خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازداشت برخی از مدیران استانی در پرونده‌ی قاچاق سوخت کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت پروندۀ قاچاق سوخت در جنوب کرمان، گفت: «در رابطه با این پرونده هفت نفر بازداشت شدند که در حال حاضر تمام هفت نفر در بازداشت هستند. در بین بازداشت‌شدگان از مدیران استان هم هستند.»

به گزارش سایت فردای کرمان، «ابراهیم حمیدی در رابطه با شایعاتی مبنی بر وجود برخی از افراد خاص در این پرونده توضیح داد: «تا اتهام کسی اثبات نشده نمی‌توان چیزی گفت، اما در بین بازداشت‌شدگان افراد مختلفی حضور دارند؛ در بین بازداشت‌شدگان از مدیران استان هم هستند و ممکن است فرزندان برخی از افراد خاص هم باشد».

او با بیان این‌ که این پرونده در مرحلۀ تحقیقات اولیه است و متهمان پرونده به جرایم انجام شده اقرار کرده‌اند، یادآور شد: «به هر مسئلۀ جدیدی در ارتباط با این پرونده برسیم از رسانه‌ها و مردم مخفی نکرده و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهد شد».

حمیدی همچنین اظهار کرد: «مسئله مهم این است که دستگاه قضا در عمل به وظایف خود هیچ خط قرمزی ندارد، همۀ خطوط قرمز را درمی‌نوردیم تا عدالت اجرا شود».

او گفت: «گزارش‌هایی مبنی بر فساد تعدادی از مسئولان شرکت نفت، کارمندان و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و جایگاه‌داران سوخت در بحث اخذ رشوه و قاچاق مواد سوختی ازجمله گازوئیل در حوزۀ شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و رودبار جنوب دریافت شده بود که هفت نفر بازداشت شدند و هر وقت که به نتایج جدیدی برسیم و یا افراد جدیدی در ارتباط با این پرونده دستگیر و بازداشت شوند، حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد».

حمیدی تاکید کرد: «دستگاه قضا در عمل به وظایف خود هیچ خط قرمزی ندارد و هر کس که در پرونده دخالت داشته تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است».

او افزود: «اطلاع‌رسانی این پرونده به موقع بود، البته بازداشت این افراد قبلاً انجام شده بود، اما باید یکسری مدارک پرونده جمع‌آوری می‌شد تا بتوانیم اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشیم».

اعضای باند پرونده قاچاق سوخت در جنوب کرمان در سه سال گذشته بیش از 40 میلیون لیتر گازوییل قاچاق و از کشور خارج کرده‌اند که متهمان این پرونده با اخذ رشوه قاچاق سوخت را تسهیل می‌کردند؛ در بازرسی از منازل 2 نفر از متهمان این پرونده، بیش از 700 سکه طلای تمام بهار، در منزل یکی از متهمان 400 سکه و در منزل متهم دیگر 300 سکه کشف شده است. همچنین یک کیلو طلای آب شده، حدود 50 ربع سکه و نیم سکه از منازل متهمان پرونده کشف شد که این اموال از طریق رشوه به دست آمده بود.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا