خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این مساله مرگ و زندگی است، بنابرین اتحادیه اروپا اوکراین را مسلح خواهد کرد

| ترجمه‌ی انصاف نیوز | جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی:

در این ساعت تاریک، زمانی که ما شاهد تهاجم بی‌دلیل و غیرموجه روسیه به اوکراین و کمپین‌های گسترده اطلاعات نادرست و دستکاری اطلاعات هستیم، جدا کردن دروغ‌هایی که برای توجیه آنچه قابل توجیه نیست، ضروری است.

واقعیت این است که روسیه، یک قدرت هسته‌ای بزرگ، به یک کشور همسایه غیر تحدید امیز و دموکراتیک حمله کرده، این حمله در شرایطی انجام شده است که این کشور همسایه هیچ اقدام تهدید آمیز یا تحریک آمیزی علیه روسیه انجام نداده است. علاوه بر این، رئیس جمهور پوتین هر کشور دیگری را که ممکن است برای نجات مردم اوکراین بیاید، را به انتقام تهدید می کند. چنین استفاده ای از زور و اجبار در قرن بیست و یکم جایی ندارد.

کاری که پوتین انجام می دهد نه تنها نقض فاحش قوانین بین المللی است، بلکه نقض اصول اساسی همزیستی انسانی است. با انتخاب او برای بازگرداندن جنگ به اروپا، ما شاهد بازگشت “قانون جنگل” هستیم. هدف نه تنها اوکراین، بلکه امنیت اروپا و کل نظم مبتنی بر قواعد بین المللی بر اساس سیستم سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.

تهاجم او جان بیگناهان را می گیرد و آرزوی مردم برای زندگی در صلح را در هم می ریزد. اهداف غیرنظامی مورد حمله قرار می گیرند که آشکارا قوانین بشردوستانه بین المللی را نقض می کند و مردم را مجبور به فرار می کند. ما شاهد یک فاجعه انسانی در حال گسترش هستیم. ما ماه ها تلاش های بی نظیری برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک انجام دادیم اما پوتین در صورت همه کسانی که با او ملاقات کردند دروغ گفت و وانمود کرد که به یک راه حل مسالمت آمیز علاقه مند است. در عوض یک تهاجم تمام عیار، یک جنگ تمام عیار را انتخاب کرد.

روسیه باید فورا عملیات نظامی خود را در اوکراین متوقف کند و بدون قید و شرط از کل خاک اوکراین خارج شود. همین امر در مورد بلاروس نیز صدق می کند که باید فورا دخالت خود را در این تجاوز متوقف کند و به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارد. اتحادیه اروپا در ارائه حمایت قوی خود از اوکراین و مردم آن متحد است. این موضوع مرگ و زندگی است. من در حال تهیه یک بسته اضطراری برای حمایت از نیروهای مسلح اوکراین در این جنگ هستم.

جامعه بین‌المللی اکنون در تلاش برای انزوای کامل روسیه برای پاسخگو کردن پوتین به خاطر این تجاوز است. ما در حال تحریم کسانی هستیم که جنگ را تأمین مالی می کنند، تا سیستم بانکی روسیه و دسترسی آن به ذخایر بین المللی را فلج کنیم.

اتحادیه اروپا و شرکای آن قبلا تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کرده اند که رهبران و نخبگان و بخش های استراتژیک اقتصاد تحت کنترل کرملین را هدف قرار می دهد. هدف آسیب رساندن به مردم روسیه نیست، بلکه تضعیف توانایی کرملین برای تامین مالی این جنگ ناعادلانه است. در انجام این کار، ما از نزدیک با شرکا و متحدان خود – ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا همسو هستیم. ما همچنین شاهد تجمع بسیاری از کشورها از سراسر جهان برای حفاظت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین هستیم. ما با هم در سمت درست تاریخ در برابر حمله هولناک روسیه به کشوری آزاد و مستقل ایستاده ایم.

کرملین و حامیانش برای توجیه جنایات خود دست به کارزار گسترده انتشار اطلاعات نادرست زده اند که از هفته ها قبل آغاز شده است. رسانه‌های دولتی روسیه و اکوسیستم آن‌ها را دیده‌ایم که در شبکه‌های اجتماعی با هدف فریب دادن و دستکاری، دروغ می‌گویند. مبلغان کرملین این تهاجم را “عملیات ویژه” می نامند، اما این تعبیر بدبینانه نمی تواند این واقعیت را پنهان کند که ما شاهد تهاجم تمام عیار به اوکراین با هدف سرکوب آزادی، دولت قانونی و ساختارهای دموکراتیک این کشور هستیم. نئونازی نامیدن دولت کیف و “روس هراسی” بی معنی است: همه مظاهر نازیسم در اوکراین ممنوع است. در اوکراین مدرن، نامزدهای راست افراطی پدیده‌ای حاشیه‌ای با حداقل حمایت هستند، بدون عبور از سد ورود به پارلمان. دولت اوکراین مسیر دونباس را قطع نکرده و استفاده از زبان و فرهنگ روسی را ممنوع نکرده است. دونتسک و لوهانسک جمهوری نیستند، آنها مناطق اوکراینی هستند که توسط گروه‌های جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه و مسلح کنترل می‌شوند.

ما و بسیاری از روس ها این را می دانیم. از زمان شروع تهاجم، تظاهرات شجاعانه در شهرهای سراسر روسیه وجود داشته است که خواستار پایان دادن به تجاوز علیه یک کشور صلح طلب همسایه بودند. ما صدای آنها را می شنویم و شجاعت آنها را تشخیص می دهیم و همچنین می بینیم که بسیاری از چهره های برجسته عمومی در روسیه به این تهاجم بی معنی اعتراض می کنند.

من به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان ادامه می دهم تا از اقدام مشترک جامعه بین المللی علیه رفتار کرملین اطمینان حاصل کنم. در 25 فوریه، تنها روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تجاوز روسیه به اوکراین را وتو کرد و چین، هند و امارات متحده عربی رای ممتنع دادند. از سراسر جهان، کشورها حملات روسیه را محکوم می‌کنند و در مجمع عمومی، کل جامعه بین‌الملل باید نیروهای خود را بپیوندند و با تصویب قطعنامه مربوط به سازمان ملل به پایان دادن به تجاوز نظامی روسیه کمک کنند.

با این جنگ در اوکراین، جهان دیگر هرگز مثل سابق نخواهد بود. اکنون بیش از هر زمان دیگری زمان جوامع و اتحادها فرا رسیده است با هم آینده خود را بر اساس اعتماد، عدالت و آزادی خواهیم ساخت. لحظه ایستادن و صحبت کردن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا