خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این دمنوش‌ها برای فشار خون معجزه می‌کنند

خبرآنلاین نوشت: دمنوش‌هایی هستند که می‌توانند به شما در کنترل فشار خون کمک کنند. دمنوش‌هایی هستند که می‌توانند به شما در کنترل فشار خون کمک کنند. مهم‌ترین آنها عبارتند از:

برگ زیتون: برگ این گیاه موجب کاهش قند و فشارخون بالا، کاهش چربی و اسیداوریک خون است. روزی دو بار آن را دم و میل کنید. می‌توانید هر روز یک قاشق غذاخوری از آن را در یک وعده غذایی به سالاد اضافه کنید. همچنین برای از بین بردن طعم تلخ برگ زیتون می‌توانید از نعناع استفاده کنید و یا به جای دمنوش آن از عرق برگ زیتون مصرف کنید.

زرشک: همشهری آنلاین نوشت: زرشک، طبیعتی سرد و خشک دارد و ضدصفرا، تقویت کننده معده، کبد و قلب، سم‌زدا، برطرف‌ کننده عطش و گرمازدگی و بی‌اشتهایی است. زرشک، علاوه بر تصفیه خون، داروی خوبی برای فشارخون بالا در افراد گرم مزاج است.

نعناع: افرادی که سردمزاج هستند، یعنی بدنشان معمولا سرد است و گاهی دچار افت فشارخون می‌شوند، بهتر است از دم‌کرده نعناع استفاده کنند و مقداری عسل به آن بیفزایند.

هله: هل طبیعتی گرم و خشک را دارد و برای پایین آوردن فشارخون مفید است. این دمنوش خاصیت ضدالتهابی دارد و ورم را درمان می‌کند. از دیگر خواص دمنوش هل، می‌توان به پیشگیری کردن از تشکیل لخته‌های خونی، مبارزه با رشد ویروس، قارچ و باکتری، رفع تهوع، تقویت معده و از بین بردن نفخ، تقویت کلیه‌ها، رفع افسردگی، درمان یبوست، ازدیاد ادرار و در نتیجه سم‌زدایی بدن اشاره کرد.

مصرف زیاد دمنوش هل برای روده مضر است و تپش قلب را افزایش می‌دهد، به همین دلیل مصرف آن به بیماران قلبی توصیه نمی‌شود. سی گرم یا یک قاشق از هل را همراه یک و نیم لیوان آب جوش دم کنید. پس از پانزده دقیقه دمنوش آماده می‌باشد. برای سرو این دمنوش از شکر استفاده کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا