خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی جمعی از جوانان اصلاح‌طلب خطاب به استاندار جدید خراسان رضوی

جمعی از جوانان اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به استاندار جدید خراسان رضوی نوشته‌اند:

جناب آقای دکتر غلامحسین مظفری
استاندار محترم خراسان رضوی
با سلام
ضمن تبریک بابت حسن انتخاب جنابعالی به عنوان استاندار خراسان رضوی لازم است پیش از هر چیز از درایت دولت چهاردهم و جناب آقای دکتر پزشکیان بابت انتخاب فردی بومی، توانمند و همراه با شعارهای دولت وفاق، تشکر و پیشاپیش آرزوی توفیق در این جایگاه را برای شما آرزو می‌کنیم.
انتخاب شما یک اتفاق تازه برای استان خراسان رضوی است. تقریباً از سال 1384 هیچ فرد اصلاح‌طلبی، سکاندار امور دولت در این استان نبوده. ضمناً با تقدیر از تلاش‌های استانداران گذشته، می‌توان چنین تعبیر کرد که جنس تجربه‌ و تخصص شما نویدبخشِ تکرارِ دوره‌های پرفروغ استانداری توسعه‌محورِ خراسان بزرگ و خراسان رضوی در سال‌های 1368 تا 1384 است. بومی‌بودنِ شما در این استان، یک برگ برنده‌ دیگر در این انتصاب خجسته است.
تا کنون و در مواجهه با استانداران سابق، انتظاری از اسلاف شما بابت ایجاد یک تحرک توسعه‌محور در استان وجود نداشت. لذا چنین نامه‌ای رو به آنان از سوی این جمع نوشته نشد. نگاه بسته و تنگ‌نظرانۀ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در مدیریت استان خراسان رضوی در دو دهه اخیر موجب یک فاصله معنادار بین این استان و استان‌های مشابه به لحاظ مقولۀ توسعه شده که خودِ این توسعه‌نیافتگی منجر به ایجاد معضلات فرهنگی و اجتماعی گسترده شده. شما نمایندۀ دولت چهاردهم هستید و با وجود اینکه مشکلاتِ به ارث گذاشته شده برای شما در استان را درک می‌کنیم، ولی امیدواریم چالش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود در این دولت یا حل شوند یا گامی اساسی برای رفع‌شان برداشته شود.

  1. خراسان رضوی بالقوه دروازۀ ورود به آسیای میانه است. اما زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی و همچنین پایانه‌های باری و مسافری توان میزبانی و انتقال این حجم افراد و کالا را ندارد.
  2. تأمین آب شرب و کشاورزی به «چالش» و فرونشست دشت‌های خراسان به یک «بحران» تبدیل شده. اما به جای برخورد علمی و سیاست‌گذاری علمی و جامع در این زمینه، شاهد برخورد پروژه‌محور و تاثیرگذاری غیرعلمیِ پیمانکاران عمرانی در این مساله هستیم.
  3. کمبود برق و گاز هم به «مسئله» تبدیل شده که صدمات گسترده به صنعت و کشاورزی استان رسانده. نتیجه‌اش هم زیانِ کشاورز و صنعت‌گر و نهایتاً افزایش قیمت مواد غذایی است.
  4. متوسط سنی مدیریت در استان به شدت بالاست. اغلبِ مدیران استانی که امروز در سنین 50 تا 70 سال به سر می‌برند، کار خود را شاید نه حتی از سطح کارشناسی بلکه از سطح مدیریتی آن هم در سنین 20 تا 30 سالگی شروع کرده‌اند. این چرخه مدیریت باید بعداً به دست نسلِ تازه‌نفس‌تر بیفتد. همچنین بنابر دغدغه رییس جمهور در ارائه فرصت برابر به همه آحاد جامعه، امید از ظرفیت بزرگ زنان در مجموعه مدیریت‌های استان استفاده گردد. این نیاز به یک ارادۀ آهنین از سوی جنابعالی دارد تا یک نسل مدیریتی جدید برای آینده استان ساخته شود.
  5. یک ایران می‌دانند انگار خراسان رضوی، تافته‌ایست جدا بافته از سایر کشور. با وجود بلامسئله‌بودنِ برگزاری کنسرت در سراسر کشور، اینجا و در استانی که 6.5 میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه 15 میلیون زائر و گردشگر را میزبانی می‌کند، از برگزاری چنین رویدادهای نشاط‌بخشی محروم است. این مسئله حتی به میزبانی رویدادهای ملی مثل مسابقات فوتبال باشگاهی و تیم ملی هم تسری یافته. استانی که فروغش به امامِ رضا (ع) ست و خاکش خاستگاه بزرگان ادب و هنر ایران‌زمین چون فردوسی، اخوان ثالث، محمدرضا شجریان و هزاران نام بزرگ دیگر است، باید بانشاط‌ترین استانِ وطن باشد. حل این دست مسائل نیازمند اعمال اقتدار دولت به عنوان متولی اصلی امور جامعه می‌باشد
  6. گاهی مسائل کوچک به بحران‌های بزرگ تبدیل می‌شوند؛ آن هم مسائلی که یا حقوق ذاتی شهروندان است یا درخواستِ قابل فهم و منطبق بر قانون. در همین چند سال گذشته، نهادهای شهری با اصناف تفاهم کردند تا فضای بیرونی برای کافه و رستوران‌ها در پیاده‌راه‌ها تعبیه شود. این مسئله باعثِ یک رضایت دوجانبه از سوی صاحبان کسب و کار و شهروندان در پی داشت. اما در دو سال اخیر، برخی نهادها با استدلال‌هایی مخدوش، این فضاهای بیرونی را جمع کرده‌اند. مسئله دوچرخه‌سواریِ بانوان هم از همین دست مسائل است که چیزی که می‌تواند مسئله نباشد به گسست‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. یکی دیگر از مسائل اجتماعی این استان نگاه تهدیدی به فعالیت‌های جمعی در غالب انجمن‌ های مردم نهاد و نهادهای صنفی است درحالی که این نهادها مدنی میتوانند یک ظرفیت اساسی در حل مسائل استان باشند اما در سالهای اخیر بخش عمده توان ها آنها ظرف اخذ مجوز برای ساده ترین فعالیتها شده است . . تمام این موارد مُخلِ ایجاد یا حفظِ سرمایۀ اجتماعی و وفاقی است که رئیس جمهور محترم به دنبال ایجادِ آن است.
  7. اما مسئلۀ همیشگی را هم نباید از یاد برد. جریانِ سرمایه در این کشاکش بحران‌های اقتصادی کشور مثل سال‌های دهه هفتاد و هشتاد وارد خراسان ما نمی‌شود. شیوۀ مدیریت اعتبارات استانی باعثِ چالش‌های جدی در سطح کسب و کارها و صنایع استان شده. مسائل سیاسی و حقوقی ریز و درشتی هم وجود دارد که با حل آنها می‌شود سرمایه‌گذاری در استان را برای علاقمندان بومی، ملی و بین‌المللی تسهیل کرد که می‌تواند در چهار سال پیش رو رفع شود.
    سخن تمام است. جناب آقای استاندار! دولت به ارادۀ ملت وامدار است و گروه‌های سیاسی به دنبال دخالت در مدیریت استان نیستند. از همین رو انتظار تصمیماتی علمی و با معیارهای شفاف و قابل سنجش از جنابعالی داریم. امیدواریم ارادۀ شما نهایتاً به توسعۀ همه‌جانبه، گسترش عدالت و احیاء حقوق اجتماعی شهروندانِ خراسان رضوی بینجامد. ما در این مسیر همراه شما هستیم.

اسامی امضاکنندگان این نامه به ترتیب الفبا:
سید حمید ابوترابی
سید محسن ابوترابی
کمال اسعدی
صادق اسلامی
علیرضا اسماعیل زاده
مانی امینی
زهرا آچشمه
مصطفی باقری خلیلی
محمد بخشی
ریحانه بزرگوار
مسعود بزم آرا
شاهد بنی اسدی
ریحانه پاشایی
پویان پورنوری
علی تقدیسی
سید ارسلان حسینی
سیدحسین حسینی
یاسر حسینی
سید علیرضا حسینی دشت بیاض
محمد رضا حشمتیان
ابوالفضل حیدری
علی خزایی
امیر مسعود دلشاد
محمد دیده ور
رضا رزاقی
سعید زری نیا
دل افروز سعادتی
سجاد سعیدی پور
مرضیه سلطانی
محمد حسین سمندری
محمود سهیلی
عرفان سیاح
حسین شریعتی
محمد صابریان
علیرضا صابریان
محمدرضا صحابه
محمدصفریان
علیرضا عزیز پور
فرشاد عزیزی
امیرحسین عصمتی
حانیه علیزاده
علی غیور
امیرحسین غیور
محمد رضا فرهی
سمانه قلی پور
محسن کامکار
حسین کریمی
نسبیه کوچک زاده
مصطفی کیانی
علیرضا گلبو
حسین مجرد
علی مجردیان
امین مجیدی فرد
فرناز محمدیان
علی مهرجویی
محمد حسین نجفی
مهیار واعظی
مصطفی هادیزاده خادر
سید آرش هاشمی
سید سجاد هوشمند

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا