خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در گردنه سامبران اهر چه گذشت؟

ایسنا نوشت: رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر از نجات ۱۰۰ نفر مسافر و راننده خودروهای گرفتار در کولاک و برف گردنه سامبران اهر این شهرستان خبر داد. 

قاسم قمری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر در بازگشایی راه‌های مواصلاتی اصلی و روستایی این شهرستان در جهت تسهیل عبور و مرور خودروهای هم وطنان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰۰ نفر مسافر و ۶۰ خودرو عبوری را از گردنه سامبران که گرفتار برف و کولاک شده بودند نجات دادیم. 

وی افزود: گرفتار شدگان در برف و کولاک گردنه سامبران حدود ۴۰ نفر غیر بومی و عمدتا از استان‌های غربی و مرکزی بودند که در راهدارخانه سامبران اسکان یافته و بعد از روشن شدن هوا و مساعد شدن وضع جاده راهی مقصد خود شدند.

وی از خدمت رسانی ۲۱ راهدار در محور اهر – کلیبر نیز خبر داد.

قمری گفت: راهداران از دو روز پیش که برف بارید با ۱۳ دستگاه ماشین آلات راهداری در این گردنه در حال بازگشایی مسیر می‌باشند و با توجه به کولاک شدید همچنان در این محور به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: در حال حاضر شش دستگاه برف روب و نمک پاش در گردنه‌های مهم شهرستان اهر از جمله سه دستگاه در گویجه بئل و سه دستگاه در محور اهر به ورزقان در حال فعالیت هستند و تاکنون نیز ماشین آلات این اداره در گردنه سامبران ۷۰۰ کیلومتر باند را در ۲۴ ساعت گذشته برف روبی کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا