خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبدیل تتر به ترون در تراست ولت (Trust Wallet) چگونه است؟

اگر شما هم یکی از فعالان بازار ارز دیجیتال باشید، حتما با رمزارزهای ترون و تتر و همچنین کیف پول تراست ولت سر و کار زیادی داشته‌اید و احتمالاً به‌دنبال راهی برای تبدیل تتر به ترون در تراست ولت باشید.

این کیف پول و رمزارزها محبوبیت زیادی دارند، چرا که شما با خرید ترون می‌توانید به یکی از ارزان‌ترین راه‌های انتقال پول دسترسی پیدا کنید و با استفاده از تتر، در بازار رمزارزها به خرید و فروش بپردازید. کیف پول تراست ولت هم یکی از برجسته‌ترین و امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در دنیا است.

تتر USDT برترین استیبل کوین بازار رمزارزها است و اکثریت سرمایه‌گذاران، برای خرید و فروش ارز دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. یکی از مسائلی که ذهن افراد زیادی را درگیر کرده تبدیل تتر به ترون در تراست ولت بوده تا از این طریق به فعالیت‌های خود در بازار ادامه دهند و از قابلیت‌های این کیف پول نیز بهره ببرند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین روش تبدیل تتر به ترون در تراست ولت یا در واقع همان خرید ترون در تراست ولت با تتر را برای شما شرح دهیم. اما در ابتدا بهتر است با این کیف پول بیشتر آشنا شویم.

کیف پول تراست ولت چیست و چگونه کار می کند؟

تراست ولت (Trust Wallet) یکی از بهترین و امن‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری حال حاضر دنیا است. این کیف پول از سال 2018، اعتبار و پشتوانه بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان یعنی بایننس (Binance) را برای خود دارد. تراست ولت از بیش از 30 شبکه بلاک چین برتر دنیا و هزاران ارز دیجیتال آن‌ها پشتیبانی کرده که یعنی نسخه‌های مختلفی از ارزهای دیجیتال تتر (USDT) و ترون (TRX) در بلاک چین‌های مختلف، در این کیف پول قابل استفاده هستند.

نکته مهمی که در این‌جا وجود دارد، این است که خرید و فروش مستقیم رمزارز در این کیف پول امکان‌پذیر نیست، اما می‌توانید از طریق قابلیت‌هایی که در تراست ولت وجود دارند، نظیر سواپ (Swap) ارز دیجیتال یا استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز تعبیه‌شده در آن مثل یونی سواپ (Uniswap) و پنکیک سواپ (Pancakeswap)، به خرید و فروش ارز دیجیتال با رمزارزهای مختلف بپردازید و یا توکن‌های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید. به همین دلیل، تبدیل تتر به ترون در تراست ولت یکی از راه‌کارهای محبوب در این زمینه به‌شمار می‌آید.

واریر رمزارز به تراست ولت از طریق گزینه دریافت (Receive) و کپی آدرس مربوطه در پلتفرم مبدا انجام شده، و برای برداشت رمزارز از تراست ولت، کافی است آدرس مقصد را در بخش ارسال (Send) در تراست ولت وارد کنید و عملیات مربوطه را پیش ببرید تا رمزارزهای شما از تراست ولت به آدرس مقصد انتقال یابند. طی این فرآیندها برای هر تراکنش یک کارمزد باید پرداخت کنید که به شبکه بلاک چین مربوطه برای عملیات انتقال مربوط می‌شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام ارسال یا دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت، آدرس شبکه‌های مبدا و مقصد ارز دیجیتال شما باید متعلق به یک شبکه بلاک چین باشند و در غیر این صورت، ممکن است دارایی‌های خود را برای همیشه از دست بدهید. مثلاً برای انتقال تتر شبکه بایننس با استاندارد BEP-20، باید آدرس مبدا و مقصد تتر شما از شبکه BEP-20 بایننس انتخاب شود و برای این کار در کیف پول تراست ولت، کارمزد مربوطه را در قالب ارز دیجیتال BNB، توکن بومی شبکه بایننس، پرداخت خواهید کرد.

حال که تصویر بهتری از این فرآیندها در این کیف پول پیدا کردید، حتماً حدس می‌زنید که برای تبدیل تتر به ترون در تراست ولت، ابتدا باید مقداری ارز دیجیتال تتر را در این کیف پول داشته باشید.

روش‌های انتقال تتر به تراست ولت

داشتن تتر در کیف پول تراست ولت، چند روش مختلف دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

خرید تتر از صرافی: یکی از ساده‌ترین روش‌های انتقال تتر به تراست ولت، خرید این توکن در یک صرافی ارز دیجیتال و سپس انتقال آن به کیف پول تراست ولت است. برای انتقال تتر از صرافی به کیف پول تحت شبکه بایننس، از آدرس‌های “BEP-20” و جهت انتقال آن در شبکه اتریوم از آدرس‌های “ERC-20” استفاده کنید. در کیف پول تراست ولت امکان تبدیل تتر TRC20 به ترون به‌صورت مستقیم وجود ندارد، پس توصیه می‌شود از این شبکه برای انتقال استفاده نکنید.

تبدیل رمزارز به تتر در تراست ولت: شما می‌توانید با داشتن رمزارزهایی مانند بی‌ان‌بی (BNB)، اتریوم (ETH)، پالیگان (MATIC)، آربیتروم (ARB)، اپتوس (APT) و . . . در کیف پول تراست ولت، آن‌ها را به توکن تتر USDT تحت همان شبکه تبدیل کنید. رمزارزهای مذکور در کیف پول تراست ولت قابل تبدیل به یکدیگر هستند که این عملیات از طریق تب “Swap” در تراست ولت صورت می‌گیرد. اما برای تبدیل این رمزارزها به تتر، باید به بخش مرورگر یا “Browser” در تراست ولت رفته و با انتخاب یکی از صرافی‌های پنکیک سواپ یا یونی سواپ، رمزارز خود را به تتر تبدیل کنید.

انتقال تتر از کیف پول: روش ساده‌ دیگر برای تبدیل تتر به ترون در تراست ولت، دریافت این رمزارز از یک کیف پول دیگر است که طبق آن، شما آدرس دریافت تتر خود را در کیف پول یا پلتفرم مبدأ کپی کرده و تحت شبکه مورد نظر، آن را به تراست ولت خود منتقل می‌کنید.

نکته مهم در این‌جا، کارمزد عملیاتی است که برای انتقال تتر پرداخت می‌کنید. کارمزد انتقال در شبکه اتریوم (ERC-20) اختلاف زیادی با دیگر شبکه‌های بلاک چین دارد و از جایی که شما قصد خرید ترون در تراست ولت با تتر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای انتقال تتر به تراست ولت، از شبکه بایننس اسمارت چین و استاندارد BEP-20 استفاده کنید.

آموزش تبدیل تتر به ترون در تراست ولت

اکنون که با این فرآیندها آشنا شدید و با توجه به این‌که بهترین روش تبدیل تتر به ترون در تراست ولت استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین و استاندارد BEP-20 است، برای شروع کار تتر BEP-20 را به تراست ولت انتقال دهید و یا ارز دیجیتال بایننس اسمارت چین (BNBBSC) تحت استاندارد BEP-20 را در کیف پول خود داشته باشید.

در صورتی که ارز دیجیتال BNB یا رمزارزهای مذکور در بخش قبلی را در کیف پول تراست ولت خود دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش “Browser” و استفاده از یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز یونی سواپ یا پنکیک سواپ دقیقاً مشابه با عملیات زیر، آن‌ها را به تتر تبدیل کنید. در ادامه به بهترین و ارزان‌ترین روش تبدیل تتر به ترون در تراست ولت می‌پردازیم.

پس از انتقال تتر شبکه بایننس اسمارت چین (BEP-20) به تراست ولت، مشابه با تصویر زیر در صفحه اصلی کیف پول به تب “Browser” بروید.

در صفحه جدید، بر روی صرافی پنکیک سواپ (Pancakeswap) از دسته “DeFi” کلیک کنید تا به این صرافی منتقل شوید. دقت کنید که آدرس صحیح و معتبر این صرافی “pancakeswap.finance” بوده، پس این آدرس را جهت اطمینان به‌دقت بررسی کنید که متفاوت نباشد.

در صفحه اول صرافی پنکیک سواپ، در قسمت بالا سمت راست صفحه گزینه آبی‌رنگ “Connect” را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه “Trust Wallet”، کیف پول خود را به این صرافی متصل می‌کنید.

سپس صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر مشاهده می‌کنید که اگر آیکون کنار کیف پول شما شبکه اتریوم را نمایش می‌داد، باید آن را به شبکه بایننس تغییر دهید که فقط لازم است روی آن کلیک کنید و شبکه بایننس اسمارت چین را انتخاب کنید.

سپس در منوی پیش روی شما در فیلد اول در جایی که مشخص شده، کلیک کرده و تتر USDT را انتخاب کنید. با این کار، موجودی تتر BEP-20 شما (Balance) در سمت راست به نمایش در می‌آید.

سپس در فیلد بعدی ارز دیجیتال ترون (TRX) را انتخاب کرده که این کار را می‌توانید با تایپ واژه “Tron” و سپس کلیک بر روی آن انجام دهید.

حال باید مقدار تتری که قصد تبدیل آن به ترون را دارید، در فیلد پایین کلمه “USDT” وارد کنید. صرافی به‌صورت خودکار میزان ترون دریافتی را به شما نشان خواهد داد.

پس از این مراحل، دکمه سواپ (Swap) آبی‌رنگ در پایین همین صفحه برای شما فعال خواهد شد. توجه داشته باشید که مسیر تبدیل تتر به ترون در تراست ولت در پایین همین صفحه برای شما نمایش داده شده که مشابه با تصویر زیر، تتر شما اول به ارز دیجیتال BNB و سپس به TRX تبدیل می‌شود.

به همین دلیل، کارمزد پرداختی (Trading Fee) شما برای انجام این عملیات از طریق رمزارز BNB اسمارت چین صورت می‌گیرد که باید در کیف پول خود مقداری از آن را داشته باشید. با کلیک بر روی گزینه “Swap” پس از چند ثانیه پیام تکمیل عملیات به شما نمایش داده شده و خواهید دید که در تراست ولت، تتر شما به ترون تبدیل شده است.

مهم نیست که شما قصد تبدیل تتر به ترون در تراست ولت را داشته یا هر عملیات دیگری که مد نظر دارید؛ این نکته را به خاطر داشته باشید که برای ارسال و دریافت رمزارز باید از یک شبکه بلاک چین یکسان استفاده کنید و تبدیل ارزهای دیجیتال شبکه‌های مختلف به یکدیگر، نیازمند پرداخت کارمزد از طریق رمزارز مبدأ و مورد تبدیل شما است. امیدواریم از این آموزش تبدیل تتر به ترون در تراست ولت بهره کافی را برده باشید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا