خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درکی عمیق‌تر از چگونگی کارکرد روتس بلوئر

این قطعه یکی از دستگاه های مهم در صنعت است که در زمینه های مختلف به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این دستگاه نوعی پمپ هوادهی است که برای انتقال گاز (هوا) در صنعت خودروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز، فولاد، پرورش ماهی و… مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید انواع مختلف از دستگاه های روتس بلوئر با مشخصات فنی گوناگون را در فروشگاه اینترنتی مجموعه رادوکو سفارش داده و یک دستگاه با طول عمر بسیار بالا و عملکرد مطلوب تهیه کنید.

برای طراحی و ساخت این پمپ از قطعات مختلف استفاده می شود. در ادامه قصد داریم اجزا و بخش های تشکیل دهنده این دستگاه و ارتباط آن ها با یکدیگر و چگونگی عملکرد این دستگاه را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

آشنایی بیشتر با این پمپ پرکاربرد در صنعت

این پمپ هوادهی، به عنوان یکی از اجزای اساسی در سیستم‌ های مکانیکی شناخته می شود. از این دستگاه برای ایجاد جریان هوای فشرده و قوی در زمینه های مختلف استفاده می‌شود و دارای دو عملکرد مجزا هوادهی و مکندگی هستند. این پمپ ها از یک مکانیزم مبتنی بر موتور یا از سیستم ‌های مشابه که توان الکتریکی را به توان مکانیکی تبدیل می‌کنند، برخوردار هستند. شایان ذکر است هوایی که توسط این پمپ ‌ها ایجاد می ‌شود، قدرت بسیار بالایی دارد و به صورت فشرده ایجاد می شود.

این پمپ‌ ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر جریان هوا، از پمپ های بلوئر برای جابجایی انواع گاز ها به خصوص هیدروژن و نیتروژن استفاده می شود. تهویه محیطی و ایجاد فشار در مخازن از دیگر کاربردهای این پمپ ها هستند. به طور کلی می توان گفت، پمپ های هوادهی روتس بلوئر به دلیل برخورداری از قدرت و کارایی بالا در صنایع مختلف به عنوان یکی از ابزار کلیدی برای جابجایی هوا و مواد مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزا و بخش های تشکیل دهنده یک پمپ روتس بلوئر

برای ساخت دستگاه های بلوئر، قطعات و اجزای مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند. این قطعات هر کدام وظایف منحصر به فردی داشته و عملکرد هر یک از آن ها عملکرد کلی دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهند. مهم ترین اجزای تشکیل دهنده این تجهیزات عبارت اند از:

  • پوسته
  • روتور
  • عینکی
  • مکانیکال سیال
  • چرخ دنده

در ادامه هر یک از این قطعات را به طور کامل تر و مفصل تر برای شما شرح داده ایم تا به طور بهتر و کامل تری با بخش های مختلف این دستگاه آشنا شوید.

پوسته، روکش و محافظ دستگاه

پوسته به عنوان روکش دستگاه بلوئر شناخته می شود. در واقع این قسمت باعث می‌شود تا جریان هوا به طور کاملا یکنواخت به دستگاه وارد شود. عملکرد درست دستگاه به طور مستقیم به سلامت پوسته بستگی دارد. در صورتی که پوسته دستگاه آسیب ببیند، سایر قطعات آن تحت فشار قرار خواهند گرفت و به طور کلی عملکرد دستگاه مختل خواهد شد. از این رو در صورت وجود هر گونه خراش، شکنندگی یا سوراخ شدگی در قسمت پوسته، بایستی نسبت به تعمیر آن اقدام کرد.

روتور‌ها و فشرده ساز های هوا

روتور ها باعث فشرده‌ سازی هوا در داخل پمپ ‌ها می شوند. این قطعات به اسم لوب نیز شناخته می‌شود. در صورت آسیب دیدن روتر ها، عمل فشرده سازی هوا با اختلال رو به رو خواهد شد. از این رو اگر فشار تنظیم شده و فشار هوای خروجی با یکدیگر هم خوانی نداشته باشند، حتما باید عملکرد روتور ها کنترل شده و در صورت بروز هر گونه مشکل نسبت به رفع آن اقدام شود.

عینکی، افزایش عملکرد دستگاه

عینکی به عنوان یکی از مهم ترین قطعات این پمپ ها به شمار می رود. این قطعات با استفاده از شیار برگشت هوا، باعث افزایش فشار هوای خروجی شده و میزان صدای تولید شده توسط دستگاه را به میزان چشمگیری کاهش می دهند.

بخش مکانیکال سیال

پس از فشرده شدن سیال در داخل دستگاه، باید آن را از طریق لوله ‌های خروجی به بخش های مشخص شده انتقال دهند. بخش مکانیکال سیال یا آب بند مکانیکی در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این بخش سیال را به محیط دلخواه انتقال داده و از نشست هوای فشرده شده جلوگیری می کند. کارکرد درست مکانیکال سیال، بر روی عملکرد این دستگاه تاثیر مستقیم داد.

چرخ دنده‌ ها، محرک اصلی دستگاه

چرخ دهنده ها به عنوان یکی دیگر از قطعات و اجزای بسیار مهم و کاربردی این پمپ ها شناخته می شوند. وظیفه اصلی این قطعات، افزایش گشتاور روتور‌ ها و کنترل دور موتور است. اختلال در عملکرد چرخ دنده ها می تواند باعث افت کارایی دستگاه شود. به همین دلیل نیز حتما لازم است تا نسبت به تعمیر و تعویض به موقع این قطعات اقدام کرد.

ارتباط اجزا و چگونگی عملکرد این پمپ صنعتی مهم

همان طور که گفتیم، یک دستگاه بلوئر از قطعات مختلف تشکیل شده و هر یک از این قطعات عملکرد مختص خود را دارند و برای کارکرد صحیح دستگاه تلاش می کنند. عملکرد پمپ هوادهی به شرح زیر است:

  • جذب هوا

در ابتدا دستگاه، هوا را از محیط جذب می‌کند. هوا از طریق محیط محلی یا از یک منبع خارجی (مانند سیستم تهویه) به دستگاه جذب می شود.

  • فشرده‌ سازی هوا

در این مرحله هوای جذب شده توسط پمپ، به داخل یک محفظه کشیده شده و پس از آن، از طریق مکانیزم‌ های مختلف (مانند پره‌ ها یا سیکلون ‌ها) فشرده می شود. فشرده سازی هوا توسط مکانیزم ها با هدف افزایش فشار یا افزایش جریان، انجام می شود.

  • تخلیه هوا

تخلیه هوا مهم ترین بخش از رویکرد دستگاه بلوئر است. در این مرحله هوای فشرده سازی شده، از پمپ خارج می شود و به سیستم یا مکان مورد نظر انتقال می یابد.

به طور خلاصه، می توان گفت این پمپ هوادهی با جذب، فشرده ‌سازی و تخلیه انواع گاز ها به خصوص هوا، آن ها را از یک بخش به بخش دیگر جابجا می‌کند. این دستگاه برای انجام فرایند های گفته شده، کاربرد های مختلفی مانند ایجاد فشار، انتقال مواد، تهویه و… دارد.

سخن پایانی

دستگاه روتس بلوئر یکی از بهترین و پر کاربردترین دستگاه ها در صنعت برای انتقال انواع هوا از یک منطقه به منطقه دیگر است. این دستگاه ها از ویژگی های متعددی برخوردار بوده و مزایای بسیار زیادی را برای مصرف کننده به همراه دارند. شما هم بسته به زمینه کاری که دارید، ممکن است به خرید و استفاده از این دستگاه ها احتیاج پیدا کنید.

امروزه انواع مختلف از این پمپ ها طراحی و تولید می شوند که هر کدام از آن ها مشخصات فنی منحصر به فرد داشته و در زمینه خاص مورد استفاده قرار می گیرند. شما هم می توانید دستگاه مد نظر خود را از طریق شرکت رادوکو تهیه کنید. تمام محصولات موجود در این فروشگاه کیفیت بسیار بالایی داشته و با قیمت های منصفانه برای مشتریان عزیز عرضه می شود. علاوه بر آن دارای ضمانت جهت کیفیت بالا و مرغوبیت دستگاه است. از این رو شما می توانید با اطمینان خاطر کامل نسبت به سفارش دستگاه مد نظرتان اقدام کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا