خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهارشنبه‌سوری چه بلایی بر سر کتیبه‌های گنجنامه آورد؟

کتیبه های گنجنامه هم از حوادث چهارشنبه سوری در امان نماند و این اثر تاریخی توسط افرادی مورد تعرض قرار گرفت و با نارنجک دستی به شدت آسیب دیده است.

سایت همدان پرس نوشت: «کتیبه های گنجنامه هم از حوادث چهارشنبه سوری در امان نماند و این اثر تاریخی توسط افرادی مورد تعرض قرار گرفت و با نارنجک دستی به شدت آسیب دیده است.

چندی قبل هم یک فرد با بالا رفتن از این اثر تاریخی مردم همدان را رنجیده خاطر کرد که با همکاری میراث فرهنگی و استانداری همدان محافظی در مقابل آن احداث شد.

اما این آثار بیش از پیش نیازمند نگهداری و استفاده از نیروی انسانی و صرف هزینه است تا از این ترکش‌های بی فرهنگی جامعه در امان بمانند.

لذا انتظار می رود تا میراث فرهتگی، شهرداری و استانداری همدان از تمام امکانات برای در امان ماندن کتیبه های گنجنامه و دیگر آثار تاریخی همدان کمک گرفته و اقدامات جدی و اثرگذاری برای این میراث تاریخی همدان انجام دهند.

این کتیبه‌ها از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین آثار تاریخی دیار هگمتانه به شمار می‌رود، این ۲ کتیبه نوشتارهایی از دوران حکمرانی داریوش و خشایارشای هخامنشی است که بر دل صخره‌های الوند در فاصله پنج کیلومتری غرب همدان و در انتهای دره سبز و خرم حکاکی شده ‌است.
در این مکان سنگ نوشته داریوش کبیر در سمت چپ و کتیبه خشایارشاه در سمت راست آن و کمی پایین‌تر از کتیبه نخست قرار دارد.

براساس آمارهای اعلام شده؛ کتیبه‌های تاریخی گنجنامه، بعد از غار علیصدر بیشترین بازدید کننده را در ایام مختلف سال به خود اختصاص داده و همواره مورد استقبال گردشگران و مسافرانی که به همدان سفر کرده‌اند قرار گرفته است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا