خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برادرم مارکسیست بود، هیچگاه طرفدار مجاهدین نبود | داوطلبانه به جبهه رفت»

لاله بازرگان، از مخالفان جمهوری اسلامی، در توییتر به بخشی از ادعایی که درباره‌ی بردر او در متنی بازنشر شده در انصاف نیوز مطرح شده، اعتراض کرد و آن را غیرواقعی خواند.

چند روز پیش متنی با تیتر «رمز تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان» به نقل از سایت روزنامه‌ی «مستقل» بازنشر شده بود که در آن آمده بود: «گروه “اتحاد علیه توجیه‌گران رژیم اسلامی” وابسته به سازمان منافقین خلق طی ماه‌های گذشته تلاش گسترده‌ای برای برگزاری یک تظاهرات بزرگ علیه موسویان در جلو دانشگاه پرینستون بخرج داد که نهایتا جمعه گذشته از بین دو میلیون ایرانی مقیم آمریکا، تنها ۳۰ نفر شرکت کردند».

لاله بازرگان در این باره در توییتر نوشته است: «انصاف نیوز در مطلبی سراسر کذب در این گزارش درباره برادر من «بیژن بازرگان» نوشت «خانم لادن بازرگان مدیر ساماندهی این تظاهرات بود که برادر وی از اعضای سازمان منافقین بود که در دوران جنگ، به جرم همکاری با صدام در تجاوز به خاک ایران اعدام شد. یکی از تفاوت‌های لادن بازرگان با موسویان این است که برادر موسویان در دوران جنگ تحمیلی در جبهه‌های جنگ و در دفاع از ایران به شهادت رسید در حالیکه برادر لادن بازرگان بخاطر همکاری با صدام در تجاوز به خاک ایران، اعدام شد.» (پایان نقل قول). باید برای اطلاع این پایگاه خبری بگویم که با شروع جنگ برادر من داوطلبانه به جبهه رفت اما او را بازگرداندند و گفتند که مسجد محل او را برای اعزام گزینش نکرده و او نمی‌تواند در جبهه بماند. برادرم بسیار ناراحت شد ولی پسرخاله من که حزب اللهی بود وقتی شور و اشتیاق برادرم را در دفاع از میهن دید او را با خود به جبهه برد و برادرم مدتی در جبهه بود. انصاف نیوز در توصیف سایت خود (در بند ده) نوشته است که چنانچه اشتباهی صورت بگیرد نسبت به اصلاح آن در اسرع وقت اقدام می‌کند، من از انصاف نیوز می‌خواهم چنانچه در شرح حال سایت خود حقیقت را بیان کرده این گزارش را به این صورت تصحیح کند».

لاله بازرگان سپس نوشته است که «برادر من زنده یاد «بیژن بازرگان» هیچگاه طرفدار مجاهدین نبوده، بلکه یک‌ مارکسیست بود و به جرم ارتداد اعدام شد». بنا بر نوشته‌ی او، برادرش در دهه‌ی شصت اعدام شد.

خواهر او لادن بازرگان هم در توییت‌هایی جداگانه بخش‌هایی از ادعاهای متن ازجمله وابستگی تجمع را رد کرده است. او در عین حال تاکید کرده است که «تا اخراج موسویان از دانشکاه پرینستون به کمپین خود علیه او ادامه خواهیم داد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام برادر ایشان ستون پنجم به جبهه رفتی بوده و ضمن مجاهدین خلق (منافقین) مارکسیست بودن و هستند با کلمات بازی میکنی که به نظر خودت خوانده را فریب بدهی تقی شهرام بنیانگذار مارکسیست در سازمان منافقین بودند آیت‌الله طالقانی و دیگر مبارزان و انقلابیون و زندانیان سیاسی زمان طاغوت این را تایید می کنند برادر خانم لاله بازرگان مارکسیست بودن ولی منافق نبودن پس منافقین چکاره بودن چهارتا روسری قرمز سرشان میکنند که جوانان جذب سازمان کنند مارکسیسم شاخ دارد در کجای دین اسلام شما دیدید زن یکی را رییس سازمان تصاحب کند فقط در سازمان مخوف تروریستی و مارکسیستی منافقین کجایی دنیا شما دیدید تعدادی از مردم اون کشور در زمان جنگ که کشور از هر چهار طرف در حمله و تحدید قرار دارد و مردم آن کشور درحال دفاع از کشور و ناموس خود هستن و با دشمن می جنگیدن آنها هم یه سازمان تروریستی درست بکنند و فرار کنند و با دشمن شما حمله کنند به کشور شما یه همچین چیزی کجایی تاریخ و دنیا سراغ دارید بجز سازمان مخوف و تروریستی و وطن فروش منافقین و ضمن گروهای تروریستی دیگر هم چون منافقین داریم که در دفاع مقدس با دشمن و صدام حسین همکاری داشتن و کوچکترین کارشان بریدن سر رزمندگان اسلام در کردستان بودند همچون دمکرات کومله پی ک ک و در استان سیستان و بلوچستان و جیش یزید زمان

  2. هیچ مارکسیستی را در دهه شصت به اتهام ارتداد اعدام نگردند. اتهام در مورد گروه های مسلح مارکسیستی از قبیل پیکار و کومله و فدائیان اقلیت و غیره محاربه و بغی و افساد فی الارض بود . در مورد حزب توده واکثریت ، اتهام، اقدام به براندازی از طریق ارتباط با شوروی و جاسوسی برای سرویس امنیتی روسها بود . به طور کلی اتهام مارکسیستها در دهه شصت در دادگاه های انقلاب، سیاسی و امنیتی بود نه عقیدتی و مذهبی!
    اگر خانم نویسنده سندی برای ادعای خود – در مورد ارتداد – دارد ، ارائه کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا