خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آتش‌سوزی در جنگل‌های باشماق مریوان مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش سوزی که از روز جمعه در مناطق سخت گذر و جنگلی روستای باشماق مریوان آغاز شده بود، ساعت ۶ صبح امروز مهار شد.

به گزارش سیات هاناخبر (آذربایجان غربی)، «بهزاد شریفی پور، روز چهارشنبه اظهار کرد: آتش سوزی در مناطق جنگلی روستای باشماق مریوان با حضور ۴۰ نیروی منابع طبیعی و با کمک بالگرد اطفای حریق، صبح امروز به طور کامل مهار شد.

او با اشاره به استفاده از ۴۰ دستگاه دمنده در این عملیات، افزود: حوالی روز گذشته به دلیل غلتیدن کنده های آتش گرفته به سمت پایین دست، آتش گسترش یافت اما با کمک بالگرد هوافضای سپاه، آتش امروز خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه در این آتش سوزی، ۵۵ هکتار از جنگل های باشماق به صورت سطحی خسارت دید، به مکاتبه برای اختصاص بالگرد اطفا حریق به استان اشاره کرد.

شریفی پور یادآور شد: وجود بالگرد اختصاصی نیاز استان است اما این کار ضوابط خاص خودش را دارد که به دلیل برخی محدودیت ها هنوز این مهم محقق نشده است؛ ضمن اینکه تجهیزات و سبد آب بالگرد در استان موجود است.

او ادامه داد: در حال حاضر یک بالگرد اطفای حریق برای چهار استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی با مرکزیت کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: سال گذشته در ستاد بحران استان مصوب شد ۲۰۰ دستگاه دمنده به این اداره کل اختصاص یابد که ۶۰ دستگاه آن تاکنون اختصاص یافته است.

شریفی پور یادآورشد: با وجود کمبود اعتبارات، امسال نسبت به سال گذشته تعداد دیده بانان چندین برابر شده که آتش را قبل از مرحله بحران مدیریت می کنند.

باشماق، روستایی از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان در استان کردستان است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا