خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رقابت ۴۹ داوطلب مشهدی برای تصدی هر کرسی مجلس

بر اساس آخرین آمارها تعداد تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس دوازدهم در خراسان رضوی به 882 نفر رسید تا رقابت برای تصدی کرسی های مجلس سهم استان به 49 نفر برای هر کرسی برسد.

روزنامه خراسان رضوی نوشت: «روزشمارِ انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی عدد 33 را نشان می‌دهد؛ یعنی حدود یک ماه دیگر، تمامی واجدین شرایط قانونی کشور باید 290 نماینده خود را برای مجلس شورای اسلامی و قانون‌گذاری کشور انتخاب کنند که سهم استان خراسان رضوی از این مجموعه 18 کرسی است. در دوره پیش ثبت نام در مجموع 3672 نفر در استان اقدام به ثبت نام در سامانه انتخابات وزارت کشور کردند که 83 درصد آن‌ها مردم و بقیه زن بودند.

همچنین در مرحله ثبت نام اصلی در مجموع 1744 نفر ثبت نام که 86 درصد مرد و بقیه زن بودند که در مرحله اول هیئت نظارت صلاحیت 780 نفر را تایید کرد و در ادامه تا 19 دی ماه فرصت داده شد تا معترضان اعتراض رسمی خود را تقدیم شورای نگهبان کنند و در یک فرصت یک ماهه فقهای شورای نگهبان فرصت دارند تا به اعتراضات رسیدگی کنند.

تایید 882 نفر تاکنون

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی درباره آخرین آمار تایید صلاحیت شدگان استان گفت: صلاحیت ۳۵ نامزد دیگر در این استان برای حضور در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده به 882 نفر رسید. کمال سرویها در گفت‌وگوی روز گذشته با خراسان رضوی اظهار کرد: در مرحله نخست تایید صلاحیت‌ها، ۷۸۰ نامزد از سوی هیئت نظارت خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس در خراسان رضوی تایید صلاحیت شدند که هفته گذشته ۶۴ نامزد تایید صلاحیت شده دیگر به این فهرست افزوده شد و اکنون نیز این تعداد به 882 نامزد رسیده است.

او گفت: با توجه به آمار ذکرشده و ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی برای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی، در حال حاضر به طور متوسط ۴۹ نامزد برای کسب هر کرسی نمایندگی مجلس در این استان رقابت می کنند.سرویها تأکید کرد: آخرین مهلت شورای نگهبان برای بررسی اعتراض‌ها 19 بهمن ماه است لذا ممکن است تعداد تایید صلاحیت شدگان نیز تغییر پیدا کند و این تعداد نهایی نیست. سخنگوی ستاد انتخابات استان نیز درباره جزئیات تایید صلاحیت شدگان استان به تفکیک حوزه‌های انتخاباتی گفت: در مجموع تاکنون 882 نفر برای تصدی 18 کرسی نمایندگی مجلس استان خراسان رضوی تایید صلاحیت شده‌اند که از این تعداد 102 نفر در دوره رسیدگی به اعتراضات توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند و رسیدگی نهایی تا 19 بهمن ماه ادامه خواهد داشت و در این تاریخ اعلام عمومی اسامی کلیه داوطلبان تایید صلاحیت شده و بررسی مجدد توسط فقهای شورای نگهبان توسط وزارت کشور انجام خواهد شد.

10 داوطلب تایید صلاحیت شده برای خبرگان رهبری

فریدنیا در گفت‌وگو با خراسان رضوی درباره داوطلبان مجلس خبرگان نیز اظهار کرد: از مجموع ۲۸ داوطلب برای نامزدی انتخابات خبرگان رهبری، صلاحیت ۱۱ نفر از سوی شورای نگهبان تایید نشد و هفت داوطلب از بررسی صلاحیت در انتخابات انصراف دادند. سخنگوی ستاد انتخابات استان با بیان این که صلاحیت ۱۰ داوطلب مجلس خبرگان در استان خراسان رضوی برای رقابت در ۶ کرسی این مجلس از سوی شورای نگهبان تایید شده است، تصریح کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها تایید نشده تا روز دوشنبه در سامانه داوطلب، فرصت شکایت خواهند داشت.»

رقابت ۴۹ داوطلب مشهدی برای تصدی هر کرسی مجلس
رقابت ۴۹ داوطلب مشهدی برای تصدی هر کرسی مجلس

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا