خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خط و نشان معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای پزشکان زیرمیزی بگیر

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دریافت هرگونه وجه خارج از تعرفه های مصوب (زیرمیزی) غیرقانونی است و در صورت مشاهده و یا گزارش‌های مردمی برخورد می کنیم.

به گزارش سایت آوای بوشهر، «نادر شکیب‌آزاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: گاهی تعداد بسیار معدودی از پزشکان، درخواست وجوهی خارج از تعرفه‌های مصوب از بیماران دارند که باعث تضعیف حقوق بیمار می‌شود.

او افزود: به صراحت اعلام می‌کنیم که در مراکز درمانی هرگونه مبادله مالی بایستی از طریق درگاه مالی آن بیمارستان انجام گرفته و خارج از آن هیچ‌گونه وجهی به پزشک یا ارائه‌دهنده دیگری پرداخت نشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه ملزم به رعایت تعرفه مصوب ابلاغی از سوی شورای عالی بیمه و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش دولتی و خصوصی هستند.

شکیب‌آزاد ادامه داد: یکی از رسالت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌ تبع آن دانشگاه علوم پزشکی محافظت مالی از بیماران است تا در مراکز دولتی و خصوصی متحمل هزینه‌های سنگین نشوند.

او عنوان کرد: همچنین در بخش خصوصی پزشکان و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی موظف به رعایت تعرفه مصوب هستند که در این راستا به ازای هر خدمت که به بیمار داده می‌شود، اعم از جراحی و دیگر خدمات بایستی بر اساس تعرفه و ارزش‌گذاری که برای آن خدمت تعریف شده پرداخت شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: اگر خلاف این موضوع اتفاق بیفتد، آن مرکز یا پزشک دچار تخلف شده و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ یا با مراجعه حضوری به اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شکایت خود را مطرح کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا