خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبر خوش برنامه بودجه برای بازنشستگان و کارمندان

ایرنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شب گذشته در جلسه‌ای رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون بودجه، کمیسیون اقتصادی و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد.

سید حمید پورمحمدی امروز چهارشنبه در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته فرصتی فراهم شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو موضوعی که مشکل قانونی دارد را توضیح دهم که یکی از آنها متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندمکاران بود.

وی بیان کرد: شب گذشته در جلسه‌ای رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون بودجه، کمیسیون اقتصادی و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ آن، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

طرح بقیه مطالبات گندم‌کاران در جلسه سران قوا

وی همچنین در خصوص مطالبات گندمکاران ادامه داد: در فصل زراعی جاری ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و مقرر شد دولت ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پرداختی بابت آن داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه‌داد: تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان از رقم یاد شده که در بودجه پیش بینی شده بود پرداخت شده است، اما پرداخت مابقی آن نیاز به اجازه قانونی دارد.

وی تاکید کرد: این مساله در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند مجوزی در این زمینه داشته باشد تا به ویژه کشاورزان مناطق سردسیر بتوانند مطالباتشان را دریافت کنند.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه در جلسات دولت به موضوع لایحه بودجه پرداخته می‌شود و ارقام مربوطه در دولت بحث شده است، گفت: در این راستا جلساتی بین حوزه‌های اقتصادی دولت و مجلس برگزار شده و به فوریت به احکام خواهیم پرداخت تا بتوانیم لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم کنیم.

معافیت مالیاتی به ۲۴ میلیون تومان می‌رسد

وی همچنین رقم افزایش حقوق کارمندان را ۲۰ درصد عنوان کرد، اما گفت: معافیت مالیاتی برای کسانی که کمترین حقوق را می‌گیرند ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ یعنی معافیت مالیاتی از ۱۲ میلیون تومان حقوق به سقف ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین دولت پرداختی بابت اجرای قانون جوانی و جمعیت خواهد داشت که هشت درصد به پرداختی‌های دولت اضافه خواهد شد؛ بر این اساس متوسط پرداختی‌های دولت ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت.

وی همچین تصریح کرد: تاکنون در خصوص حامل‌های انرژی و تغییر قیمت آنها تصمیم گیری نشده است.

پورمحمدی اظهار کرد: بخش مهمی از بودجه کشور صرف پرداخت یارانه مستقیم می‌شود و تغییری در پرداخت یارانه‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا