خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقادی به عملکرد مجید زمانی و دوبا

«دوبا به دنبال این است که بازار سرمایه و تکنوکراسی به جنبش سرنگونی نهاد سیاست بپیوندد»

یکی از منتقدین عملکرد مجید زمانی و گروه «دولت برای ایران» (دوبا) در تماسی با انصاف نیوز دیدگاه‌های خود را مطرح کرده است که می‌توانید در ادامه بخوانید:

« جنبش مهسا و کسانی که می‌خواهند نهاد سیاست در ایران را دگرگون کنند از دو عامل در رنج بوده و هستند که این دو عامل عبارتند از بازار سرمایه و تکنوکراسی. مجید زمانی و گروه دوبا (دولت برای ایران) به دنبال آن هستند که تکنوکراسی و بازار سرمایه که اصلی‌ترین اهرم برای جنبش‌ها است به جنبش سرنگونی نهاد سیاست بپیوندد.

رویکرد آنها نه از موضع ناسیونالیسم و یا اسلام بلکه از موضع سکولار و لیبرال دموکراسی است و آنها می‌خواهند با همراهی تکنوکرات‌ها و بازار سرمایه ساخت جدید دولت را مهیا کنند. استراتژی آنها تبلیغ اقتصاد آزاد و نشان دادن ناکارآمدی‌های اقتصاد دولتی و آشکارسازی مفاسد است.

مسئله‌ی گروه دوبا (دولت برای ایران) ساخت قدرت از موضع همراه کردن بروکراسی، تکنوکراسی و بازار سرمایه است. آنها می‌گویند که دولت ایران با رانت‌هایی که می‌دهد بخش‌های زیادی از مردم را هوادار خود می‌کند.

گروه دوبا در مواردی با طیف‌هایی از اصولگرایان هم‌خط می‌شوند. مثل موضوع بیان مفاسد اقتصادی اما هدف‌ این دو متفاوت است. دوبا به دنبال آن است که بخش‌هایی از بازار سرمایه را جذب کند. ویدئوی مورد اشاره‌ی آقای زمانی در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی تحریم‌ها این یک اتفاق کوچک است.

تمام عملکرد دوبا یا حرف‌هایی که می‌زنند نادرست نیست و برخی از گفته‌های آن قابل خدشه نیست، مخصوصا مواردی که درباره‌ی مفاسد مطرح می‌کنند ولی راهبرد اصلی آنها ساخت قدرت و همراه کردن بازار سرمایه است. انقلاب بدون وجود ارتباط خیابان و بازار امکان‌پذیر نیست و عملکردها آنها از این جهت قابل تحلیل است. »

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا