خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وکیل امیر تتلو: این پرونده خاص است | به حکم اعتراض می‌کنیم

وکیل امیر تتلو معتقد است که پرونده‌ی موکلش پرونده‌ای خاص است و خبر داد که به حکم بدوی صادره برای تتلو اعتراض خواهد کرد.

الهام رحیمی‌فر در پاسخ به این سوال که ‘آیا ممکن است اعتراض به رای دادگاه پذیرفته شود؟’، به انصاف نیوز گفت: ما به این امید که اعتراض پذیرفته شود وارد می‌شویم اما هیچ پرونده‌ای قابل پیش‌بینی نیست که در مرحله‌ی تجدیدنظر چه اتفاقی می‌افتد. ما دفاعمان را براساس موازین قانونی انجام می‌دهیم و مکلف به دفاع هستیم ولی مرجع قضایی برای فرجام‌خواهی و تجدیدنظرخواهی، تصمیم نهایی را می‌گیرد. 

او در ادامه، پرونده تتلو را پرونده‌ی خاصی دانست و در پاسخ به تاثیر توبه‌نامه در کنار اعتراض به حکم دادگاه گفت: درباره‌ی تاثیر توبه‌نامه در این مرحله نمی‌توانم اظهارنظری کنم و خیلی موافق این موضوع نیستم که موثر بوده است، زیرا طبق احکامی که صادر شدند، به نظر می‌رسد دادگاه محترم شرایط ندامت موکل را نپذیرفتند اما در اعتراض خود به یکی از مواردی که استناد خواهیم کرد همین اظهار ندامت امیرحسین مقصودلو است. 

خانم رحیمی‌فر با توجه به ‘قطعی نشدن آرا، تحت‌الشاع قرار گرفتن پرونده و درنظر گرفتن مصلحت موکل خود’ از دادن جزئیات بیشتر پرهیز کرد.

او در پایان گفت که امیر تتلو این روزها قرآن را مطالعه می‌کند.

متن «تتلو به روایت تتلیتی‌ها | میزگرد بررسی پدیده‌ی تتلو از گذشته تا امروز» را از اینجا و گفت‌وگوی انصاف نیوز با محمدعلی مقصودلو، عموی تتلو را از اینجا بخوانید.

دقایقی قبل قوه قضاییه درباره‌ی حکم بدوی دادگاه امیر تتلو اعلام کرد:

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران پس از بررسی و تحقیقات نهایی که با حضور وکلا و خانواده انجام شد، امیرحسین مقصودلو را بابت اتهام‌های مندرج در کیفرخواست به صورت جداگانه به تحمل حبس تعزیری محکوم کرده است.

حکم دادگاه انقلاب در این پرونده بدوی بوده و ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

تتلو دارای یک پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران بود که از بابت اتهام مندرج در پرونده به حبس محکوم شده است.

این گزارش حاکی است تتلو یک پرونده دیگر هم به اتهام توهین به مقدسات در دادگاهی دیگر داشت که مربوط به سالیان گذشته و زمانی بود که در ایران حضور نداشت؛ او در این پرونده نیز به سه سال حبس محکوم شده است.

گفتنی است در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا