خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد زیباکلام به حمایت رضا پهلوی از اسرائیل: کاش روی حقیقت پا نمی‌گذاشت

صادق زیباکلام با انتقد از حمایت رضا پهلوی از اسرائیل در مورد جنگ غزه، نوشت: ای‌کاش شاهزاده حقیقت را فدای جلب رضایت طرفداران‌شان نمی‌کردند.

به گزارش انصاف نیوز، این استاد دانشگاه تهران در یادداشتی در اینستاگرام، نوشته است که «رضا پهلوی، به‌دعوت «موزۀ مدارا» در لس آنجلس، سخنرانی مبسوطی پیرامون حقوق بشر، آزادی، دمکراسی، مدارا، تسامح، تساهل، محکومیت خشونت و تجلیل از اسرائیل ایراد فرمودند. بارها اهمیت و ضرورت آن مفاهیم را مورد تأکید قرار دادند؛ اما حتی یک‌بار به کشتار هزاران کودک و مردم بی‌گناه نوار غزه اشاره‌ای نکردند. گویی کشتار آن ۲۶ هزار انسان، در کرۀ دیگری صورت گرفته و شاهزاده هیچ علم و اطلاعی از آن ندارند».

او تاکید کرده است «ای‌کاش ایشان حفظ محبوبیت نزد ایرانیانی که به‌واسطۀ عملکرد [مسئولین ایرانی]، علیه فلسطینی‌ها شده‌اند را فدای حقیقت نمی‌کردند. ای‌کاش ایشان همچون آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و حتی اسرائیلی‌های لیبرال، آزادی‌خواه و انسان‌گرا، به کشتار مردم غزه اعتراض می‌کردند. آن‌همه تأکید، اصرار و ستایش ایشان به دمکراسی و حقوق بشر در سخنرانی‌شان، ارزش این را داشت که به‌واسطۀ آزرده‌خاطرنساختن طرفداران‌شان، در کنار انصاف و انسانیت می‌ایستادند و محض خوشایند آنان، حاضر نمی‌شدند حقیقت را نادیده گرفته و پای بر روی آن بگذارند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یکی نیست به همین زیباکلام علاف و وراج بگوید . تو خودت بدترین حامی صهیونیست هستی . امّا چون داخل کشوری بسشتر نمیتوانی اصل حرف دلت را بگویی

    3
    6
  2. استاد گرامی زیباکلام عزیز
    با کی چنین حرف میزنید؟ انتظار دارید مخاطب‌تون یک لیبرال باشه؟ این جناب شازده حتی یک بار به شعارهای ارتجاعی و تمامت‌خواهانه طرفداراش اعتراض نکرده. جناب شازده از نظر منش و روش استبدادی تفاوتی با دیگر مستبدها نداره تنها تفاوتش اینه که سکولاره.
    از چنین شازده‌ای انتظار معجزه دارید؟
    اشتباه می‌کنید استاد همون‌طور که از مرحوم هاشمی هم نمیشد انتظار داشت.

    7
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا