خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای رئیس جمهوری! حال نوبت شماست | رضا رئیسی

رضا رئیسی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

اکنون که موسم میدان داری، کارگروه های انتخاب وزرا و نیز شورای راهبری دولت انتقالی به پایان رسیده و این فرآیند 3 هفته ای با همه فراز و فرودها، قبض و بسط ها، نگرانی و دغدغه مندی ها، بیم و امیدها، فعل و انفعالات درونی و بیرونی به عنوان تجربه ای بدیع و فصلی نوین از ساختارمندی و شاکله گرایی مردم مدارانه و کنش گری در قالب ساز و کارهای تجربه نشده از نقش آفرینی لایه های مختلف و متنوعی از ذینفعان و ذیربطان حوزه های تخصصی به حافظه تاریخی ما نقل مکان کرده است، شاید بتوان راحت تر پیرامون آن سخن گفت، تحلیل و تمجید یا نقد و بررسی کرد.

البته پر واضح است تا قبل از اعلام اسامی نامزدهای وزارت در کابینه چهاردهم از سوی رئیس جمهوری، نمی توان قضاوتی دقیق و موشکافانه نسبت به عملکردهای به منصه ظهور رسیده این چند هفته داشت اما قطعا و حتما می توان عطف به شاخص های معنادار اعلامی در بدو کار، انتطار و مطالبه پیرامون خروجی حاصله داشت، علی الخصوص که به هر دلیلی از مرحله ای به بعد بر خلاف شعار اعلامی ابتدایی، یعنی«شفافیت» روند کاری پایانی و اعلام گزینه های نهایی با قید محرمانگی از منظر افکار عمومی پنهان ماند.

اقدامی در راستای مصون ماندن از فشارهای بیرونی اعم از لابی گری و پروپاگاندای رسانه ای یا سهم خواهی اصحاب قدرت که مع الاسف نتیجه معکوس داشت! و به نوعی می توان گفت نقض غرضی آشکار و واضح رقم خورد.

فرآیند معقول، نظام مند و چارچوب مداری که قرار بود با شاخص های مشخص در مسیری مدون به سرانجام و فرجام برسد در میانه راه به یکباره قید محرمانگی خورد آنهم مسیری که با چند صد نفر کنش گر آغاز شده و همه چیزش در ابتدای کار شفاف بود و علیرغم نقد و انتقاد یا گلایه و ایراد به برخی کارگروه ها، خروجی مشخص و آشکاری داشت و راه اصلاح ایراد و اشتباهات نیز در قالب شورای راهبری، تمهید و تدارک دیده شده بود.

اما به محض آنکه، فرآیند گزینش از منظر افکار عمومی پنهان شد تا جلوی فشارها و نقدها و تحرکات ایذایی بیرونی گرفته شود، نتیجه معکوس حاصل شد، بازی های رسانه ای و جنگ روانی از سوی صاحبان قدرت و دارندگان تریبون های عمومی آغاز شد، عده ای به سراغ همان بازی های قدیمی با دوستان صمیمی رفتند! فضاسازی در راستای حضور برخی چهره ها در کابینه آغاز شد، گویی که رجعتی داشتیم به همه سال هایی که کابینه را در حلقه های بسته و غیر پاسخگو و عطف به معادلات بازیگران خاص و از ما بهتران می بستند.

درست همان چیزی که این کارگروه ها و شورای راهبری در نفی آن با ابتکار رئیس جمهوری و میدان داری ظریف بنا شده بود و قرار بود طرحی نو در انداخته شود، البته با اعلام رسمی نامزدهای وزارت در کابینه دولت از سوی رئیس جمهوری است که می توان قضاوت داشت که آن فضاسازی های روانی و تبلیغاتی و یا سهم خواهی ها مثمر ثمر بوده یا شورای موصوف توانسته از این پیچ سخت به سلامت گذر کند.

نگارنده در طول این مدت چه در مطالب و مقالات در رسانه های مختلف چه در شبکه های اجتماعی برای اینکه خدای ناکرده شائبه شانتاژ رسانه ای و… غیره رخ ندهد له یا علیه اشخاص و نامزدها سخنی نگفته و حرفی نزده است اما اکنون که کار گزینش شورای راهبری به پایان رسیده و همه چیز منوط به شخص رئیس جمهوری شده و خود را معتقد به گفتمان مسعود پزشکیان و امیدوار به دولت حق و عدالت او می دانم و معتقدم که هیچ گاه نباید در طول این چهار سال رئیس جمهوری را تنها گذاشت، آنهم در این برهه خطیر.

خطاب به ایشان می گویم که آقای رئیس جمهوری، با همان روحیه حریت و آزادگی که از شما سراغ داریم و نیک می دانیم که تسلیم صحنه آرایی نخواهید بود. بر اساس شاخص های اعلامی خود و تلاش های چند هفته ای صورت پذیرفته بر اساس شاخص ها و امتیازات، سنجه های تخصصی، امتیازات مکتسبه و برنامه ارائه شده، هر فردی که خروجی نهایی بود، بی توجه به سهم خواهی و ملاحظات سیاسی جریان ها بر مصادر امور دولت حق و عدالت قرار دهید.

شما وامدار هیچ طیف و جریان و گروهی نیستید، شما وامدار مردمی هستید که از گوشه گوشه ایران بزرگ، از کویر سیستان تا جلگه های خوزستان از کردستان سرافراز تا آذربایجان همیشه قهرمان با هزاران امید و آرزو، صداقت شما بر دل و جانشان نشست و به کارزار انتخابات آمدند، آقای رئیس جمهوری عزیز شما وامدار آن پیرمرد پدر بر دوش پای صندوق رای هستی، شما وامدار آن زن هرمزگانی هستی که در گرما و شرجی پای صندوق آمد تا شما تنها نمانی، وامدار جوانانی هستی که به امید تغییر پای کار شما آمدند، مدیون زنانی هستید که بر تبلیغات تخریبی و فشارهای بیرونی پا گذاشته و برای فردای بهتر ایران به مسعود پزشکیان رای دادند، شما مرهون زحمات آن برادران اهل سنتی هستی که امید دارند، برای اولین بار تابو شکسته شود و یکی از خودشان را در قاب تلویزیون و بر صندلی کابینه ببینند.

«آقا مسعود» می دانیم که به سیره مولی و مقتدای تان این صندلی قدرت برای شما از آب بینی بز اخفش نیز بی منزلت تر است مگر آنکه حقی استیفا، مظلومی را عزیز و محذوفی را اجر و عزت دهید.

شما می توانید با چینش بدیع و تازه کابینه از بخشي از چهره های جدید و از محذوفان همیشگی شعار دلربای انتخاباتی «برای ایران» را عینی سازی کنید و«دولت برای ایران» را از شایستگان و نخبگان و متخصصان کمتر مجال یافته فراتر از حلقه های بسته قدیمی، شاکله بخشید.

دولت وفاق ملی که از آن سخن می گوید با بکارگیری گزینه هایی چند از احزاب و سیاسیون از چپ و راست با گرایش های سیاسی مسبوق به سابقه شکل نمی گیرد، دولت وفاق ملی به شکل عینی یعنی بکارگیری متوازن متخصصان و شایستگان از لایه های مختلف و متکثر مردم از زنان و جوانان از اقوام و مذاهب، تبعیض و سهم خواهی اگر رواست اینجا جای آن است به نام مردم و به کام ملت.

نیک با محدودیت ها و فشارها و مقاومت ها علیه تغییرات در همه برهه ها و زمان ها آشنا هستیم اما شما را نیز می شناسیم و مردمی که به شما دلبسته اند نیز مطالبات مشخص دارند که رعایت حداقل هایی از آن در کابینه می تواند حلقه وصل و اتصال و ارتقای همذات پنداری میان حاکمیت و ملت به عنوان مهمترین مولفه ارتقابخش امنیت ملی باشد.
به حول قوه الهی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا