خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۳ مرداد سال ۸۰ | ماجرای یک «شایعه» در مجلس

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 23 مرداد 1380 | 24 جمادی‌الاول 1422 14 آگوست 2001

«آقای [غلامرضا] شافعی، وزیر سابق صنایع که اخیراً به عنوان سفیر ایران در مسکو تعیین شده است، برای خداحافظی و مشورت آمد. در مورد خزر و افغانستان و قفقاز و خطوط لوله‌های نفت و گاز و آسیای مرکزی، تذکراتی دادم. خانواده‌اش به خاطر تحصیل فرزندانش، با او نمی‌روند.

آقای علیرضا نوری، [نماینده تهران] آمد. پیگیری مسأله عفو برادرش [آقای عبدالله نوری] را کرد. گفتم، نظر رهبری این است که باید اظهارات مُضرش را جبران کند. گفت، اخیراً نوشته‌ای علیه اسراییل به او داده که در نطق پیش از دستور بخواند و این دلیل عوض‌ شدن روحیه او است و به علاوه اگر بیرون [از زندان] باشد، با میل خود جواب نوشته‌های آیت‌الله منتظری را خواهد داد. از کابینه پیشنهادی به مجلس انتقاد کرد و گفت، به‌خصوص [آقای مسعود پزشکیان]، وزیر پیشنهادی برای بهداشت و درمان، نامناسب است؛ همان فضای سال 57 در فکر اوست و نظرات غیرقابل قبول و غیرقابل اجرا دارد. خبر داد، آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور]، جمعی از سران گروه‌های مجلس را برای اقناع آنها دعوت‌ کرده است.

عصر، جمعی از خانواده‌های ایثارگران و بسیجی‌های طبس و عمدتاً از خانم‌ها آمدند. آقای [ابراهیم] مهاجریان، امام‌جمعه طبس، گزارش داد و گفت، در منطقه طبس به خاطر ایمان مردم، طلاقی در دفاتر ازدواج و طلاق ثبت نشده و سال‌هاست که پرونده‌ای در دادگستری تشکیل نشده، ولی اخیراً به خاطر بیکاری و فقر و نفوذ فساد اخلاقی، رگه‌های فساد دیده می‌شود. از خدمات به طبس، در دوران سازندگی، قدردانی‌ کرد. من هم از مردم طبس و ایشان قدردانی‌ کردم و گفتم، با اجرای طرح‌های نیروگاه حرارتی و پالایشگاه قطران و خط‌آهن و فعال شدن معدن زغال سنگ طبس، مشکلات رفع می‌شود. این‌ها در برنامه سازندگی بود و متأسفانه راکد مانده است.[18]

آقایان [حسین] مرعشی، [نماینده کرمان] و علی هاشمی، [نماینده رفسنجان]، از مجلس آمدند. گفتند، آقای [سیدمحمد] خاتمی، 30 نفر از سران نمایندگان را برای اقناع آنها دعوت کرده است؛ 12 نفر شرکت‌ کرده‌اند و قانع نشده‌اند. گفتند، به نحوی در مجلس شایع می‌کنند که از سوی رهبری، فشار روی بعضی از وزرا بوده است و حسین از احضار مکررش به [سازمان] بازرسی‌ کل‌ کشور، به خاطر تهمت تلفن[19] کذب اخیر نگران است. تانک‌های اسراییلی، وارد شهر جنین شدند و عقب‌نشینی‌ کردند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا