خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو راهی اصولگرایان در شورای شهر | محمد صابریان

محمد صابریان، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

در حالی که کمتر از یکسال دیگر از عمر شوراهای شهر مانده است، شورای انقلابی شهر تهران بر سر یک دو راهی سخت قرار گرفته است.

کمتر از چندماه پس از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران، انتقادات از عملکرد و تصمیمات وی در فضای عمومی آغاز شد و روز به روز به حجم این انتقادات افزوده شد. اما پس از برخوردهای مغرورانه و لجبازی زاکانی با درخواست های مردمی در حفظ برخی فضای شهری نوعی از اشتهار منفی(تنفر) پیرامون چهره زاکانی شکل گرفت.

اما پس از حضور زاکانی در رقابت های انتخاباتی و نشان دادن یک چهره افراطی و تهاجمی از خود در مناظرات انتخاباتی به همان سرعتی که محبوب طیف تندرو انقلابیون شد، چهره اش در بین افکار عمومی منفورتر از قبل گردید.

در حال حاضر بر اساس شنیده ها برخی از اعضای شورای شهر تهران این مساله را مطرح کردند که اگر با سکانداری زاکانی در شهرداری تهران وارد انتخابات شورای شهر آینده شوند احتمال شکست جبهه انقلاب وجود دارد. از این جهت پیشنهاد جایگزینی زاکانی با افرادی چون مخبر یا قاضی زاده هاشمی شنیده می‌شود.

در طرف مقابل عده‌ای نگران آن هستند که با برکناری زاکانی موجبات سرخوردگی بدنه رادیکال تر انقلابی را فراهم کنند.

در واقع رقابت گفتمانی جلیلی – قالیباف بر مسائل مربوط به مدیریت شهری تهران سر ریز شده است. و احتمال آن وجود دارد با جدی‌تر شدن مساله جایگزینی زاکانی، شبکه رسانه‌ای و اجتماعی حامی قالیباف در حمایت از گزینه‌ای چون مخبر و شبکه رسانه‌ای و اجتماعی حامی جلیلی در حمایت از ماندن زاکانی در شهرداری وارد عمل شوند. به عنوان یک ناظر می‌توان گفت در صورت پیروزی ایده ماندن زاکانی در شهرداری، شکست قطعی در انتخابات شورای شهر در انتظار جبهه انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا