خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرسش مهم باقی‌مانده از انتخابات

بشیر معتمدی، پژوهشگر مطالعات فرهنگی، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

یکی از اخباری که در روزهای انتهایی مرحله‌ی اول انتخابات در فضای مجازی منتشر شد، نشستی بود که با حضور آقایان جلیلی، قالیباف، سردار قاآنی (فرمانده سپاه قدس) و یکی از سرداران جبهه مقاومت برای ایجاد تفاهم بین به اصطلاح جبهه انقلاب برگزار شد و تکذیبی هم پیرامون آن منتشر نشد.

یکی از سؤالاتی که به ذهن می‌رسد این است که دخالت نیروهای نظامی در امر انتخابات علیرغم تصریح قانون بر عدم هرگونه دخالت در امور سیاسی و با وجود وصیت صریح و اکید امام (ره) برای عدم دخالت نیروهای نظامی در این امور به چه معناست؟ این خبر همچنین خلاف گفته سخنگوی سپاه در چند درباره‌ی عدم دخالت این نیروها در امر انتخابات است و نشان میدهد برخی در این نیروی نظامی بدون رودربایستی و پرده پوشی عملاً در انتخابات ریاست جمهوری ورود کردند.

آیا این خبر این شائبه را ایجاد نمی‌کرد که در مرحله دوم، همین نیروی نظامی در پی پیروزی کاندیدای مورد نظر خود باشد و تمام امکانات خود را برای این امر بسیج کند؟ و اگر ملت نظری خلاف و متفاوت با سپاه داشته باشد، تکلیف چیست؟ آیا یا شاهد سنگ‌اندازی برای فعالیت رئیس جمهور احتمالی رقیب کاندیدای آنها خواهیم بود؟ آیا این امر یکی از دلایلی نیست که مردم به مرحله‌ی اول انتخابات ریاست جمهوری اخیر اقبالی نشان نداده‌اند؟ چراکه میدانند که حتی اگر کاندیدای مطلوب آنها رأی بیاورد، در این سیستمی که نظامیان به خود اجازه دخالت در انتخابات میدهند، نمی توان تغییری ایجاد کرد و با قدرت نظامی آنها مواجه خواهند شد و لذا عطای شرکت در انتخابات را به لقایش بخشیدند.

بهتر است رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای جلوگیری از این نوع دخالت ها تذکرات لازم را بدهد و قوه قضائیه نیز پیگیری قضایی برای این تخلف قانونی بنماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چرت نگو تو دور دوم همه از شما حمایت کردند در صمن ببین چکار کردی تو با نیروی نطامی و امنیتی این کشور که مخالفت هستند …

    1
    8
  2. اصلاحات با حاکمیت نا هماهنگه خود همین باعث میشه شکست بخوره باسر نیازی نیست کسی کاری انجام بده علیه اش …

    1
    7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا