خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 13 مهر سال 80 | «افشاگری‌های» فرح دیبا علیه درباریان شاه

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مهر سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 13 مهر 1380 | 17 رجب 1422 5 اکتبر 2001

«ابهام در علت سقوط هواپیمای روسی‌که منجر به مرگ 60 اسراییلی و 17 روسی شده، برطرف نشده است. [لئونیدکوچما]، رئیس‌ جمهور اوکراین، خبر اصابت موشک اوکراین به هواپیما را رد کرد و گفت، فاصله محل مانور با محل قرار گرفتن هواپیما، زیادتر از بُرد موشک است و خبری منتشر شده‌ که بر بدن بعضی از کشته شده‌ها که از آب‌ گرفته شده‌اند، جای‌ گلوله وجود دارد.

اسراییل به تلافی حمله شهادت‌طلبانه یک فلسطینی که دیروز جمعی از صهیونیست‌ها را کشته و زخمی‌ کرده بود، به شهر الخلیل حمله‌ کرد و شش نفر را شهید و 100 نفر را زخمی نمود و اسراییل، اقدام آمریکا را برای جلب رضایت اعراب را مورد نکوهش قرار داده و آن را ناکام خوانده است.

[جولیانو اوربانی]، وزیر فرهنگ ایتالیا، اعتراف‌ کرد که اسراییل یک دولت جعلی است که توسط غرب تحمیل شده که قاعدتاً موج اعتراض صهیونی را بلند خواهد کرد. هنوز انتقاد از اظهارات [سیلویو برلوسکونی]، نخست‌وزیر ایتالیا در خصوص برتر دانستن تمدن غرب بر اسلام نخوابیده؛ گرچه اخیراً گفته است که حرف او را تحریف‌ کرده‌اند.

خبری منتشر شد که‌ کماندوهای آمریکا با راهنمای افراد روسی، در ارتفاعات پامیر برای یافتن مقر [اُسامه] بن‌لادن، مشغول تجسس‌اند. پاکستان، جدیداً اظهارات دوپهلو در خصوص همکاری با آمریکا می‌کند و صحبت از تأخیر عملیات آمریکا، زیاد مطرح می‌شود.

در آمریکا اعلام شد که فقط شهر نیویورک، از ناحیه تخریب برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی، 110 میلیارد دلار خسارت دیده است و هیأت ناظر بر قطعنامه اخیر شورای امنیت [سازمان ملل] در خصوص مبارزه با تروریسم، به ریاست کشور انگلستان تشکیل شد. سرعت عمل، نشان از جدیت برنامه‌هایشان دارد.

در خانه بودم و روزه قضای مربوط به عمل آنژیو در بیمارستان قلب را گرفتم. وقت زیادی صرف خواندن خاطرات فرح دیبا، [بیوه محمدرضاشاه پهلوی] کردم. افشاگری‌های زیادی علیه درباریان شاه کرده است. در جواب، ایراداتی به فرح و قطبی‌ها [= فریده قطبی، مادر فرح و رضا قطبی، پسردایی او] در خاطرات دیگران است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا