خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارگران راه آهن منتظر اجرای طرح ساماندهی هستند

کارگران راه آهن از انتظار طولانی برای تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت انتقاد کردند.

یکی از کارگران راه‌آهن با اشاره به تعلل در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت به خبرنگار ایلنا گفت: یکی از طرح‌‎های مهمی که در مجلس یازدهم کلید خورد و کارگرانِ بسیاری را امیدوار کرد، طرح ساماندهی بود، که آنطور که از ابتدا مطرح شد، قرار بود با تصویب این طرح قرارداد پیمانکاران در کارهای ماهیتا دائم لغو و کارگران با شرکت قرارداد مستقیم شوند.

او با بیان اینکه کارگران پیمانکاری از همان ابتدای ورود پیمانکاران به بازار روابط کار تا همین امروز مشکلات بسیاری دارند، از حقوق‌هایی که دیرتر پرداخت می‌شود و گاهی اوقات اصلا پرداخت نمی‌شود، گرفته تا مشکلات مربوط به رد نشدن کامل سابقه بیمه و مشکلات مربوط به ناتوانی در بازنشستگی سخت و زیان‌آور و از همه مهمتر نداشتن امنیت شغلی در قراردادهای موقت کار که یک عمر کارگران را با استرس و نگرانی همراه کرده و سبب شده قدرتی برای مطالبه‌ی حقوق خود نداشته باشند.

این کارگر با بیان اینکه کارگران یا باید در شرایطی که کارفرما می‌خواهد تا بازنشستگی کار کنند یا از کار اخراج شوند، گفت: متاسفانه بسیاری از کارگران با قراردادهای کوتاه مدت دو تا سه ماهه به امید بهبود وضعیت شغلی  کار کردند تا در نهایت با حداقل مستمری به بازنشستگی رسیدند. در عین حال کارگرانی که هنوز فعالیت شغلی دارند با مشاهده وضعیت همکاران بازنشسته، به آینده شغلی خود امیدوار نیستند.

وی با اشاره به اینکه کارگران پیمانکاری راه آهن همانند بسیاری پیگیر موضوع طرح ساماندهی کارکنان دولت هستند، در ادامه گفت: طرح ساماندهی قرار بود به کمک نیروهای شرکتی بیاید اما بعد از حدود سه سال هنوز به نتیجه نرسیده و این نگرانی وجود دارد که در نهایت طرحی حداقلی به تصویب برسد فقط برای اینکه بگویند کاری انجام داده‌ایم و صدای مطالبه‌ی کارگران را خاموش کنند.

این کارگر راه آهن بیان کرد: کارگران همچنان در انتظار تصویب این طرح برای رسیدن به مهم‌ترین خواسته‌ی خود هستند.

او در پایان گفت: امیدواریم دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به کارگران داشته باشند و زمینه را برای رسیدن کارگران به حقوقشان فراهم کنند. در حال حاضر و با توجه به بازار متزلزل روابط کار برای کارگران، تضمینی وجود ندارد که کارگران حداقلی‌ترین و بدیهی‌ترین حقوقشان را از دست ندهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا