خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خلخالی در کوچه های قم: بختیار بیا ایران اعدامت کنیم!

ورق پاره های تاریخ (20)

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز: 

اسکندر دلدم: از نخستین لحظات پیروزی انقلاب نام شیخ صادق خلخالی بر سر زبانها افتاد و در زمانی کوتاه به سوژه روز وسایل ارتباط جمعی جهان گردید. مطبوعات اروپا و آمریکا به او لقب “آیشمن” دادند چرا که خلخالی در مقام حاکم شرع؛ سران رژیم گذشته را به جوخه اعدام سپرد.

پس از آنکه آیت الله خلخالی برای مدتی از حاکمیت شرع کنار رفت کمتر خبر و مطلبی پیرامون وی دیده میشد. اما با حوادث کردستان و انتخاب و اعزام ایشان به عنوان حاکم شرع به کردستان و اعدامهایی که در منطقه صورت گرفت بار دیگر خلخالی چهره روز مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی شد.

من برای انجام مصاحبه با خلخالی به قم رفتم و در کوچه ای روبروی محل سکونت امام خمینی نشست و به سوالاتم پاسخ داد.

خلخالی در این مصاحبه اختصاصی به کلیه شایعات و مسائلی که پیرامون ایشان به گوش میرسد پاسخ گفت و افشاگریهایی نیز کرد.

دلدم: آقای خلخالی قبل از هر چیز اجازه دهید به مساله چاپ چند عکس که در مجله فرانسوی” پاری ماچ” منتشر شده بود اشاره کنم. عکسها نمایانگر اعدام بیماری بود که روی برانکارد خوابیده بود. عکس دیگر هم شخصی را نشان میداد که مجروح دیگری را به پشت گرفته و در برابر جوخه اعدام ایستاده است؟

خلخالی: عکسی که در روزنامه های آمریکایی و اروپایی منتشر شده مونتاژ است و به هیچ وجه صحت ندارد. من از همان مجله پاری ماچ و گروههای دیگر خبری جهان دعوت میکنم به ایران بیایند و در سنندج و همان روستای ” والی خان” که ما رفته بودیم تحقیق کنند تا معلوم شود اینها همه مونتاژ صهیونیسم بین المللی است. اکثر رسانه های گروهی اروپای غربی و آمریکا دست عوامل صهیونیسم و امپریالیزم میباشد. اینها از قتل عام دژخیمان خودشان در ویتنام، لائوس، فیلیپین، موزامبیک و جنوب لبنان حرفی نمیزنند و در برابر این جنایات سکوت اختیار میکنند ولی در عوض برای انقلاب اسلامی ایران توطئه چینی میکنند. تمام توطئه های آنها نقش بر آب است زیرا ملت مسلمان و انقلابی ایران از خدعه هاشان آگاه است. ما دشمن زیاد داریم اما دشمن شماره یک ما صهیونیسم بین الملل است.

دلدم: آیا واقعا اسراییل قصد مداخله در کردستان را داشت؟ با توجه به موقعیت جغرافیایی اسراییل برای انجام چنین دخالتی باید از چند کشور منطقه عبور کند؟!

خلخالی: بله. اما ارتش غیور و دلاور جمهوری اسلامی و پاسداران از جان گذشته همه نقشه های اهریمنی آنها را نقش بر آب کردند. ما با یک عکس منتشره در نشریات خارجی مثل پاری ماچ یا پخس اراجیف و اکاذیب از سوی آنها ناراحت نمیشویم چون میدانیم صهیونیزم بین الملل با دروغ و خدعه سرهم بندی شده است و دولت اسراییل نیز با سرهم بندی و نشر اکاذیب میخواهد نظام صهیونیستی و ضد انسانی خود را قوام و دوام بخشد. غافل از اینکه این ملت قهرمان بپاخاسته همه عوامل آنها را در هم میکوبد و عنقریب فلسطین عزیز را از دست یک مشت تروریست و جهانخوار مثل ” مناخیم بگین” نجات خواهد داد. همین مناخیم بگین نخست وزیر اسراییل شخصا یک شهر را به نام “دیریاسین” قتل عام کرد و  در همان زمان از ایالات متحده آمریکا مدال هم گرفت. تروریستهایی مثل انورسادات و ملک حسین و سلطان حسن و عوامل ارتجاعی منطقه نمیتوانند ملت بپاخاسته ایران و برادران عربش را در خواب نگه دارند.

دلدم: نمیدانم در جریانید یا نه ولی شاپور بختیار در فرانسه و انگلیس علیه رژیم جدید ایران مبارزه میکند و گروهی از ایرانیان و مخالفین رژیم ایشان را یاری میکنند. رسانه های معتبر دنیا هم پر از مصاحبه ها و سخنرانیهای دکتر بختیار است…

خلخالی: از طرف ما بنویسید آقای بختیار هر چه زودتر به ایران بیاید تا ملت ایران تکلیف خود با او را یکسره کند. بیخود آقای بختیار بخودش زحمت ندهد و گول انگلیس را نخورد. شنیده ام پلیس انگلیس او را آلت دست خود قرار داده و از وی حمایت میکند. او را به اینطرف و آنطرف میکشند و در سالنهای سربسته با او مصاحبه میکنند. به او بگویید در این سالنهای باز و گشاد چه نقل و نباتی بر سر مردم ریخته که حالا در آنجا با عوامل” انتلیجنت سرویس” میخواهید انجام دهید؟ آقای بختیار شما میخواهید جهانی شوید و مردم تو را بشناسند؟! مردم تو را شناخته اند. یک انسان بی هدف که همیشه بلوف میزند و چیزی در دست او نیست. همچنان که جناب آقای مهندس بازرگان گفت:” بختیار باید برود یک گوشه ای گمنام زندگی کند تا مردم حرفهای بیمنطق او را نشنوند.”

بختیار از نظر ما همچون شاه و سایر سران رژیم منفور و آدمکشان؛ محکوم به مرگ است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا