خرید تور تابستان

رتبه اول اردبیل در پیشگیری از وقوع جرم

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل گفت: این استان رتبه اول در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما (آذربایجان غربی)، «بهروز میرعلیزاده هم‌زمان با هفته قوه قضائیه در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه سازمان قضائی نیروهای مسلح تأمین امنیت شهروندان است و در این زمینه با کسی مماشات نمی‌کنیم.

او افزود: پیشگیری کیفری اولویت سازمان قضائی نیروهای مسلح است و در راستای تحقق این امر دوره‌های آموزش و حقوقی مختلفی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل در خصوص فرایند ثبت شکایات و رسیدگی به آن ظهار کرد: شاکیان می‌توانند در هر نقطه از استان با مراجعه به دفاتر خدمات قضائی شکایات خود را ثبت کنند که در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی می‌شود.

او اضافه کرد: با اعمال برنامه‌های صحیح در حوزه پیشگیری تعداد ورودی زندانیان بند نظامی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان اردبیل ۵۰ درصد کاهش‌یافته است این در حالی است که شاهد افزایش پرونده‌های ورودی بوده‌ایم.

میرعلیزاده با بیان اینکه با کاهش میزان جرایم عمومی در جامعه میزان جرایم نیروهای مسلح نیز کاهش می‌یابد، ادامه داد: استان اردبیل توانسته است در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم و در مجموع عملکرد اداری و قضائی رتبه اول را کسب کند.

او با بیان اینکه استفاده از پابند الکترونیکی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است افزود: افزایش جلسات تعامل با ضابطین خاص و عام، برگزاری جلسات آموزشی، بازرسی از عملکرد مأموران و رسیدگی به تخلفات احتمالی در حداقل زمان نیز در کاهش جرایم بین نیروهای مسلح نقش مؤثری دارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل با اشاره به افزایش پرورده‌های ورودی در سال ۱۴۰۲ گفت: با تلاش همکاران و قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل شاهد افزایش ۶۶ درصدی خروجی پرونده‌ها بودیم و زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۵۴ روز به ۲۶ روز کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل خاطرنشان کرد: سازمان قضائی نیروهای مسلح برابر اصل ۱۷۲ قانون اساسی بخشی از قوه قضائیه و تنها مرجع قضائی اختصاصی پیش‌بینی شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که از دادسراها و دادگاه‌های نظامی تشکیل شده که از لحاظ بین‌المللی نیز مورد قبول است.

او بیان کرد: با توجه برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرایط مناسبی را در استان در رسیدگی به پرونده‌ها شاهد هستیم و تلاش مؤثری انجام می‌دهیم تا این روند پیشگیرانه و کاهش جرایم را در بین نیروهای مسلح و ضابطین عام و خاص شاهد باشیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا