خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض صدها کارگر شهرداری در آفریقای جنوبی علیه عدم تمدید قرارداد موقت

صدها نفر از کارگران بخش خدمات عمومی آفریقای جنوبی در اعتراض به فسخ قراردادها راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری بیز آفریقای جنوبی، حدود هزار کارگر شهرداری‌های آفریقای جنوبی روز یکشنبه در اعتراض به تمدید نشدن قراردادهایشان در پایان ماه به سمت شهرداری دوربان راهپیمایی کردند.

بیش از صدها کارگر خدمات عمومی در شهرداری شهر دوربان و کیپ تاون آفریقای جنوبی در اعتراض به خاتمه قراردادهایی که به مدت ده سال تمدید شده بود، در دوربان آفریقای جنوبی تجمع کردند. جمع زیادی از این کارگران با عدم تمدید قرارداد و اخراج قانونی خود مواجه شده بودند.

کارگران شهرداری‌های آفریقای جنوبی و اتحادیه کارگری متحد آفریقای جنوبی اعلام کردند که بیش از یک دهه است که قراردادهای ماه به ماه دارند و چندین بار برای قراردادهای دائمی اعتراض کرده‌اند که راه به جایی نبرده است.

راهپیمایی این کارگران بخش خدمات عمومی شهرداری در روز جمعه پس از آن برگزار می‌شود که به آنها گفته شد قراردادهای آن‌ها از ماه آینده تمدید نخواهد شد.

تولانی نگونیا، دبیرکل اتحادیه کارگران متحد آفریقای جنوبی تاکیده کرده است که راهپیمایی‌های متعددی برای پایان دادن به ظلم علهی کارگران خدمات عمومی برگزار شده است، اما شهرداری آنها را جدی نمی‌گیرد.

نگونیا می‌گوید: «کارگران بخش عمومی در مورد فسخ قراردادها در کمیسیون مصالحه و داوری وزارت کار آفریقای جنوبی اعتراض خواهند کرد. ما این کار را انجام می‌دهیم زیرا معتقدیم کارگران تاوان بی‌کفایتی و ناآگاهی مدیریت شهرداری الکترونیکی را می‌پردازند. اتحادیه ما خواستار جلسه‌ای با شهرداری ظرف سه روز برای رسیدگی به “همه مسائل” است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا