خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ای سرگشاده به مسعود پزشکیان

ابوالفضل نجیب، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

جناب پزشکیان. در یادداشت صیانت از رای پزشکیان به عهده کیست، که هفته ها پیش از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی شما به مجلس منتشر شد، بر لزوم حمایت جریان های سیاسی، کنشگران سیاسی، فعالان رسانه ای و سلبریتی ها از جنابعالی و با انگیزه صیانت از آرای شما اشاره و تاکید شد. با این فرض که شما با دنبال کردن وعده تغییر علی القاعده با موانع و چالش های جدی مواجه خواهید شد. کم و بیش به همین دلیل و دلایل و مفروض به وعده های شما توصیه حقیر به آنها که مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند این بود که خود را سپر بلای شما برای صیانت از رای مردم قرار داده و به تعبیری دست شما را برای تحقق وعده های تان باز بگذارند. اما متاسفانه با اعلام وزرای پیشنهادی شما تازه متوجه می شویم آن که قبل تر از مشوقین به رای دادن به شما باید از رای مردم صیانت و پاسداری و دفاع کنند خود جناب تان باشید. همینجا اشاره کنم نگارنده نه از موضع رای دهنده به شما که از موضع کسی که جنابعالی اولین مشت های انتقام‌جویی را حواله امثال حقیر نمودید، اما به خیال وعده ای که در خصوص رئیس جمهور بودن آحاد مردم داده، هم خود را موظف به صیانت از مسئولیتی که بر دوش شما نهاده شده و هم صیانت از آرای مردمی که به هزار و یک امید و وعده، پای صندوق های رای رفتند و به عنوان یک فعال رسانه ای بر خود وظیفه می دانم به شما تاکید کنم نگه داشتن حرمت امامزاده پیش از متولیان بعهده خود امامزاده است. آنچه با اعلام وزرای پیشنهادی در عالم واقع رخ داد، بیش از هر چیز حرمت زدایی امامزاده از موجودیت و منزلت خود بود. بدیهی است در چنین وضعی متوقع بودن از حامیان شما برای صیانت از مسئولیت و اختیاری که مردم به شما محول کردند، نه منطقی و نه شدنی است. به نظر می رسد در چنین شرایطی وظیفه حامیان شما بیش از هر چیز به صیانت از آرای مردم محدود و معطوف شود. نشانه های این پیش داوری را می شود در یکی دو روز گذشته و با پوزش و عذرتقصیر خواهی بسیاری حامیان و فعالان سیاسی و رسانه ای ملاحظه کرد.

نگارنده بر خلاف بسیاری حامیان که این روزها مدام شما را به خلف وعده ها و تخطی از آموزه های نهج البلاغه ای ارجاع و زنهار می دهند، نه چندان امیدی به گفته ها و وعده های شما داشته و نه حتی امیدی به صیانت مشوقین و حامیان در صیانت از اختیارات و ایضن رای مردم. به این دلیل که پیشتر هم در یادداشت ها به این نکته اشاره داشتم که جریان اصلاح طلبی خواسته یا ناخواسته خود را وارد قمار سیاسی از پیش باخته کرده است. و این یعنی از کف دادن تتمه اعتباری که برای خود قائل بودند.

آنچه در جریان تائید صلاحیت ها شاهد بودیم، اگر چه با خوش بینی های مرسوم به تحقق شرط منجر گردید اما نمی توان به شروط مفروض شده چندان خوش بین بود. مگر این که بار دیگر بپذیریم چاره و تقدیری جز آنچه رخ داده و خواهد داد و برای مردم رقم خورده در پیش رو نیست. اما نباید از این مهم غافل شد که جنابعالی آخرین تیر در ترکش اصلاح طلبی و اصلاح طلبان بودید. حداقل برای حفظ تتمه اعتبار این جریان و اثبات صداقت خود به مردمی که به مشی علی وار ادعایی شما اعتماد کردند، حداقل برای حفظ اعتبار شخصی از خود و جایگاه تان صیانت کنید و اگر به قول خوابگزار اعظم مقدور نیفتاد صفای خدمت به مردم را به لقایش ببخشید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا