد و در چهارچوب کار می کرد را تحمل نکردید و به مهاجرت مجبورش کردید تا زمین بخورد اما همین که سرپا شد کمپین هایی را به پا کرد، همه مانند ماشاالله شمس الواعظین برنده جایزه جهانی مطبوعات نبودند که در ایران بمانند و از حرفه خود دور شوند و کشاورزی کنند.

همین طرح مقابله با هنرمندان نیز شکست می خورد و مانند سعید امامی سیلی خواهید خورد، همانطور که امیرالمومنین (ع) فرمود هرکه استبداد کند در کارهای خود هلاک می شود، فرمود من یک عقل دارم وقتی با ده نفر شما مشورت می کنم ده عقل به عقل خودم ضمیمه می کنم، ای کاش می نشستید پای سخن استاد کیانیان و در مقابلش زانوی ادب می زدید تا دریابید چه چیز در میان انبوه آثار استاد ناصر طهماسب قرار گرفت که او را از چشم ملت انداخت، بلکه تکرارش نکنید، امان از روزی که فضای خارج از کشور فراهم شود تا یکایک هنرمندان مهاجرت کنند و سینمایتان، پر مخاطب چون سیمای میلی باقی بماند! و دیگر فیلمی با استاندارد های نظام ساخته نشود، یادتان بیاید که شبیه جاهلیت اولی گمان می کردید گلشیفته فراهانی یا زهرا امیر ابراهیمی که چه خوش می درخشند در خارج به جایی نخواهند رسید و فشار را تا حدی زیاد کردید که ناچار به مهاجرت شوند اما باز هم خداوند مکرتان را به خودتان بازگرداند و درخشش هنری آنان را مقابل دیدگانتان به تصویر کشید.

یا آمدید گناه فروهرها را به پای گناه فرشته نوشتید! آن هم درست زمانی که چند ساعتی از ماه پر واقعه آذر نگذشته بود، آن را به قتل های زنجیره ای و اتوبوس نویسنده ها در ارمنستان منتسب کردید. فارغ از هر اظهار نظری، مگر رهبری به صراحت نفرمودند این اعمال کار عناصر نفوذی می باشد. به زبان ساده یعنی همان افرادی که اسناد سری را با کامیون از تورقوزآباد بیرون می کشند و با خیال راحت از مرز خارج می کنند تا ثابت شود حفره امنیتی به قدر یک کامیون جا باز کرده است! همان هایی که قهرمانان ملی را در کف خیابان های پایتخت ترور می کنند و هیچگاه ردی از آنان پیدا نمی شود و دست آخر حضرات مجبور می شوند افراد بی گناه را به عنوان عاملان ترور بازداشت کنند و زیر بازجویی ببرند که چون عیسی بار گناه و بی کفایتی دیگران را بر دوش کشند و به جد اگر دستگاه امنیتی سپاه در آن مقوله به کمک نمی آمد یک تراژدی بزرگ به وقوع می پیوست و افرادی بی گناه در یک اشتباه آشکار مجازات می شدند. مگر رهبری تاکید نکردند کار دشمن است، مگر مدیران ذی ربط تلاش نکردند تا از آنان همین را اعتراف بگیرند؟ مگر کسی همچون آقای پرویز ثابتی نگفتند که نویسنده ها خیال پردازی کرده و دروغ می گویند و اصل ماجرای اتوبوس ارمنستان را تکذیب کردند؟ مگر بر سنگ مزار سعید امامی حک نشد که شهید است و گفتند دشمن برایش پرونده سازی کرده و او را کشته؟ پس این همه جنجال برای چیست؟ با تعریف شما هرچه درباره قتل های زنجیره ای گفته و نوشته شود باید از آن حمایت کرد، اگر آن سخنان‌تان صحیح باشد آذر، ماه مظلومیت جمهوری اسلامی است، پس نویسنده های به قتل رسیده آن ترور و در نتیجه شهید شده اند، پس سالگرد شهادت‌شان باید پرشکوه برگزار شود و پوشش حداکثری یابد نه آنکه اسیر ممانعت گردد.

در ثانی، بیایید شما را به ایالات متحده امریکا ببرم، جایی که فیلم هایی پرشمار و به زعم شما سیاه می سازند آن هم علیه مقامات و ساختار سیاسی حکومت خودشان، دستگاه امنیتی، پلیس، ارتش و حتی فراتر از آن درباره فراماسونری یا همان جریان نظم جهانی و ایلومیناتی که شما باور دارید مدیریت دنیا را بر عهده دارند و یا دستگاه عدلیه! آیا توقیف می شوند؟ آیا تحت تعقیب مقامات قضایی قرار می گیرند؟ آیا سانسور می شوند؟ بگذارید به شما قاطعانه پاسخ بدهم خیر! تنها با تکیه بر رکن چهارم دموکراسی یعنی رسانه از درگاه های خود نقل به مضمون اعلام می کنند که “واقعیت ما با آنچه در فیلم می بینید متفاوت است” و به همین بسنده می کنند، فراتر از آن می بینیم حمایت نیز می شوند و پیکره‌شان از تیغ سانسور و توقیف پاره پاره نمی گردد، می خواهید مثال بزنم، در ساختار سیاسی سریال خانه پوشالی را ببینید، در فراماسونری قاتلین ماه کامل از اسکورسیزی، سیستم امنیتی‌شان را در سریال بیست و چهار و سرزمین مادری ببینید که از هیچ فعل منفی دریغ نمی کنند، یا ارتش در میثاق، یا دستگاه قضایی در عالیجناب و نمونه های بسیار دیگر که در این یادداشت نمی گنجد.

از رضا کیانیان گله کردید که چرا از هنرمند پیشکسوت فقید گلایه کرد، از کدام سخنش تعجب کردید؟ او صدای بیش از شصت درصد مردم بود که در آن سخن متفق القول بودند، همان هایی که انتخابات شما را تحریم کردند تا با آرایی حداقلی بر سر نیزه جلوس کنید و دردتان هم نیاید! با کدام پشتوانه به صدای اکثریت مردم اهانت می کنید؟ اگر عملکرد شما صحیح بود که رهبری در سخنرانی اخیر خود خواهان شنیده شدن صدای اکثریت مردم نمی شدند، باز شدن و رقابتی شدن فضا را طلب نمی کردند!

اگر قضاوتتان صحیح بود که از عملکرد دستگاه های ذی ربط در تایید صلاحیت کاندیداها گلایه نمی کردند، اگر شما یادتان رفته ما بخاطر داریم که رهبری همان ابتدا با تایید فیلم مارمولک جناب تبریزی مجوز ضمنی انتشار آن را دادند و به درستی فیلم را تحلیل کردند اما امثال شما خودآقا پندارها بیست سال این فیلم ارزشمند را توقیف کردید تا بار دیگر ثابت کنید انحصار قدرت در دستان شماست نه حتی رهبری، همانطور که ریاست گذشته صدا و سیما را که منصوب رهبری بود با قهر پایین کشیدید تا مهر تاییدی بر توان ناتوان‌تان بزنید، الحق که خسر الدنیا و الاخره هستید، نه رضایت مقام رهبری را دارید نه رضایت مردم که رضای الهی در گروی آن است، بدانید تا زمانیکه شما اشغالگران سینما جولان می دهید مخالفت با اشغالگران فلسطین از زبان پر کلام‌تان طنزی بیش نیست.

در پایان شما را به سوره تکویر آیه نهم ارجاع می دهم که چه خوش فرمود و آیت الله طالقانی (ره) چه دقیق تفسیر کردند، در فردای قیامت خداوند سوال می کند که به کدامین گناه این استعدادهای پرپر شده کشته شدند؟ و شما و امثال شما باید پاسخگو باشید که چگونه استعدادهای هنر این مرز و بوم را با خانه نشینی و قهر زنده به گور کردید.

برایتان طلب هدایت دارم، هرچند که بعید می دانم بر قلب های مهر شده‌تان موثر آید.
به هر ترتیب امیدوارم شاهد افزایش سعه صدر در همگان باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اتحاد مقایسه با نظمی که سینمای هم دست خودشه و اساسا نظم سیاسی موضوع اصلیش نیست و در ضمن خط قرمز هم داره این انتقادات در اون نظم اساسا خط قرمز نیست و شکل فرم و مسئله اون نظم متفاوت هست

    4
    1
      1. اولا که بازیگر پول میگیره بازی کنه و معلوم نیست ایشون اعتقادی بازی کرده باشد همه موضوعات رو. دوما شما آسمون و ریسمون بهم میپیچی که هم خودتو بالا ببری هم مردم رو با خودت همراه کنی آخر این قصه سرابه آخه مثل تو زیاد هست و نمیگذارن چیزی گیرت بیاد. معلوم نیست چقدر نشسته فکر کرده که با رضا کیانی بالا بکشه خودشو.

        7
        4
  2. با سلام لقمان خان آقای رضا کیانیان و دیگر هنرمندان پیشکسوت هستند مورد احترام همه ما ایرانیان شکی نیست ولی شما آقای کیانیان و هنر و هنرمندان را سپر خود قرار دهی و به کل نظام حمله ور شوی و هر جای هم به نفع خود باشد از مقام معظم رهبری هم استفاده بکنی و اغتشاشگران ضدانقلاب های فراری هم تعریف و تمجید بکنی از آن کسانی که فرار کردند و در خارج از کشور دنبال تحریم حمله نظامی برای مردم و ایران عزیز ۲۴ ساعتی در تلاش هستند طبق فرموده خدا و قرآن شما منافق تشریف دارید
    1 . در سوره منافقون ده ویژگى آنان بیان شده که سه ویژگى آن در آیه مثل آمده است. نشانه هاى دهگانه منافقین که در این سوره مطرح شده به شرح زیر است: 1 ـ دروغگوئى صریح و آشکار (واللّه یشهد انّ المنافقین لکاذبون) 2 ـ استفاده از سوگندهاى دروغین براى گمراه ساختن مردم (اتّخذوا ایمانهم جنّة) 3 ـ عدم درک واقعیّات بر اثر رها کردن آئین حق بعد از شناخت آن (لایفقهون) 4 ـ داشتن ظاهرى آراسته و زبانى چرب، علیرغم تهى بودن درون و باطن (و اذا رایتهم تعجبک اجسامهم) 5 ـ بیهودگى در جامعه و عدم انعطاف در مقابل حق همچون یک قطعه چوب خشک (کانّهم خشب مسنّدة) 6 ـ بدگمانى و ترس و وحشت از حادثه و هر چیز به خاطر خائن بودن (یحسبون کلّ صیحة علیهم) 7 ـ حق را به باد سخرّیه و استهزاء گرفتن (لوّا رؤوسهم) 8 ـ فسق و گناه (انّ اللّه لایهدى القوم الفاسقین) 9 ـ خود را مالک همه چیز دانستن و دیگران را محتاج به خود پنداشتن (هم الّذین یقولون لاتَنفقوا على من عندرسول اللّه حتّى ینفضّوا) 10 ـ خود را عزیز و دیگران را ذلیل تصوّر کردن (لیخرجنّ الاعزّ منها الاذلّ). (تفسیر نمونه، جلد 24، صفحه 164.)

    27
    11
    1. حالا کی گفته هرکی مقابل شماست منافقه؟ به مخالفتون میگید منافق تا خودتون بشید طرف حق؟
      رضا کیانیان یکی از بزرگان هنر هست و اگه نظام عقل داشت از جایگاهش استفاده میکرد و جایگاه بزرگتری اون رو تقویت میکرد تا با واسطه حرفش خونده بشه نه اینکه تخریبش کنن، کی گفته کیانیان از تحریم حمایت کرده؟ جانباز جنگ خجالت بکش دروغ نگو
      جانباز جنگ عنوان نیست که برای خودت به کار میبری باید ذخیره آخرتت باشه، ناراحت نشی ها این جمله علی ع بود که به زبیر گفت، جانباز جنگ دروغ نمیگه! دروغ نگو!

  3. اول:چرا سلبریتی های شما فقط کسانی هستن که ظاهر مردمی بودن و اپوزیسیون بودن دارن؟ دوم: چرا تمام سلبریتی هاتون اول انقلاب خون هم صنفاشون رو تو شیشه کرده بودن؟مثال بارزش شجریان. سوم: چرا سلبریتیهاتون همه دورو و منافق هستن؟صبح قرارداد هشت میلیاردی با سپاه و بعدازظهر رگ گردن کلفت کردن و سخنرانی درباره شهدای!!!!!! آبان. چهارم: چرا سلبریتی هاتون تا این حد بی اخلاق و بی ترتیب و بی آداب هستن و به کسی حتی بعد از مرگش هم رحم نمیکنن؟ پنجم: چرا سلبریتی های منتخب شما تا زمانیکه فرصت باشه از آخور میخورن و بعد که قرارداد چربو چیلی موجود نبود ضد نظام و مردمی میشن؟ از اقای هاشمی و اقای کیانیان و ترانه علیدوستی اگر بی پرنسیب تر و ابن الوقت تر و بی اخلاق تر داریم تو این مجموعه لطفا مثال بزنید.اینا ظاهرا به این نظام فحش میدن اما توی سینمای همین نظام هم مشغول بودن و بابت بی هنریشون پول خوبی هم گرفتن. خانم علیدوستی چه نقش یه مامور مخفی سی آی ای رو بازی کنه و چه نقش یک زن خونه دار میمیک و حالت صورتش در هر دو حال یکیه.نسبت به وزش باد هم جهت عوض میکنن. یه زمان اگر کسی میگفت چرا سینما رو اینقد کثیف کردید به خانوادش فحش و فضیحت میدادن بعد مدتی خودشون شدن مدعی و ضربه خورده از فساد!!! در هر دوحال هم تقصیر حکومت بوده. من تا سال 89 شدیدا ضد نظام بودم ولی با دیدن همین ادمای منافق و پلید نظرم عوض شد.از این بابت ازشون ممنونم.

    22
    4
  4. نمی دانم این سلبریتی ها چرا فقط در این « اعدام نکنید و خشونت بس است » موتورشان روشن می شود، چرا در خود تحقیری نسبت به سایر جوامع فعال می شوند، چرا وقتی جوانی شهید می شود برای پدر و مادر آن جوان غم نمی خورند؟ چرا نسبت به اقتدار و امنیت کشور واکنش نشان نمی دهند؟ چرا در مورد افتخارات این مرز و بوم خاموشند…

    14
    9
    1. کدام اقتدار کدام امنیت….تو روز روشن اراذل و اوباش اموال مردم و با قمه و چاقو میگیرند….ناموس ایرانی در برابر اتباع مهاجر بیگانه مورد ازار و اذیت قرار میگیرند

      3
      2
  5. نمی دانم این سلبریتی ها چرا فقط در این « اعدام نکنید و خشونت بس است » موتورشان روشن می شود، چرا در خود تحقیری نسبت به سایر جوامع فعال می شوند، چرا وقتی جوانی شهید می شود برای پدر و مادر آن جوان غم نمی خورند؟ چرا نسبت به اقتدار و امنیت کشور واکنش نشان نمی دهند؟ چرا در مورد افتخارات این مرز و بوم خاموشند…

    15
    6
  6. سلام
    خیر ببینی مطلب مرا چاپ کنید.
    پرستویی کیانیان جوادهاشمی.ووو..
    ابن الوقت وسلبریتیهای بی دردی هستند که استخوانهایشان از همین نظام با پولهای بی زبان ویامفت
    میلیاردی بیت المال شکل گرفت و حالا در نقش پیاده نظام وطنفروش
    آب به آسیاب دشمن میریزند

    17
    6
  7. باسلام آقای کیانیان وقتی خودش به مرحوم ناصرطهماسب تهمت وتوهین کردبایدپاسخ دندان شکن بگیردوقتی توزمین دشمنان کشوربازی کنی همینه بالاخره یک روزپرده ریاکاری می افتدورسوامیشوی نویسنده مقاله هم اگریکطرفه به قاضی نمی‌رفت شایددفاعش منصفانه بودولی انشاءالله دستمزدخوبی بابت مقاله اش گرفته باشدهرکسی به مردم پشت کندعاقبتش همینه …

    15
    7
  8. سلام
    آقای لقمان خان نمیدانی بدان مطلبتان فقط ادا و اطوار.و ژست ژورنالیستی تبلیغی برای.خودتان.بود.
    بنده یادم رفت مطلبی را یاد آور شوم همین آقای رضا کیانیان.ما که یادمان نرفته ولی حتما ایشان یادشان رفته.که رگ گردنشان مثلا برای ملت بزرگ ایران وبرای کشته های پاریس از حمله تروریستی داعش قلمبه میشود.و.بیانیه.پشت بیانیه وکامنتهای بیشماری دراظهار همدردی باکشته های تروریستی القاعده وداعش.صادرمینمایندولی برای شهادت جمع کثیری ازهموطنان خودشان.که درسالگردشهادت.سرداردلها یشان.که.بدست همین افرادشرورتروریستی شهیدمیشوندلال مونی گرفته ویا میگیرند.ودریغ از یک آی یا وای که صادر.کنند.من نمیدانم این جماعت ملت آگاه با ادب و باشرف و بامعرفت ایران را چی فرض نمودند.

    13
    5
    1. کدام اقتدار کدام امنیت….تو روز روشن اراذل و اوباش اموال مردم و با قمه و چاقو میگیرند….ناموس ایرانی در برابر اتباع مهاجر بیگانه مورد ازار و اذیت قرار میگیرند

      4
      2
    2. با سلام درود بر وطن پرستی و شرف شما برادر عزیزم آقای تویسرکانی و دیگر برادران نازنینم دعا خانواده عزیز شهدا و ایثارگران بدرقه راهتان باشد انشاءالله و همچنین عزیزان سایت

      3
      6
  9. شما از عقل و مشورت گفتین اما آقای کیانیان و امثال ایشون اکثر مواقع جانب عقل و مشورت و بصیرت و حتی ادب رو به جا نمیارن
    چه طور با چنین کسی میشود حتی صحبت کرد
    در قضایای مختلف کشور و خصوصا قضیه زن زندگی آزادی ایشون و عده ای دیگر از فضای ملتهب جامعه سو استفاده میکرد و در جهت شورش مردم برهم زدن آرامش هموطنانش و در نتیجه کشتار و تخریب و غیره اقدام به نشر محتوای تحریک آمیز میکردن و این دقیقا همان بصیرتی است که ذکر کردم و ایشان نداشتن

    7
    4
  10. میزان حال افراد است . آقای لقمان حقیر
    تو حداقل ادب انتقاد را هم بلد نیستی
    به نهادهای ملّی کشور توهین میکنی . همسو با برعندازان تاویزیون ملی را میلی میگویی .
    از رضا کیانیان
    سپربرای عقده های خود خرج میکنی . ببخشید اصلا تو کی هستی ؟! کدتم هنر وکدام اثری برای کشور خلق کردی؟!
    که اینچنین میتازی بدون اینکه خط قرمزها را رعایت کنی پوزیشن اپوزسیون میگیری که خودت را مطرح کنی
    انتقاد خیلی هم خوبه . امّا نسبت به سوادت . هنرت . و ادبت
    اول این الفبای اولیه را یاد بگیر بعد

    4
    4
    1. کاش حداقل موقع فحاشی از ادب دم نمیزدی
      خاصیت شما…. اینه که جز فحش و دعوا چیزی بلد نیستید
      چون مچتونو گرفته بهتون زور اومده

  11. عالی بود تعجبم از افراطی هایی که گفتن کی گفته کیانیان صدای شصت درصد مردم بود، آمار ایشون مشخصه، انتخابات اخیر رو چهل درصدی برگزار کردید، شصت درصد مردم تحریم کردن، علیر غم اینکه رهبر گفت بیاید، هزار رسانه های حکومت گفتن بیاید، اما مردم نیومدن، همین به قول مرحوم منتظری کافیه که بدونیم آقای کیانیان صدای شصت درصد به درستی بودن
    دوما حضرات نوشتن طرف خواسته خودشو مطرح کنه خب اخه عاقلا این بابا منتقد سینمای خودتونه، خودتون گفتید منتقد سینمای ماست، این نشون میده خودتونم همو گردن نمیگیرید تعریفتون رو کنه پشتشین نقدتون کنه روبروشین به قول امام علی فیا عجبا عجبا

    2
    1
  12. خوب بود اما به موقع نبود باید یه ماه پیش منتشر میشد بیانش تو امروزی که مسئله تموم شده چه ضرورتی داره اگه تصویری برای یوتوب یا اینستا ضبط میشد بهتر بود

    1
    1
  13. اسم اقاي لقمان رو سرچ کردم جالبه که کنار پسر رهبری عکس دارن کنار پسر آیت الله منتظری و شخص هاشمی رفسنجانی هم عکس دارن
    شاید همین که شخصی با این رزومه نقد کنه دلیلی باشه به فحاشی ارزشی ها به ایشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا