خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایستادن علیه تندروی | محمدجواد روح

محمدجواد روح، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

تا چند ساعت دیگر تکلیف کابینه روشن می‌شود. فضاسازی‌های تندروها علیه چند وزیر اصلاح‌طلب و میانه‌رو همچنان ادامه دارد.

اتهام همه آنها هم، همراهی با راهبردها و مواضع اصلاح‌طلبان در مجلس ششم و حوادث ۱۳۸۸ است. فارغ از اینکه آن مواضع درست بوده یا نه، به‌هرحال، امروز همراهی با آن سیاست‌ها و راهبردها موضوع اتهام‌زنی علیه آنهاست.

در این میان، نقطه اتکای اصلی مسعود پزشکیان و حامیان آنان برای رای آوردن کل کابینه، به فراکسیون اصلاح‌طلبان و میانه‌روهاست. فراکسیونی که با عنوان “مستقلین” در مجلس دوازدهم شکل گرفته و بیش از ۸۰ عضو دارد‌. این فراکسیون امروز بیانیه‌ای داد و از همه وزرای پیشنهادی حمایت کرد.

اعضای این فراکسیون، نمایندگانی هستند که در انتخابات مجلس دوازدهم که با عدم‌شرکت اکثریت و سکوت و انفعال جبهه اصلاحات همراه بود، از لیست طیف مشارکت‌جوی اصلاح‌طلبان تحت عنوان “علیه تندروی” به مجلس راه یافتند و با حضور مسعود پزشکیان، غلامرضا نوری‌قزلجه، غلامرضا تاجگردون، فرید موسوی و چند عضو باسابقه دیگر سازمان یافتند‌.

بی آنکه بخواهم دعواهای قدیمی را زنده کنم، متذکر می‌شوم مبنای سیاسی-نظری کنشگری در انتخابات مجلس دوازدهم بیانیه روزنه‌گشایی بور که ۱۱۰تن از فعالان سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای مشارکت‌جو آن را امضا کردند و از نزدیک‌ترین دوستان خود، نقدها و حتی ناسزاها شنیدند‌. خوشحالم که علیرغم همه آن فضاسازی‌ها و حملات، راهبردی را اتخاذ کردم که همان روزها و هم امروز، آن را درست و موثر و واقع‌بینانه می‌دانستم.

دوستان عزیزم علی‌اصغر شفیعیان و شهاب طباطبایی که در این قاب با هم هستیم، دو تن دیگر از روزنه‌گشایان بودند‌. علی‌اصغر که امروز همه نقش او را در برکشیدن پزشکیان می‌دانند و خودم در روزهای تند پس از ۱۳۸۸ منتقد مشی او بودم. شهاب هم در تاسیس حزب ندا و کنشگری در انتخابات ۱۳۹۲ و پس از آن، کم شماتت نشد و خود من هم نقدی تند بر او و صادق خرازی نوشتم. اما از اوایل ۱۴۰۰ دریافتم راه آنان درست‌تر بوده است و همراه شدیم.

اتخاذ راهبرد منطقی و ایستادگی بر آن در روزهای تند  و پرالتهاب و شوریدن بر جو اکثریت، دشوار است. به سهم خود، قدردان زحمات و درست‌اندیشی این دوستان هستم.

▪️عکس: مهرداد آلادین عزیز از دورهمی هفته قبل انجمن روزنامه‌نگاران

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا