خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا عارف عضو هیچ حزبی نیست؟

عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در واکنش به صحبت های کواکبیان درباره ی شورای عالی سیاست گذاری گفت: کواکبیان که در حال حاضر دبیر کل جزب مردم سالاری و شخص حقوقی شورای عالی است. پس از انتخابات مجلس دهم شاهد همکاری کواکبیان با اصلاحات نبودیم.

حسن رسولی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: ساختار فعلی شورای عالی سیاستگذاری با رویکرد تقویت احزاب است. دو، سوم اعضای شورای عالی سیاست گذاری را دبیران کل احزاب اصلاح طلب تشکیل می دهند. همواره در تصمیمات اساسی و نهایی، شخصیت های حقوقی شرکت دارند.

رسولی ادامه داد: آنچه که الان مورد توجه قرار دارد، تعیین کارگروه با رویکرد مطالعه و نظر خواهی، نقد و ارزیابی بر عملکرد دوره ی اخیر شورای عالی در دو انتخابات، شورای شهر پنجم و ریاست جمهوری دوره دوازدهم و مجلس دهم است. همواره پس از اجرای هر پروژه انتخاباتی آسیب شناسی انجام می شود و نقاط قوت، تقویت و نقاط ضعف، برطرف یا کاهش یابد. نقش آفرینی احزاب از همان اول بوده و تا الان هم ادامه پیدا کرده است.

رسولی در پاسخ به اینکه چرا برخی از اعضای شورای عالی سیاست گذاری عضو هیچ حزبی نیستند گفت: به طورکلی برای تحزب در ایران با چالش و مشکلات زیادی روبه رو هستیم.مشکل اصلی تعدد و تکثر احزاب است. به طوری که 250 حزب و انجمن سیاسی در ایران دارای مجوز فعالیت می باشند.

رسولی همچنین گفت: هستند کسانی که در قالب جریان اصلاحات می گنجند اما در هیچ کدام از احزاب 24 گانه اصلاح طلب نیستند. این احزاب دارای ساختار مستقر در همه مناطق جغرافیایی نیستند. رغبت پیوستن شخصیت های حقیقی ملی به این احزاب ریز دانه و تعداد بالا  این احزاب با کیفیت نسبتا پایین کاهش می یابد. این سازماندهی جبهه ای در شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است. امیدواریم، با قانون جدید اجزاب، دو یا سه حزب ادغام شده‌ی پردامنه داشته باشیم.

رسولی در پاسخ به اینکه چرا عارف به عنوان رییس شورای عالی سیاستگذاری عضو حزبی نیست؟، گفت: باید این مورد را از خودشان بپرسید. وقتی به اتفاق آرا، عارف به عنوان رییس شورای سیاست گزاری انتخاب شد، این اهتمام عارف را برای تقویت احزاب بدون یک عدد رای مخالف نشان می دهد.

مصطفی کواکبیان؛ دبیر کل حزب مردم سالاری در اولین همایش منتخبان حزب مردم سالاری در شوراهای اسلامی سراسر کشور که با حضور اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی و دبیر استان‌ها در مجتمع فرهنگی ‌شهدای اوشان در روز شنبه 15 مهرماه برگزار شد؛ درباره ی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان وزن اشخاص را بر وزن احزاب ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا