خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۱ شهریور سال ۸۰ | یک حادثه‌ی مبهم!

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 11 شهریور 1380 | 13 جمادی‌الثانی 1422 2 سپتامبر 2001

«[سید محمد امام]، امام‌ جمعه شوش و فرزندش آمدند. وضع شهرستان و مردم و حوزه علمیه را گفتند و برای توسعه مدرسه علمیه استمداد کردند و نمونه‌هایی از فرهنگ و سنت‌های نادرست عشایر عرب را توضیح دادند.

آقای [محمدحسن] مقدسی، فرزند مرحوم آیت‌الله [ابوالحسن] شیرازی، امام‌ جمعه سابق مشهد و فرزندش مهدی که شریک عمده شرکت هواپیمای اطلس است، آمدند. در باربری هوایی فعالیت دارند و اخیراً چهار هواپیمای باری‌شان، توسط یک نفر قزاقی که با آنها همکاری داشته، با خریدن گروه‌های پروازی به شهری در قزاقستان، برده شده و راکد مانده‌اند و باعث خسارت شرکت شده است. برای گرفتن وامی جهت رفع مشکلات شرکت، استمداد کردند و گفتند، دولت قزاقستان، برای برگردان هواپیماها، اعلام آمادگی‌کرده؛ از حوادث مبهم است.

آقای [فریدون] وردی‌نژاد، [سفیر ایران در چین] آمد. برای سیاست‌های ایران و چین در خصوص مسائل هسته‌ای و نظامی و فنی و سیاسی، مشورت کرد. گفتم، از اول انقلاب، چین را به عنوان همکار استراتژیک برگزیده‌ایم و همکاری در همه زمینه‌ها، قابل توسعه است.

شب، اعضای هیأت رییسه [مجلس] خبرگان میهمانم بودند. در مورد دستورکار اجلاس و بیانیه و محتوای سخنرانی آقای [علی] مشکینی، مذاکره و تصمیم‌گیری شد. آقای [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی]، از اظهارات آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] در مصاحبه‌اش ناراضی است.

در فلسطین، اسراییل تحت فشار جهانی و مقاومت مردم، اجباراً از بیت‌جالا که اشغال کرده بود، عقب‌نشینی‌ کرد. اهالی یهودی دچار اضطراب شده‌اند. بیت‌جالا به عنوان حمایت از امنیت مردم گیلو، اشغال شده بود.

در دوربان آفریقای‌ جنوبی، کنفرانس‌های ضد نژادپرستی و برده‌داری و جوانان و کنفرانس سازمان‌های مردم‌نهاد علیه اسراییل و صهیونیسم فعال‌اند. آمریکا و اسراییل و ترکیه و بعضی از کشورهای دیگر، در سطح نازلی به عنوان ناظران شرکت‌ کرده‌اند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا