خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فعالیت ویژه نامه «ایران اقتصادی» متوقف شده است؟

بامداد لاریجانی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز:

راهبرد تحریم انتخابات ما را به راهی که می‌باید، برد؟ | بامداد لاجوردی

با آغاز سال جدید، به نظر می‌رسد فعالیت ویژه‌‌نامه «ایران اقتصادی» متوقف شده باشد. این وقفه در حالیست که این روزنامه در آخرین نسخه خود در اسفند ماه وعده داده بود که انتشار ایران اقتصادی از 14 فروردین از سر گرفته می‌شود.

روزنامه ایران – رسانه رسمی دولت- از چند دهه قبل، ویژه‌نامه‌های موضوعی متفاوتی را منتشر می‌کند و برخلاف دوره کنونی که اقبال به مطالعه این روزنامه کاهش پیدا کرده، در دهه هفتاد روزنامه ایران مهمترین مرجع اطلاع رسانی و مطبوعاتی کشور بود اما در دوران اخیر به نظر می‌رسد به دلیل افت کیفیت محتوایی، اعتنا به این رسانه که از بودجه دولت تغذیه می‌شود افول یافته است.

در دولت فعلی نیز انتشار این ویژه‌ نامه‌ها تداوم یافت اما محتوای آن عملا کپی گزارش‌های سایت خبرگزاری ایرنا یا تکرار گزارش روزنامه اصلی ایران همراه مقداری محتوای بیشتر بود که در بیشتر مواقعی مخاطبی که روزنامه اصلی را ورق زده بود، چیز جدیدی برای مطالعه بدست نمی‌آورد. به بیان دیگر ویژه‌نامه «ایران اقتصادی » در دوره کنونی برای مخاطب هیچ چیز جدیدی نداشت و برند این رسانه بجای تحلیل‌های اقتصادی دقیق و راهگشا با بولتن نویسی سیاسی و اقتصادی شناخته می‌شود.

تحلیل‌های غیرفنی در موضوعات اقتصادی، صنعت و کسب و کار موجب شد این ویژه نامه نتواند مخاطبی تخصصی برای خود داشته باشد و تنها جریان‌های جناحی و سیاسی دنبال کننده گزارش‌های آن باشند.

انتشار گزارش‌های متعدد علیه سلاح ورزی و… که با ماهیت سیاسی و جناجی علیه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی کارنامه ناموفق ایران اقتصادی در دولت کنونی بوده و عجیب آن است که تاکنون هیچ خلاء از غیبت بال اقتصادی تیم اطلاع رسانی دولت احساس نشده و به تعبیری هیچ فعال اقتصادی متوجه عدم انتشار این ویژه نامه نشده است.

حال باید در شرایطی که روزنامه ایران هیچ توضیحی درباره خلف وعده خود به مخاطبان مبنی بر ادامه فعالیت این ویژه نامه در 14 فروردین نداده است، و همینطور خلا و غیبت آن نیز احساس نشده است، آیا تصمیم تیم اطلاع رسانی دولت به توقف فعالیت آن است با خیر؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا