خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیاض زاهد: کابینه‌ی پزشکیان به تعهدات انتخاباتی او وفادار بماند

فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد تاریخ، می‌گوید که اگرچه در موضوع انتخاب وزرا حق انتخاب با رئیس جمهور است اما نگرانی‌ها و اظهار نظرهای گروهی هم از روی خیرخواهی‌ست و قصد سهم‌خواهی در آن وجود ندارد.

آقای زاهد تاکید داشت که کابینه‌ی مسعود پزشکیان باید به تعهداتش در ایام انتخابات وفادار باشد و همین موضوع نیز باعث نگرانی‌ست.

انصاف نیوز: بعضی‌ها می‌گویند باید به انتخاب آقای پزشکیان، هرچه باشد، احترام گذاشت، اجازه‌ی فعالیت به وزرای انتخابی او داد و بعد آن‌ها را نقد کرد. بعضی هم در مقابل می‌گویند در همین نقطه‌ی صفر نباید اجازه داد بسیاری وارد کابینه شوند یا در معرض انتخاب قرار گیرند. عناوینی مانند کابینه‌ی مونتاژی و… را نسبت می‌دهند.  شما با کدام یک از این دو روش موافقید؟

طبیعی‌ست که حق انتخاب در اصل با رئیس جمهور است و اشخاص هم حق سهم‌خواهی ندارند. اما این بین بعضی نگرانی‌هایی دارند که ناشی از دید خیرخواهانه و مصلحت‌سنجی آنها برای آقای پزشکیان است. بخشی از این نگرانی طبیعت ایام انتخاب مسئولین بود که نکند اشخاص نامناسبی منصوب شوند. 

این نگرانی وجود دارد که اشخاص کابینه‌ی آقای پزشکیان به شعارهای او وفادار باشند. او زمان تبلیغات انتخاباتی تعهد کردند که از هرگونه شوک‌درمانی در عرصه اقتصاد احتراز کنند، تعهد کردند که منافع مردم را در نظر بگیرند، به تولید اهمیت و توجه ویژه‌ای داشته باشند، بهره‌وری را افزایش دهند و… کابینه‌ی ایشان باید به این تعهدات وفادار باشد و برای تحقق این‌ها تلاش کند. 

انصاف نیوز: اگر گروهی از هواداران تصورشان این بود که وزیری همراه با آن تعهدات نیست به نظرتان باید فرصت داد یا هجمه‌های تند و تیز را درست می‌دانید؟

جامعه‌ی ایران جامعه‌ای آزاد است. افراد مختلف در صحنه‌ی سیاسی و اجتماعی وجو دارند و بیش از صد حزب در کشور وجود دارد. هر کدام از این‌ها حق دارند نظرات خودشان را اعلام کنند. البته این اظهار نظرات بیشتر جنبه‌ی راهنمایی دارد. آنچه تعیین کننده خواهد بود نهایتا مجلس است که باید رای اعتماد دهد و بر عملکرد وزارت نظارت کند.

تاکید می‌کنم وزرا و مسئولین باید تبلور شعارهای رئیس جمهور باشند یعنی عدالت اجتماعی، حمایت از قشر ضعیف‌تر، تعادل منطقه‌ای، کاهش نابرابری‌های اجتماعی، عدم شوک‌ذرمانی، مهار تورم، اشتغال شایسته و… این‌ها محورهایی هستند که باید به آن وفادار باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا