خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳ مهر سال ۸۰ | آنچه در جلسه با رهبری گذشت

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 3 مهر 1380 | 7 رجب 1422 25 سپتامبر 2001

«آقای مصطفی واعظ طبسی، [فرزند آقای عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی] آمد. توضیحاتی در مورد سوءاستفاده افرادی از برادرش ناصر و به خصوص شخصی به نام تاجیک داد که منجر به پرونده‌های موجود و ممنوع‌الخروج‌شدن او شده و گفت، به تذکرات او توجه نشده است. ترتیب ملاقات با آقای [عباسعلی] علیزاده، [رئیس‌ کل دادگستری استان تهران] داده شد.

سفیرمان در جمهوری آذربایجان – آقای [احد] قضایی- آمد. گفت، لغو سفر حیدر علی‌اُف، [رئیس‌جمهور آذربایجان] به ایران، به خاطر کارشکنی طرف ایرانی، از تهیه بیانیه مشترک بودکه ایران برخلاف‌ گذشته، حاضر به محکوم‌ کردن ارمنستان [به خاطر اشغال منطقه قره‌باغ] نبوده و از اشکال‌تراشی‌ها در وزارت امورخارجه و جاهای دیگر، در همکاری‌های دوکشور شکایت نمود.

آقای [حسن] دانایی‌فر، [معاون اداری و مالی دبیرخانه مجمع تشخیص مصحلت نظام] آمد و گفت، شرایط پیش‌آمده، فرصت طلایی برای حل مشکلات‌مان با آمریکا است؛ شب، آقای [محمود] واعظی، [معاون سابق وزارت امورخارجه] هم چنین نظری را می‌گفت. آقای مسیح مهاجری، [مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] از موذیانه عمل‌کردن وزارت اطلاعات، نسبت به [پرونده برادرش]، رییس‌دفتر معاون اول رئیس‌جمهور، نمونه‌هایی را گفت.

عصر آقای [علی] یونسی، وزیر اطلاعات همراه آقای [محمد] پور فلاح، [معاون ویژه وزارت اطلاعات] آمدند. برنامه اصلاح وزارت را توضیح دادند و از تعویض معاونت‌های ویژه و امنیت، به عنوان گام‌هایی در جهت مستقل‌کردن وزارت از گرایش‌های سیاسی یادکرد و در مورد مسائل افغانستان و آمریکا و حوادث جاری و راجع به یک کیس [= پرونده] در مورد نیازها، توضیحاتی داد. گفتند که در دوران اشغال کویت، شایعاتی درآن باره بوده؛ مطالب شبیه افسانه است.

شب میهمان رهبری بودم. گفتند، شورای عالی امنیت ملی را راهنمایی کرده‌اند که از همکاری با آمریکا پرهیز کنند و اقداماتی‌ که بوی ضعف و سازش بدهد، نکنند. از کم‌کاری و عدم جمع‌بندی آنها ناراضی‌اند. در مورد [آقای حبیب‌الله محمدیان]، امام‌جمعه زاهدان و مسأله صدور مجوز برای روزنامه‌های جدید و [پرونده] رئیس‌ دفتر معاون اول رئیس‌جمهور و نیز [عفو] آقای عبدالله نوری هم صحبت شد. گفتند، فردا مواضع جدیدی اعلام می‌کنند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا