خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه جمعی از فعالان و کنشگران حوزه سلامت خطاب به مسعود پزشکیان

جمعی از فعالان حوزه‌ی سلامت از جمله فعالین دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف کشور در بیانیه‌ای خطاب به رئیس دولت چهاردهم از مطالبات خود گفته‌اند.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

بسمه تعالی

استاد گرامی؛ جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و آرزوی تندرستی؛ آنچه بر کادر بهداشت و درمان در این سال‌ها گذشته است نه بر شما پوشیده و نه شرح آن در این مختصر نامه می‌گنجد. مجاهدت مجموعه سلامت در دوران پاندمی کرونا بار دیگر ما را متوجه مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای سنگین فعالان این حوزه نمود و حیرتاً؛ که پس از فرو کشیدن عظمت فاجعه، بی مهری‌ها دوباره آغاز شد.

آنان را که قهرمان سلامت می‌خواندند در چرخه بی‌رحم مقررات‌زدایی و موقتی‌سازیِ کار نادیده گرفته شدند و هیچ کس جان‌های رنجور و ملال‌های نشسته بر جبین‌شان را ندید…

در دورانی که گذشت نهادزدایی از عرصه دانشگاه، محدودیت در فعالیت‌های صنفی و برخوردهای ناصواب با اساتید، دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و بدنه دانشگاهی کارد را به استخوان رساند و بخش عظیمی از وارثان این مرز و بوم را به نقطه ای رسانید انگار قوم آدم‌خوار قصد جان ناجیان سلامت جامعه را کرده‌اند که اینگونه پا به فرار گذاشته‌اند. 

صراحت شما در بیان اینکه سلامت را به شکل کالا نمی‌بینید و ایستادگی بر این موضع انتخاباتی در خصوص آموزش و بهداشت که به خصوصی سازی اعتقاد ندارید؛ امری مبارک است. همچنین صحبت‌های شما در خصوص احکام انضباطی و فضای دانشگاه‌ها کورسوهای امید را نمایان کرده است؛ اما بدون لکنت باید گفت که این موضع‌گیری به تنهایی تضمینی برای تغییر فضای فعلی نیست. در دورانی که انسان در بسیاری از عرصه‌ها به مثابه کالا شده است، ایستادن در برابر موج کالایی‌سازی علم و سلامت، تعارض منافع کاسبانی را بر‌می‌انگیزد که ایستادگی در برابر آن‌ها کار دشواریست.

لذا بنا به وکالتی که در انتخابات به جنابعالی داده شده است و در راستای منافع ملی مطالباتی را به صورت روشن و مشخص بیان می‌کنیم:

۱. حق فعالیت صنفی:

حق فعالیت صنفی نه تنها در سطح دانشجویی که اخیراً با محدودیت‌های فراوان مواجه بوده بلکه در سطوح ارگان‌ها، بیمارستان‌ها و شبکه‌های درمانی باید به رسمیت شناخته شود. به رسمیت شناخته شدن نهاد‌های صنفی و حفظ استقلالشان از دولت و ساختار‌های حاکمیتی در راستای منافع عمومی است و یک حق اساسی است که نباید نادیده گرفته شود.

منع شوراهای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت از داشتن ساختار مستقل و منسجم و ممانعت از داشتن امکانات رسانه‌ای و محدودیت روز افزون این نهاد و برخورد با اعضای موثر این نهاد به بهانه‌های مختلف تنها بخشی از آوارهای ایجاد شده بر سر فعالیت‌های صنفی دانشجویان است. 

از سمتی اضافه بر این محدودیت‌ها، عقب‌نشینی دولت از تعهدات خود در برابر دانشجویان ( و همچنین کادر درمان) و کاهش کیفیت ارائه خدمات دانشجویی؛ زیست دانشجویی_دانشگاهی را محدودتر کرده است. دولت قبل از حذف و محدودیت فعالان و شوراها، بهره بسیار در جهت اجرای سیاست‌های خود در دانشگاه برده است.

۲. حق تشکل‌یابی:

تشکیل تشکل‌ها و انجمن‌ها از اصول اساسی است و نمی توان این حقِ ملت را نادیده گرفت. 

به‌عینه دریافته‌ایم که حذف تشکل‌های دانشجویی و سیاسی دانشگاهیان و اصناف در راستای اعمال چه نوع سیاستی به کار گرفته شده است. شما به عنوان مجری قانون اساسی می‌بایست خود را متلزم به تسریع بازگشت نهادها و انجمن‌های مدنی به عرصه وزارت بهداشت بدانید. حق تشکیل نهاد و انجمن و مشخصاً تشکیل اتحادیه‌های تشکل‌های سیاسی دانشجویان سال‌هاست که نادیده گرفته شده و درخواست‌های متعدد در این حوزه نه تنها مغفول مانده بلکه با سرکوب در دولت‌های قبل مواجه شده است. 

مداخلات نهاد‌های امنیتی در حذف، انحلال، محدود کردن و جهت دادن به نهادهای دانشجویی بر کسی پوشیده نیست. بر ضّمه شماست که خواستگاه خود در کنش‌های دانشگاهی را از یاد نبرید و همانگونه که در مناظرات انتخاباتی از مداخلات در فضای دانشگاه انتقاد کردید ریل سیاست امنیتی دانشگاه را تغییر دهید تا امکان احیا حیات سیاسی دانشگاه‌ها بار دیگر فراهم آید.

۳. آزادی آکادمیک:

آنچه در خصوص احکام انضباطی به عنوان نمونه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و تبریز گفته شد؛ تنها یک پرده از برخوردهای سیستماتیک وزارت بهداشت و مخصوصا کمیته مرکزی وزارت بهداشت با دانشجویان در سراسر کشور بوده است. تغییر شیوه‌نامه انضباطی و برخوردهای متعاقب آن، مردابی بحرانی را خلق کرده است. حیرتاً که به دنبال چنین نگاهی ( برای اولین بار در وزارت بهداشت) جمعی از دانشگاه‌ها به عنوان تبعیدگاه انتخاب می‌شوند و اصل برائت و داشتن وکیل از ایشان نادیده گرفته می شود.

حذف بدون شرط چنین آئین‌نامه‌ای و متعاقباً ابطال احکام صادره به واسطه آن، تنها یک قدم است. بی حرمتی به اساتید، دانشجویان، کارمندان و دانشگاهیان چنان ابعاد گسترده‌ای دارد که محاکمه عاملان بی‌حرمتی به آزادی دانشگاه و محاکمه صادرکنندگان چنین آرا باطلی باید در دستور کار قرار گیرد تا مبادا کسانی بخواهند با محروم کردن اساتید، دانشجویان و کادر درمان ضمن مخدوش کردن آزادی و حقوق ملت، جامعه را نیز از دریافت خدمات سلامت محروم کنند.

تغییر سیاست هیات‌های نظارت بر تخلفات و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید به‌گونه‌ای باشد که فساد باندهای قدرت در وزارت بهداشت را مورد هدف قرار دهند. محدود کردن دانشجویان و کادر درمان در اظهار نظر، با هر ابزاری محکوم است.

 دایره عملکرد و مداخله نهادهایی همچون حراست باید مشخص باشد و به‌گونه جلوه داده نشود که گویا برخی اختیارات و توان نامحدود دارند. آزادی آکادمیک نباید محدود به نخبگان باشد بلکه عموم دانشگاهیان باید آن را در زندگی خود لمس کنند.

۴. محدود کردن کالایی‌سازی علم:

همانگونه که در مناظرت اشاره کردید؛ دانشگاهیان شاهد این بودند که نگاه کاسب مسلک عده‌ای نوکیسه که از مجاری غیر وارد عرصه سلامت و وزارت بهداشت شده‌اند چه عواقب سهمگینی داشته است. 

رویکرد دولت جمهوری اسلامی به توسعه آموزش رایگان تا سرحدّ برطرف کردن نیازهای کشور است. اگر نیاز کشور برطرف نشده است؛ جذب خیل عظیم دانشجویان شهریه‌پرداز در دانشگاه‌های علوم پزشکی به چه منظور است؟ اگر فرض بر آن بوده که نیاز کشور برطرف شده است به چه استدلالی دستگاه‌های دولتی خود را مکلف به گسترش جذب دانشجویان شهریه‌پرداز دیده‌اند؟

افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های علوم پزشکی بنا به اقرار مسئولین نامتناسب با ظرفیت‌های دانشگاه‌ها بوده و کیفیت آموزش را کاهش داده است. این در حالی است که متاسفانه خودکشی، افسردگی و آسیب‌های شغلی به بخشی از زیست دانشگاهیان در وزارت بهداشت تبدیل شده است.

تامین نیروی کار ارزان، بدون تبعیت از قوانین کار و قرار گرفتن تحت پوشش بیمه و خدمات آن، بخشی از واقعیت تلخ و نگاه کالایی به انسان است که تحت عناوین مختلف از جمله پذیرش دستیاری در حال اتفاق است.

ما زمانی می‌توانیم از کالا نبودن سلامت صحبت کنیم که نگاه‌مان به نیروی کار و افراد ارائه دهنده خدمات در این ساختار، کاسب مسلکانه و دستوری نباشد. آیا تجربه کادر درمان از دوران طرح و مشارکت در سیستم دولتی چنین چیزی‌ست؟ آیا رزیدنت‌ها، فلوها، پرستاران و سایر کادر درمان در سیستم وزارت بهداشت تابع حقوق کار و مشخصاً ساعات مشخص شده کاری در هفته هستند؟ وقتی جان و سلامت کادر درمان نادیده گرفته می‌ود صحبت از کالا نبودن سلامت طنز است.

۵. حق دسترسی به سلامت عمومی:

دسترسی به امکانات سلامت و برخورداری جامعه از خدمات عمومی و رایگان حقی بلامنازع است. بر خلاف آنان که بدون پشتوانه از مجانی کردن همه چیز و همه جا سخن می‌گویند شما واقفید که دسترسی مناطق محروم، گسترش خانه‌های بهداشت و مراکز سلامتِ در حاشیه و بهبود دسترسی به خدمات سلامت در مناطق دورافتاده با چه بحران‌هایی مواجه است. نگاه جامعه محور در عرصه بهداشت با نگاه توسعه محور مبتنی بر بخش خصوصی تنافر دارد.

 اقرار به اینکه جان انسان‌ها را کالا نمی‌بینید؛ قدم اول راهی است که در سلامت باید طی کنیم و امیدواریم در تعیین وزیر آینده حتماً چنین نگاهی مبذول شود و شاهد حضور پیمانکاران و دلالان در پشت صحنه وزارتخانه نباشیم.

لازم به ذکر است که با اجرای برنامه‌های تعدیل‌ اقتصادی از دهه هفتاد بدین سو، عقب‌نشینی دائم دولت از اجرای تعهدات خود در خصوص خدمات اجتماعی و از جمله آن سلامت را شاهد هستیم، امروز تبعات فاجعه‌بار این سیاست‌ها و تاثیراتش بر زیست مردم و وضعیت وزارت بهداشت روشن شده است؛ بطوریکه هزینه‌های بهداشت و درمان خانوارها در سال‌های اخیر مکرراً افزایش داشته و دسترسی عمومی و رایگان به خدمات درمانی و مراقبتی مورد نیاز، محدودتر می‌شود. مسئله فقط ساخت و گسترش خانه‌های بهداشت در حاشیه و یا اجرایی کردن دسترسی های حاشیه نیست بلکه مسئله اساسی ساختار اقتصادی، نظام مالیاتی کشور و نیاز به اولویت دادن به خدمات دولتی در خصوص بهداشت و درمان است. اقتصاد سلامت و اولویت بندی های تجاری در عرصه دارو و سلامت باید به نفع نیازهای سلامت عمومی تغییر کند.

۶. از قهرمان سلامت تا ذلت (لزوم احیای جایگاه و شان نیروهای سلامت کشور):

هنوز تن‌های خسته از پاندمی کرونا نفس راحتی نکشیده بودند که عناوین قهرمان سلامت و مدافع سلامت در دستگاه رسمی جای خود را به تعدیل و ترخیص‌های ذلت بار داد.

آب گل‌آلود بود و عده‌ای باخیال خام ممانعت از خروج کادر بهداشت و درمان با افزایش هزینه‌های خروج، آزادسازی مدرک، افزایش حقوق اندک رزیدنت‌ها و … بر این باور واهی بودند که می‌توانند نیروی انسانی را با همین ذلت نگه دارند، که نتیجه آن بر کسی پوشیده نیست.

مسئله تنها مطالبات به حق مالی نیست؛ بلکه سیستم کنترل‌گر عمودی ایست که بدون توجه به خواست و مطالبات نیروها زیست و استاندارهای کاری آنها را به قهقرا کشانده‌اند.

این سیستم درمان مدت‌هاست سرطان ناعدالتی دارد؛ از قانون بهره‌وری که بالفعل قانون بهره کشی از پرسنل درمانی است(اعمال ۸۰ساعت اضافه کار اجباری در برخی از جزایر علوم پزشکی، آن هم با پرداخت ساعتی نزدیک به ۲۵ هزار تومان و کسر مالیات از آن) گرفته تا اجرای لاپوشانی‌وار ترمیم حقوق کارمندان. نتیجه این ناعدالتی می‌شود: مهاجرت، انصراف، ناامیدی و بطور مثال انصراف و خروج ۲۰هزار پرستار از شاکله درمانی کشور که اگر این روند متاستاز دهنده ادامه پیدا کند فاجعه نزدیک است.

آیا واژه‌ای در تعریف انسان‌هایی که با ناامیدی از عرصه طبابت، مهاجرت کردند یا در باتلاق افسردگی دست به خودکشی زدند می‌توان یافت؟ رویدادهای روز افزونی که معلول ناامیدی منتج از شرایط نابسامان خدمتگزاران سلامت است. مسائلی از جمله طرح اجباری، دستورالعمل‌های سختگیرانه و غیر منصفانه وزارت بهداشت، عدم تامین نیازهای مادی و رفاهیات اولیه، محکومیت و مجازات کادر درمان به مانند مجرمین در برابر خدمت انسان‌دوستانه و نجاتبخش و مواردی از این قبیل…

از سمتی خرافات و شبه علم تقرب یافته است و لباس ایرانیت و سنت بر تنش دوختند و این خود شان و فرهیختگی کادر درمان را خدشه‌دار کرده است.

آقای رییس جمهور جایگاه و شان نیروهای درمانی کشور باید اعاده شود!

جناب آقای دکتر پزشکیان شما خود را ۶۰ درصدی خواندید و گردن خود را به تضمین حرف‌هایتان گرو گذاشتید، پس بر شماست که در کنار محذوفان و مطرودین بایستید و اعتماد آنان را جلب کنید. به جای رضایت شرکت‌های بزرگ دارویی و اصحاب قدرت در وزارت بهداشت؛ خیر عمومی به خصوص فر‌‌ودستان را در نظر بگیرید. قاعدتاً بازگشت اعتماد عمومی و ساختن دولتی ملی نیازمند گام‌های شما در مسیر اعتمادسازی است.

هر چند مسئله ما بهداشت، درمان و فعالیت‌های وزارت مربوطه است اما درنهایت می‌دانیم اگر کسی جان انسان را کالا نبیند باید گام‌های متفاوتی در بیمه، تامین اجتماعی، نظام مالیاتی و تنظیم ساختارهای اقتصادی بردارد. 

امیدواریم عدم استفاده از امکان پیش رو موجب از دست رفتن فرصت‌ها نشود و اعتماد مردم را بیش از پیش به ساختارها و افراد حاضر خدشه‌دار نکند.

یا حق

لیست اسامی امضاکنندگان

۱. ودود نوروزی/ فعال صنفی/ دبیر اسبق شورای صنفی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۲. محمد جودکی/ فعال صنفی/ دبیر اسبق شورای صنفی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز/ عضو هیات مدیره و مسئول کمیته تشکیلات و توسعه انجمن علمی پزشکان عمومی ایران

۳. محمد مسلمی/ فعال سابق نشریات و تشکل‌های دانشجویی/ دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دبیر سابق خانه‌نشریات وزارت بهداشت

۴. مجتبی آزادوار/ فعال دانشجویی/ دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۵. محمدعلی خندان/ دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

۶. کامیار مولودی/ دبیر فرهنگی اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۷. احسان محمدی/ دبیر سابق شورای صنفی علوم پزشکی همدان

۸. محمد رضایی/ دبیر سابق شورای صنفی علوم پزشکی شوشتر

۹. امین گودرزی/ فعال سابق نشریات و تشکل‌های دانشجویی/ عضو سابق شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت/ دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه علوم پزشکی اهواز

۱۰. یاشار صادقی/ فعال سابق نشریات و تشکل‌های دانشجویی/ دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان و عضو اسبق شورای مرکزی خانه‌نشریات وزارت بهداشت

۱۱. علی پروهان/ فعال صنفی/ عضو شورای مرکزی صنفی وزارت بهداشت و دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران

۱۲. امیر جعفرپور/ فعال صنفی/ مسئول تشکیلات اسبق انجمن اسلامی دانشکده دندان‌پزشکی تبریز

۱۳. مهران بویری منجی/ دبیر اسبق شورای صنفی علوم پزشکی شهرکرد

۱۴. مهران احمدبیگی/ دبیر اسبق انجمن اسلامی کرمان

۱۵. فاطمه بیاتی/ دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه

۱۶. امیرحسین اقدمی‌ثانی/ دبیر اسبق شورای صنفی علوم‌پزشکی گناباد

۱۷. عرفان عظیم‌پور اردکانی/ دبیر اسبق انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان

۱۸. احمد عزیزی/ دبیر سابق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود

۱۹. محمد شبستری خیابانی/ فعال صنفی/ دبیر سابق روابط عمومی  انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۲۰. حسین عصمتی/ دبیر اسبق سیاسی-اجتماعی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۲۱. تورج بروجردی/ دبیر مرکزی اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد

۲۲. یاشار فلاحتی/ فعال دانشجویی/ دبیر کل سابق شورای صنفی و مشاور رییس دانشگاه در امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان

۲۳. محمد میانجی/ دبیر اسبق شورای صنفی دانشکده‌ی پزشکی و عضو اسبق کمیته‌ی ناظر بر نشریات دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۲۴. متین محمدامینی/ فعال صنفی/ دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور

٢۵. پوريا عابدي اصل/ فعال صنفي/ دبير اسبق شوراي صنفي دانشگاه علوم‌پزشكي اردبيل

٢٦. سئودا پورغفار/ مسئول سابق تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم‌پزشكي اروميه

۲۷. امین صفدری/ فعال صنفی و دانشجویی/ مسئول تشکیلات سابق انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز/ عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۲۸. محمدحسین خانجانی/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان و عضو هیات نظارت شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت 

۲۹. سیامک برزیده/ فعال صنفی/ دبیر سابق شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی

۳۰. زهرا کوهساری/ دبیر اسبق انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان

۳۱. احسان آزادمنش/ فعال صنفی/ دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه

۳۲. رضا سیلاوی/ فعال صنفی/ دبیر سابق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز

۳۳. علی صدیقی/ مسئول سابق تشکیلات انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده علوم‌پزشکی سراب/ عضو سابق شورای مرکزی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۳۴. سیدعلی ذوالفقاری/ فعال صنفی/ دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد

۳۵. میلاد ایمانزاده/ دبیر اسبق انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل

۳۶. قاسم قاسمی/ فعال صنفی/ دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد

۳۷. هما ایلداری‌قاضی/ مسئول تشکیلات انجمن‌اسلامی سابق دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی/ دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۳۸. رامتین سید مرندی/ دبیر سابق شورای صنفی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز

۳۹. علیرضا میرزایی/ فعال صنفی/ دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

۴۰. مریم مهدی پور/ دبیر سابق شورای صنفی علوم‌پزشکی زنجان

۴۱. معین میرمحمودی/ دبیر سابق شورای‌صنفی رفسنجان

۴۲. کاظم صفایی/ فعال نشریاتی/ مدیر مسئول سابق هفته‌نامه «کلمه» دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۴۳. احسان آدینه وند/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشجویان دانشگاه جندی شاپور/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دستیاری شهید بهشتی و عضو شورای‌صنفی مرکزی دستیاری کشور

۴۴. سما ابایی/ مسئول تشکیلات سابق انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز

۴۵. احمد رافی/ عضو اسبق شورای‌مرکزی انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۴۶. محمدامین ناظری/ دبیر اسبق انجمن‌اسلامی دانشجویان‌ پیرو‌ خط‌ امام دانشگاه جندی‌شاپور اهواز /دبیر اسبق خانه‌نشریات جنوب‌غرب کشور

۴۷. سیدمحمود فلسفی/ دبیر سابق شورای‌صنفی علوم‌پزشکی شهرکرد

۴۸. شایان سیمای/ فعال صنفی و دانشجویی/ عضو هیات‌مدیره انجمن داروسازان کردستان/ دبیر تشکیلات اسبق انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز

۴۹. علیرضا محمدحسینی/ دبیر سابق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران/ عضو سابق هیات‌نظارت بر شوراهای‌صنفی وزارت بهداشت

۵۰. صبا عبدزاده/ فعال دانشجویی/ عضو اسبق شورای مرکزی انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۵۱. یحیی هاشمی نسب/ فعال صنفی/عضو هیات‌نظارت بر شوراهای‌صنفی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران/ دبیر هیات‌مدیره انجمن علمی پزشکان‌عمومی ایران و مسئول کمیته روابط عمومی و رسانه انجمن پزشکان‌عمومی ایران/ عضو شورای مشاورین جوان حوزه‌ی ریاست سازمان نظام‌پزشکی کشور

۵۲. رضا مسعودی/ فعال صنفی و فرهنگی/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان و عضو کمیته‌رفاهی وزارت بهداشت/ دبیر مجمع تئاتر وزارت بهداشت

۵۳. سالار عبدالحسین زاده/ دبیر اسبق واحد سیاسی_اجتماعی و شورای پذیرش و تحقیق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۵۴. سجاد حسنی/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی یزد/ عضو اسبق هیات‌مدیره دانشجویی نظام‌پرستاری کشور

۵۵. سعید کریمی/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان و عضو اسبق هیات‌نظارت شوراهای‌صنفی وزارت بهداشت

۵۶. حمیدرضا پورغفار/ فعال صنفی و کارگری/ عضو سابق انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه/ عضو سابق شورای‌صنفی دانشجویان علوم‌پزشکی ارومیه

۵۷. هیوا بابامیری/ فعال صنفی و دانشجویی/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشکده داروسازی تبریز/ دبیر تشکیلات اسبق انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز

۵۸. زهرا حسین‌پور/ دبیر شورای‌صنفی مرکزی دانشجویان علوم‌پزشکی گیلان (دوره اول و دوم)/ عضو کمیته‌مرکزی دانشجویی توسعه آموزش علوم‌پزشکی وزارت بهداشت (دوره اول)

۵۹. ناهید مظلوم/ فعال صنفی و فرهنگی/ دبیر سابق شورای‌صنفی دانشکده بهداشت و خوابگاه‌دختران دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۶۰. فائضه بهادری/ عضو سابق انجمن‌اسلامی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۶۱. عمار حسین زهی/ فعال صنفی/ عضو اسبق شورای مرکزی ‌صنفی دانشجویان وزارت بهداشت/ نماینده اسبق صندوق‌رفاه دانشجویان وزارت بهداشت/ و دبیر اسبق شورای صنفی علوم‌پزشکی زاهدان

۶۲. علی روستائی فارسی/ فعال دانشجویی/ مسئول سابق تشکیلات و نیروی‌انسانی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۶۳. امیر جعفری/ دانشجو/ دبیر کل سی‌و‌دومین دوره شورای‌مرکزی انجمن اسلامی دانشجویی علوم‌پزشکی اصفهان

۶۴. محمد فلاح کذابی/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشکده بهداشت/ دبیر اسبق انجمن‌اسلامی دانشکده بهداشت/ عضو اسبق شورای EDC/ عضو اسبق شورای‌نظارت بر نشریات علوم‌پزشکی کرمان

۶۵. فرهان وقار/ پرستار بیمارستان ولایت راسک بلوچستان

۶۶. سهیلا سپیده دم/ عضو شورای صنفی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان علوم‌پزشکی تبریز

۶۷. دانیال محمدامانی/ دانشجو/ عضو سابق شورای صنفی و انجمن اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۶۸. کیانوش خالدیان/ پرستار/ عضو سابق شورای‌مرکزی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۶۹. یاسمین نامی/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان

۷۰. زهرا بیدقدار/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشکده علوم‌پزشکی مراغه

۷۱. پارسا حافظی/ دبیر سابق سیاسی انجمن اسلامی دانشکده بهداشت علوم‌پزشکی تبریز

۷۲. رامین علیدوست/ فعال صنفی/ عضو سابق شورای‌مرکزی مجمع اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد

۷۳. علیرضا محسنی دیبا/ دبیر کل اسبق شورای‌صنفی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز/ عضو اسبق شورای‌صنفی مرکزی وزارت بهداشت

۷۴. مرداس حسینی/ دبیر اسبق دانشگاه علوم پزشکی دزفول

۷۵. شهین دبستانی/ فعال صنفی/ دبیر سابق انجمن اسلامی دانشکده توانبخشی علوم‌پزشکی تبریز/ عضو سابق شورای مرکزی انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۷۶. علی کشاورزی/ دبیر اسبق شورای صنفی دانشکده پرستاری و مامایی جندی‌شاپور اهواز/ عضو کمیته مرکزی شورای صنفی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز/ دبیر اسبق کمیته توسعه آموزش دانشکده پرستاری اهواز

۷۷. پدرام پاشا/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان

۷۸. داود جهانسوز/ دبیر کل سابق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

۷۹. رضا بیگ‌زاده/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه

۸۰. هومان پارسایی/ دبیر سابق شورای‌صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت

۸۱. علیرضا یادگارآزادی/ فعال فرهنگی/ دبیر اولین مجمع تخصصی هنرهای تجسمی وزارت بهداشت/ عضو شورای مرکزی خانه‌نشریات/ عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام

۸۲. یاسمین نامی/ دبیر اسبق دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان

۸۳. محمدمهدی نیک‌سیما/ دبیرکل اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی البرز

۸۴. احمد ولی‌پور/ رئیس انجمن پزشکان‌عمومی ایران

۸۵. سجاد عبادی/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی تربت‌جام

۸۶. حجت امیریان/ دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان

۸۷. صبا عبدزاده/ فعال دانشجویی/ عضو شورای مرکزی دانشکده مدیریت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۸۸. ایزد محمدخواجه/ دبیر حقوقی سابق شورای‌صنفی وزارت‌بهداشت و عضو شورای مرکزی صنفی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور/ دبیرکل اسبق دانشگاه علوم‌پزشکی تهران/ دبیر سابق شورای نمایندگان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

۸۹. سیدمحمود فلسفی/ دبیر سابق شورای صنفی علوم‌پزشکی شهرکرد

۹۰. مریم مهدی‌پور/ دبیر سابق شورای‌صنفی علوم‌پزشکی زنجان

۹۱. امین عظیمی/ فعال صنفی/ مسئول تشکیلات اسبق انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی تبریز

۹۲. احسان آزاد منش/ فعال صنفی/ دبیر سابق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه

۹۳. علیرضا محمدحسینی / دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران/ عضو سابق هیات‌نظارت بر شوراهای‌صنفی وزارت بهداشت

۹۴. شایان سیمای/ فعال صنفی و دانشجویی/ عضو هیات مدیره انجمن داروسازان کردستان/ دبیر تشکیلات اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز

۹۵. رضا محمدپور/ دبیراسبق شورای‌صنفی علوم‌پزشکی قزوین/ دبیر انجمن‌علمی اتاق عمل علوم‌پزشکی قزوین/ دبیر کانون گردشگری علوم‌پزشکی قزوین

۹۶. محسن مفرح/ نائب دبیر سابق شورای‌صنفی علوم‌پزشکی تبریز/ عضو هیئت‌مدیره نظام‌پرستاری استان قم

۹۷. سیدامین شفائی‌باقری/ فعال صنفی و دانشجویی/ مسئول تشکیلات اسبق انجمن‌اسلامی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۹۸. سجاد رنجبر/ فعال صنفی و فرهنگی/ دبیر اسبق انجمن‌اسلامی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان

۹۹. توماج خسروی/ پزشک عمومی و فعال‌صنفی / هیات موسس انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی فسا

۱۰۰. مجید ترابی/ عضو هیأت مؤسس انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان

۱۰۱. امیرحسین احمدی/ فعال دانشجویی/ دبیر اسبق فرهنگی انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۱۰۲. عطا ابری/ فعال دانشجویی/ دبیرکل اسبق شورای‌صنفی علوم‌پزشکی اردبیل

۱۰۳. على نصراللهى‌زاده/ دبيرکل اسبق انجمن‌اسلامى دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکى اصفهان/ دبیرکل اسبق انجمن‌علمى آموزش پزشکى دانشگاه علوم‌پزشکى اصفهان

۱۰۴. سهیل عباسی‌خانیکی/ دبیر مرکزی شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد/ فعال دانشجویی و فرهنگی

۱٠۵. محمدصالح امیری/ فعال صنفی/دبیرمرکزی اسبق شورای‌صنفی علوم‌پزشکی سیرجان/ مسوول نشریات دانشگاه و عضو اسبق خانه‌نشریات دانشجوی وزارت بهداشت

۱۰۶. رضا بیگ‌زاده/ فعال صنفی/دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه

۱۰۷. کامیاب کریم‌پور/ دبیرکل اسبق انجمن‌اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان/ عضو خانه‌نشریات وزارت بهداشت/ سرپرست ستاد دانشجویی مقابله با کرونا استان اصفهان/ عضو هیئت موسس انجمن علمی قلب اصفهان

۱۰۸. علی بهاری گلم کبودی/ هیات موسس انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان/ فعال سابق دانشجویی و سردبیر نشریات/ دبیر سابق شورای‌صنفی دانشکده پزشکی گیلان

۱۰۹. بهراد جمال زبردست/ عضو اسبق شورای مرکزی انجمن‌اسلامی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز

۱۱۰. علیرضا اشرفی/ عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت/ عضو هیات موسس و دبیرکل اسبق انجمن اسلامی علوم‌پزشکی کاشان/ دبیرکل اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان

۱۱۱. وحید کر/ دبیر اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل

۱۱۲. بنفشه صفی‌زادخانوانه/ عضو سابق شورای‌صنفی دانشجویان دکترا و تخصص دانشگاه علوم‌پزشکی ایران/ دبیر انجمن بیوشیمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران

۱۱۳. کاوه معتمدیان/ عضو سابق هیات نظارت بر نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور/ دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۱۱۴. محمدمهدی نیک‌سیما/ دبیرکل اسبق شورای‌صنفی دانشگاه علوم‌پزشکی البرز

۱۱۵. پدرام پیرنیاکان /فعال صنفی فرهنگی/ دبیر کل سابق انجمن اسلامی و عضو شورای مرکزی صنفی علوم پزشکی زنجان

١١۶. امیرحسین سلطان‌زاده/فعال دانشجویی/ مسئول تشکیلات اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا