خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تحمیل گزینه وزارت کشور به رئیس‌جمهور شایعه است»

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان قزوین گفت: رئیس جمهور در نشست با رئیس ستادهای استانی شایعات مبنی بر تحمیل وزیر پیشنهادی وزارت کشور را رد کرد، پزشکیان با توجه به شناختی که نسبت به آقای مومنی داشته و همچنین شرایط حاضر، ایشان را گزینه مطلوبی دانسته است.

به گزارش سایت تیتر قزوین، «محمد علیخانی با اشاره به دیدار رئیسان ستادهای استانی و ستاد مرکزی با رئیس جمهور گفت: در این جلسه چهار ساعته (دو ساعت جلسه با دکتر پزشکیان و دو ساعت جلسه با دکتر قائم پناه معاون اجرایی رئیس‌ جمهور) روسای ستادهای استانی دغدغه‌ها و نگرانی خود را درباره ترکیب کابینه، استفاده از اهل سنت، جوانان و بانوان در دولت و همچنین وضعیت استان‌ها عنوان کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان قزوین عنوان کرد: در ادامه رئیس جمهور، توضیحاتی درباره انتخاب اعضای کابینه و ضرورت همخوانی افراد معرفی شده با شعارهای خود را ارائه کرد.

او ادامه داد: رئیس جمهور در برخی از وزارت‌خانه‌ها نتوانسته بود گزینه‌های اصلی خود را معرفی کند که افراد جایگزین معرفی شده‌اند؛ البته تاکید شد که گزینه وزارت کشور انتخاب خود او است و شایعات مبنی بر تحمیل وزیر پیشنهادی رد شد؛ اما با توجه به شناختی که نسبت به مومنی داشته، در این شرایط او را گزینه مطلوبی دانسته است.

رئیس جمهور با ترکیب کابینه وفاق ملی به دنبال تحقق شعارهای انتخاباتی است

علیخانی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تصریح کرد که بر عهد و پیمانی که با مردم بسته پابرجا بوده و به دنبال اجرای قول هایی است که در ایام انتخابات در سخنرانی‌ها و مناظرات به مردم داده است و اجرای آن‌ها با کابینه وفاق ملی در مسیر تحقق خواهد بود.

او ادامه داد: در کشور ما انتخاب وزراء مراحل سخت و پیچیده ای دارد که رئیس جمهور پس از تشکیل شورای راهبری و کمیته های تخصصی ابتدا به بررسی داوطلبین و یا پیشنهاد شدگان پرداختند، پس از این مرحله طبق قانون برای افراد مشخص شده استعلامات لازم از مراجع قانونی اخذ و پس از این مرحله طبق عرف مشورت های لازم با رهبری انقلاب صورت می پذیرد و در نهایت وزاراء پیشنهادی جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند که اکنون در این مرحله قرار داریم.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان قزوین بیان کرد: در مجلس باتوجه به ترکیب اعضا و افکاری که وجود دارد، ممکن است بنای ناسازگاری باشد، گاهی شاهد صحبت‌هایی از سمت نمایندگان هستیم که عجیب بوده و به حوزه تخصصی وزرای پیشنهادی ربطی ندارد، این موارد نشان می‌دهد این افراد قلیل نسبت به مشکلات مردم آشنایی نداشته و یا به دنبال حواشی هستند؛ به هر حال امیدواریم مجلس در پاسخ به نگاه ملی رئیس جمهور به کابینه وفاق رای بدهد تا بزودی وزراء کار خود را آغاز کنند.

انتصاب مدیران استان‌ها بعد از آغاز به کار کابینه

علیخانی با اشاره به مسایل مطرح شده درباره استان‌ها گفت: روسای ستادهای استانی از مشکلات استان های خود ازجمله کمبود منابع، ضعف استانداران و برخی مدیران و همچنین برخی اقدامات غیر قانونی آنان در زمان انتخابات توضیحاتی را به رئیس جمهور و معاون اجرایی ایشان مطرح کردند.

نماینده اداوار مجلس ادامه داد: طبیعتاً تغییرات در استان ها پس از رای اعتماد گرفتن و فعال شدن کابینه آغاز می‌شود؛ البته معمولا برای تغییرات در استان‌ها چند ماه زمان نیاز است، رئیس جمهور عنوان کرد که بعد از فعال شدن کابینه به سمت انتصاب مدیران لایق، توانمند و متخصص می‌رود، امیدواریم زودتر این اتفاق افتاده و مردم با تغییر شرایط و کاهش مشکلات امیدوارتر شوند.

علیخانی در پایان گفت: در این جلسه علاوه بر روسای ستادهای استانی از ستاد مرکزی نیز مهندس عبدالعلی زاده، دکتر شکوری راد، علی اوسط هاشمی، دکتر نورالدین آهی، جهانبخش خانجانی، دکتر ابراهیم شیخ، محمد سالاری، حجت نظری، خانم دکتر راکعی، حسین مقیمی، خانم مهندس سیده حمیده زرآبادی، محمد کبیری، رئوف قادری، علی اصغر شفیعیان و جمعی دیگر حضور داشتند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا