خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳۱ مرداد سال ۸۰ | پیشنهاد برای تاسیس یک حزب سراسری

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مرداد سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 31 مرداد 1380 | 2 جمادی‌الثانی 1422 22 آگوست 2001

«دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی]، برای امور دانشگاه آزاد آمد و پیشنهادهایی برای تمرکززدایی و بالابردن اختیارات واحدهای شهرستان‌ها و منطقه و نیز پیشنهادی برای تأسیس یک حزب سراسری ارائه داد. درباره نمایندگی رهبری در دانشگاه و اتحادیه دانشجویان اعتدالی و نیز همکاری با آقای [محسن] اراکی، در اداره دانشکده او در آکسفورد انگلستان، مذاکره شد.

اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌ جمهور] آمد. گفت، به او پیشنهاد [پُست ریاست] گمرک یا [سازمان] هواپیمایی [کشوری]، یا [سازمان] تأمین اجتماعی شده و نپذیرفته است. عصر، معاونان [آقای حسین کمالی]، وزیر کار [و امور اجتماعی] آمدند، از حذف آقای کمالی از کابینه ناراضی‌اند و پیشنهاد داشتند، او را به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بیاوریم.

آقای [علیرضا] محجوب، [رئیس خانه کارگر]، درخواست‌ کرد که مسأله بازنشستگی زودرس‌ کارگران را که در اثر اختلاف مجلس و شورای نگهبان، به مجمع آمده، زودتر تصویب کنیم. تمامی اعضای کابینه پیشنهادی آقای [سیدمحمد] خاتمی، از مجلس رأی اعتماد گرفتند و باعث تعجب ناظران شده که اعتراضات و انتقادات و مخالفت‌های مجلسیان را جدی فرض می‌کردند.

ظهر، هیأت عزاداری نهاد ریاست‌جمهوری به مناسبت ایام فاطمیه آمدند و عزاداری کردند. من هم صحبت کوتاهی برای آنها کردم.[24] شب برای شرکت در عزاداری رهبری، به حسینیه امام خمینی رفتم. آقای احمد خاتمی، سخنرانی داشت؛ ضمن حرف‌های خوب، حرف‌های سستی هم داشت.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا