«ولی امرِ کدام مسلمینِ جهان؟»
/ محمدحسین کریمی پور /
«محمد حسین کریمی پور»، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ولی امر کدام مسلمینِ جهان؟» نوشت:
هانی مصری بود. مسلمانی تحصیلکرده که فرانسه و انگلیسی را به روانی عربی صحبت میکرد و شناخت خوبی از علوم اسلامی، تحولات روز و نحلههای فکری جهانِ اسلام داشت.
آن سالها، او هم مثل من مشغول تجارت خارجی بود. گاه به گاه همدیگر را در نمایشگاههای تجاری اروپا میدیدیم و غالباً ساعتی گپ میزدیم. او برای من از تحولات فکری قاهرهی افسونگر میگفت و من برایش از ایران و فکر شیعی. دیدنش همیشه مغتنم بود. از هانی دو خاطرهی پر رنگ در ذهن دارم.
اول آنکه روزی به من گفت که انقلاب شما حق بزرگی بر گردنِ فعالان مسلمان در جهان اهل سنت دارد. تجربهی غنی شما به خیلی از ما کمک کرد تا فکرِ تشکیلِ حکومت شرعی را برای همیشه کنار بگذاریم. این سخنی بود که من بعداً به کرّات و با ادبیاتِ گوناگون، از برخی دیگر مسلمانانِ معتقد شنیدم و خواندم.
دوم آنکه روزی از من پرسید چرا شما رهبرتان را «ولی امرِ مسلمین جهان» میخوانید و این همه هزینه تحمل میکنید؟ ازو پرسیدم کدام هزینه را تحمل میکنیم؟
او گفت عبارت «ولی امر» از آیهی مشهوری در قرآن میآید. آیهی شریفه به مسلمین امر میکند: «از پروردگار اطاعت کنید و از رسول (ص) و اولی الامرتان اطاعت کنید.» فرقههای اسلامی بعضی این تبعیت را در فتاوای دینی، برخی در نظم اجتماعی و اَمرِ حکومت و برخی در هر دو میدانند.
هانی از من خواست خودم را جای یک شافعی مصری، یک صوفی تُرک، یک حنبلی حجازی یا یک اباضی عمّانی بگذارم. او گفت: «اگر مُرادِ شما از ولایت رهبرتان بر این افراد، ولایت مذهبی باشد، یعنی شما انتظار دارید همهی مسلمانان در فتاوای دینی، شیوخ و مذاهبشان را وانهند و به رهبر شما که فردی شیعی است رجوع کنند؟»
ادامه داد: «اگر هم مرادتان تبعیتِ حکومتی است، یعنی شما از مصریان یا ترکها یا اهالی مغرب عربی یا مردم اندونزی انتظار دارید جانبِ حکومتهای ملّی خود را رها و در امور اجتماعی و سیاسی، کلاً یا جزئاً، انقیادِ یک حاکم ایرانی را بپذیرند؟ آخرین فرض محتمل اینست که مرادتان این باشد که هرکه از رهبر شما تبعیت نکند، اساساً مسلمان نیست. فرض دیگری هم هست؟»
هانی نتیجه گرفت: «هر کدام از این شقوق که مقصود شما باشد، دشمنی و مقاومتِ مردمی را بر میانگیزد که به مذهب یا کشورِ خود، مختصر علاقهای داشته باشند. سؤال من این است که در عوضِ جلبِ این همه حساسیت و دشمنی، چه چیزی گیرتان میآید؟»
طفلکی واقعاً فکر میکرد ما منفعت پیچیده و پنهانی داریم. من داشتم عرق میریختم. حالم شبیه آدم حواس پرتی بود که از او پرسیده باشند چرا با زیر شلواری به بازار آمده است؟
آقا جان! از من به شما نصیحت! اصلاً و ابداً با مصری جماعت هم کلام نشوید!
خِلاص!
انتهای پیام
صحیح است ومثال است ومضاعف……خیرالکلام ماقل ودل…..
جناب آقای کریمی خجالت نداشت! کمی اطلاعات قرآنی لازم بود تا جواب برادر مصری را بدهی!
قرآن کریم همانطور که به ائمه مؤمنان و هدایت شدگان اشاره می کند (آنبیا: 37 و قصص: 5 و …) به ائمه کفر (توبه: 12) و اهل جهنم (قصص: 41) هم اشاره می کند.
بنابر این منظور ما از ولی امر مسلمین جهان، مسلمانان واقعی جهان است که شیفته امام خامنه ای هستند نه مسلمانان منافق و نرخ به روز خور.
منظور ما مسیحیان و یهودیانی هستند که با عشق به امام خامنه ای تعظیم می کنند ولی تقیه می کنند.
به نظرم به همین اندازه برادر مصری را قانع می کرد اگر خودتان را نباخته بودید!
سلام بر ابوعلي سينا !! پيامتان نشان ميدهد که سرشار از اطلاعات قرآني هستيد، ديگر چه؟ چه اطلاعات ديگري از قرآن داريد که بما بگوئيد تا در مقابل مسلمانان منافق و نان به نرخ روز خور (و نه مسلمانان واقعی جهان که شیفته امام خامنه ای هستند و يا مسیحیان و یهودیانی که با عشق به امام خامنه ای تعظیم می کنند ولی تقیه می کنند) بتوانيم پاسخگو باشيم و بنا به فرمايش جناب کريمي خجالت زده نشويم؟
1(بنابر این منظور ما از ولی امر مسلمین جهان، مسلمانان واقعی جهان است که شیفته امام خامنه ای هستند نه مسلمانان منافق و نرخ به روز خور.)2( آخرین فرض محتمل اینست که مرادتان این باشد که هرکه از رهبر شما تبعیت نکند، اساساً مسلمان نیست.)اقای ابوعلی تو با این استدلالت همانی راگفتی که ان مسلمان مصری گفت میشه وقتی که نمیدانید ازارزشهای ما بد دفاع نکنید واجازه بدید دیگران که میدانند درست ازارزشهای ما دفاع کنند
بعضی مسلمینی که ما اینجا میبینیم یا رانت خوارند یا دروغ پراکن یا تهمت زن و یا زمین خوار و دروغ گو از زبان امام معصوم و یا متقلب و مدافع متقلب وکاسب اسلام و خون اباعبدالله. […]. از شهرام جزایری رشوه گزفته و تو تریبون دم از مبارزه با فساد میزنه.
قربون یک کلام درست
می بایست بر روی اشتراکات خودتاکید کرده!این موضوعی است که بیشتردر این جا نمی توان درمورد آن نوشت!!!؟؟
۱.حفظ سنت قدیمی
۲.منافع پیچیده و پنهانی!
طنز: تعارف آمد و نیامد دارد!