خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صادرات پنج میلیارد و ۸۵ میلیون دلار کالا از مرزهای خوزستان

پایگاه پدیده جنوب (اهواز) و به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان نوشت: «ناظر گمرکات خوزستان گفت: پنج میلیارد و ۸۵ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در ۱۱ ماهه امسال از گمرکات خوزستان انجام شد.

بهروز قره بیگی تصریح کرد: ارزش وزنی این میزان کالای صادراتی ۱۸ میلیون و ۱۳۹ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۵ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۲ درصد کاهش داشته است.

او در ادامه با اشاره به میزان واردات کالا از مرزهای استان به کشور افزود: در مدت یاد شده ۱۵ میلیون و ۲۰۷ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار کالا از گمرکات استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

قره بیگی با اشاره به افزایش ۵۰ درصد درآمد گمرکات خوزستان در این مدت تصریح کرد: میزان درآمد گمرکات استان ۱۷۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل گمرک اهواز با اشاره به میزان صادرات به کشور عراق به عنوان یکی از مناطق مورد هدف تجاری استان اظهار کرد: در یازده ماه امسال ۶ میلیون و ۲۳۶ هزا تن کالا به ازش ۹۷۴ میلیون و ۴۰۴ هزار دلار از خوزستان به کشور عراق صادر شده است که از نظر وزنی یک درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۷ درصد کاهش داشته است.

او در ادامه با اشاره به میزان ترانزیت خارجی از مرزهای استان گفت: در بخش ترانزیت خارجی در یازده ماهه امسال هفت هزار و ۳۵۷ فقره اظهارنامه به وزن سه میلیون و ۸۶۳ هزار تن انجام شده که نسبت به سال قبل از نظر تعداد ۲۸ درصد افزایش و از نظر وزنی ۲۲۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی گمرک اهواز، قره بیگی یکی از امتیازهای مهم استان را در ترانزین کالا وجود دفتر کارنه تیر در استان دانست و اضافه کرد: ۵۲۶ فقره اظهار نامه کارنه تیر به وزن ۹ هزار و ۷۳۶ تن صادر شده که نسبت به سال قبل از نظر تعداد هفت درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۱ درصد افزایش داشته است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا