خرید تور تابستان

سرنوشت صیادان غیرمجاز در سراب آذربایجان شرقی

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سراب از دستگیری صیادان غیرمجاز کبک و ماهی در منطقه حفاظت شده «یای قاری» و «بزقوش» توسط ماموران این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت هاناخبر (غرب ایران)، «حبیب محبعلی پور گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراب حین گشت و کنترل مناطق حفاظت شده یای قاری و بزقوش موفق به دستگیری شکارچیان متخلف شدند.

او ادامه داد: از این متخلفین ۲ قبضه سلاح شکاری دولول و تعدادی فشنگ ، لاشه یک قطعه کبک و ۱۳ کیلو ماهی صید شده و تور ماهیگیری و قایق بادی کشف و ضبط و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تشکیل شد.

رئیس اداره محیط زیست سراب از مردم شهرستان خواست در صورت مشاهده شکارچیان و سایر کسانیکه به هر ترتیبی به محیط زیست منطقه آسیب می رسانند موضوع را به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

منطقه حفاظت شده یاری قاری منطقه کوهستانی با وسعت ۷۱ هزار و ۴۴۲ در حوزه استحفاظی شهرستانهای اهر، سراب و هریس در شرق استان آذربایجان شرقی قرار دارد و متصل شدن آن به منطقه شکارممنوع انزان و کوه سبلان در شرق، رشته کوههای بزقوش در جنوب و ارتباط اکولوژیکی آن با ذخیره گاه زیست کره ارسباران و جلفا (پناهگاه حیات وحش کیامکی) در شمال در کنار تنوع منحصر بفرد اقلیم و توپوگرافی، این منطقه به عنوان یک کردیدور مهم حیات وحش به خصوص مسیر گدار قوچ و میش وحشی در مسیر سبلان – جلفا محسوب می شود.

منطقه حفاظت شده بزقوش با مساحت ۵۰ هزار و ۲۱۲ هکتار در شرق استان آذربایجان شرقی و در شهرستان های میانه و سراب قرار دارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا