خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند سوال درباره‌ی نحوه‌ی شهادت حسن نصرالله

علی قلهکی، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت:

‏روایتِ منبعِ نزدیک به حزب‌الله از نحوه‌ی شهادتِ سید حسن نصرالله و چند سوال؛

محمود قماطی، نایب رئیس شورای سیاسی حزب‌الله: مکانی که پیکر سید در آن پیدا شد، مملو از گازهای خفه کننده بود.

نیروهای دفاع مدنی، اولین کسانی بودند که به پیکر سید الشهید رسیدند. یکی از آنان شدت علاقه‌ای که به سید داشت، ماسک‌ اکسیژن خود را برداشت و بر دهان سید گذاشت، به این امید که ایشان را نجات دهد.

شخصی که از شدت عشق به سید این کار را کرد، خودش نیز همان لحظه در کنار پیکر شهید نصرالله به شهادت رسید.

چند سوال و شبهه درباره‌ی این روایت؛

از مسئولان درگیر در مسائل منطقه هم این روایت را شنیدم؛ پیش‌تر نیز شهردارِ تهران هم خبرِ مسمومیتِ شهید نصرالله را مطرح کرده بود؛ ولی چند نکته در این ماجرا مطرح است؛

۱. بمب‌های سنگرشکن، موج انفجاری بالایی پس از ورود به پناهگاه‌ها و مقرهای زیرزمینی دارند؛ معدود فیلم های موجود در اینترنت نشان می‌دهد پس از شکافِ سنگرهای مستحکم، سرجنگیِ سنگرشکن‌ها که یک چهارم وزن موشک را شامل می‌شود پس از فعال شدنِ فیوزِ هوشمند، انفجار سنگینی را ایجاد می‌کند که باعث متلاشی شدند بانکِ اهداف می‌شوند؛ حالا اسراییلی‌ها در ماجرای اخیر، بمب‌های سنگرشکن را تغییر کاربری دادند یا بمبِ جدیدی را تست کردند؟! یا اینکه پس از نفوذ به سنگرِ مستحکم حزب‌الله که شهید نصرالله در آن بوده، اقدام به ورود مواد سمی با بمبی جدید به داخل سنگرها کردند؟! یا بمب‌ها از ابتدا آلوده به مواد سمی بوده؟!

۲. اسرائیل چگونه از نقشه‌ی دقیق مقرِ زیرزمینی حزب‌الله مطلع بوده؟! ببینید این مقر در سال ۲۰۰۶ هم بنظر استفاده می‌شده چون حاج قاسم در مصاحبه‌ی تفضیلی‌اش به آن اشاره کرده و گفته نصرالله در سال ۲۰۰۶ در قلبِ ضاحیه در یک مقر زیرزمینی مستقر بود ولی اینکه چگونه اسرائیل از نقشه‌یِ طبقات و محل استقرار فرماندهانِ مقر زیرزمینی حزب‌الله مطلع بوده که پس از شکستن لایه‌های مختلف آن با بمب، مواد سمی وارد سنگر کرده، جای خود دارد. نیاز است جریان مقاومت در حوزه “حفاظتی_اطلاعاتی” حین و پس از این جنگ بشدت بازنگری کند. باز هم تکرار میکنم بنظر نفوذی تا سطوحِ بالایی حزب الله رسوخ کرده است.

۳. اگر پیکر شهید نصرالله صرفا با مواد سمی آلوده شده و سالم است، چرا تصویری از آن منتشر نمی‌شود؟! خیل عظیمی از شهدای مدافع حرمِ گمنام و مشهور، پس از شهادتشان تصویر آنها منتشر شده! عدم انتشار تصویر شهید نصرالله باعث ایجاد موج بالایی از شایعات شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا