خرید تور تابستان

فراخوان جمعی: علیه نظم «نوین» تحمیلی بر خاورمیانه

در روزهای اخیر فراخوانی جمعی با عنوان «علیه نظم «نوین» تحمیلی بر خاورمیانه» در حال جمع آوری امضا بود و حالا به تعداد زیادی امضای ایرانیان از نقاط مختلف دنیا و با گرایش‌های مختلف رسیده است.

نویسندگان فراخوان در توضیح آن نوشته‌اند: این فراخوان با هدف گردآوردن و بازتاب صدای ایرانیان در هم‌راستایی با صداهای علیه تخاصم اسرائیل نوشته شده، می‌کوشد اجماع مردمی ایجاد کند. نویسندگان از این متن با ترجمه‌های انگلیسی، عربی و ترکی آن برای رساندن پیام ضد جنگ و ضد نسل‌کشی به رسانه‌های غرب و افکار عمومی جهان استفاده خواهند کرد. از این رو، برای ایستادگی در برابر هرگونه توجیه و زمینه‌سازیِ دخالت خارجی در اختلافات و مبارزات سیاسی درون مرزهای ایران ــ که تصمیم‌گیری دربارۀ آن تنها و تنها با مردم ایران است و نامربوط به مخاطبان نهایی این فراخوان- به مسائل داخلی نپرداختیم.

متن کامل بیانیه به همراه اسامی امضاکنندگان در پی می‌آید:

۱. عصر ما طی یک سال گذشته ناباورانه یک کودک‌کشی‌ هولناک را به خود دیده است و گویی پایانی هم برای آن پیدا نیست. ساده‌دلیِ قساوت‌باری است این تصور که پیامدهای فاجعه‌ای در این مقیاس گریبان همگان را نگیرد و سرنوشتِ سیاره را رقم نزند. تنها سایه‌‌ی سیاه یا برای برخی آفتابِ روشنی‌بخشِ جنگ نیست که سخن‌گویان به زبان این نوشته را نگران کرده است، فهرست مسائل آینده‌ی نزدیک شامل این مداخل‌ است:‌ گسترش وسیع تکنولوژی‌های جدیدِ کشتار و سلطه پس از آزمایشگاه فلسطین، سرکوب‌گرتر شدن دولت‌ها درون‌ و حوالی مرزها از پیِ فعالیتِ نظامیِ خشونت‌بار خارجی‌شان، برون‌ْدادِ سرسام‌آور گازهای ناشی از فعالیت‌های صنعتی-نظامی و تشدید گرمایش جهانی بر اثر بمباران، افزایش بیماری‌های همه‌گیر و در یک کلام شدت‌گرفتنِ تخریبِ جلوه‌های حیات انسانی، حیوانی و گیاهی به‌ قصدِ جلوگیری از سکونتِ مردمی بومی. ماحصلِ این همه البته تروماهای بی‌پایانی است که تکرار خشونت در آینده را تقریباً ناگزیر می‌سازد. روشن است دیر یا زود شعله‌های آتشِ این خشونت در دیگر شهرها و سیاست‌های ملّی و منطقه‌ای زبانه خواهد کشید. شبح غزه تا نسل‌ها ما را رها نخواهد کرد.

۲- ما جمعی متکثر از ایرانیانِ داخل و خارج کشور -که خیل جامعه‌ی دانشگاهی، دانش‌پژوهان، فعالان سیاسی و اجتماعی و هنرمندان را تشکیل می‌دهیم- از تجاوز نسل‌کشانه‌ی اسرائیل به مردم فلسطین در باریکه‌ی غزه، آپارتاید سرکوب‌گر در کرانه‌ی باختری‌ِ اشغالی، قشون‌کشی به خاک لبنان، حملات به یمن و سوریه و هر گونه اقدام نظامی علیه ایران تحت هر عنوانی اعلام انزجار می‌کنیم و آن‌را جلوه‌‌ای آشکار از خشونت گسترده، فرا‌قانونی و افسارگسيخته علیه شرایط زیستِ جمعی مردمان در منطقه‌ می‌دانیم، خشونتی  تحت حمایت کامل مادی و معنوی دولت‌های غربی و درهم‌تنیده با گردش جهانی سرمایه. گفتارها و شواهد گویای آن است که ایران از اهداف بعدیِ تخاصم اسرائیل تحت عنوان «نظم نوین» خواهد بود. این بیانیه حامل هشداری اضطراری‌ علیه بی‌تفاوتی در قبال تبعات جنایت‌های نظام‌مند بر  هم‌زیست‌های جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی ماست.

۳- «نظم نوین» -نامی که اسرائیل بر عملیات ترور حسن نصرالله و البته همه‌ی مردمان و زندگان در بلوک مسکونی اطراف نهاد- عنوانی است که هیتلر برای رؤیای حزب نازی آلمان برگزیده بود: نظامِ جدیدی که قرار بود نازی‌ها را  حاکم مطلق اروپا سازد و همه‌ی «ناپاکی»‌های اروپا (یهودیان، اسلاوها، کولی‌ها) را بزداید، با اخراج، به‌بردگی‌گرفتن و نهایتاً قتل‌عام نظام‌مند. شاید تنها تفاوت این نام‌گذاری با قرینه‌ی تاریخی‌اش این است که اسرائیل دیر، بسیار دیرتر از نازی‌ها، علناً به ماهیت فاشیستی خود اذعان کرد زیرا تا امروز کوشیده بود برتری‌جویی نژادپرستانه‌ی خود را زیر نشان «دفاع» و «تمدن علیه بربریت» و «بازپس‌گیری ارض موعود از چنگ اشغال‌گران بریتانیایی و عرب» معرفی کند. اين نظم «نوین» که در زبان سیاسی امروز نمود یافته به‌واقع نظمی کهن است که از سال ۱۹۴۸ بدین‌سو در منطقه در حال بسط و شکل‌گیری بوده است.

۴- جنبشِ اساساً اروپاییِ صهیونیسم که سال‌ها پیش‌تر پا گرفته بود از بحران‌ها و تنش‌های بعد از جنگ جهانی دوم و جهانِ بعد از هولوکاستِ آلمان نازی بهره گرفت، چنان‌که قبلاً، با فروپاشی امپراتوری عثمانی و مرزکشی‌های دلبخواهی سرزمین‌های شام، از تحت‌الحمایگی بریتانیا بر فلسطین برای زمینه‌سازیِ تحقق پروژه‌ی سکنی‌گزینی‌ِ استعماری بهره برده بود. به‌گفته‌ی مورخ اسرائیلی، شلومو سند، یهود‌ستیزیِ اروپاییْ یهودیان را در خاورمیانه «استفراغ» کرد و صهیونیست‌ها خود را قانع کردند که سردمداران و پاسدارانِ متعالیِ تمدنِ غرب در شرق هستند. دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ با «نکبتِ» تخریب صدها دهکده، کشتار، اخراج، و تصرف خانه‌های بیش از هفتصد هزار فلسطینی با حمایت غرب تأسیس شد. زمان زیادی طول نکشید تا رؤیای نظم نوین هر بار در واکنش به دستاوردهای جنبش‌های مردمی در منطقه بسط پیدا کند: ١٩٥٣کودتای بریتانیا و آمریکا علیه دولت دموکراتیک مصدق در ایران، ۱۹۵۶ حمله‌ی بریتانیا و فرانسه و اسرائیل به مصر در پاسخ به ملی‌سازی کانال سوئز، ۱۹۵۷ حمایت مالی آمریکا و بریتانیا از پادشاه اردن، ۱۹۵۸ دخالت سازمان سیا در انتخابات دموکراتیک لبنان علیه جبهه‌ی ملی آزادی لبنان، ۱۹۶۷ حمله‌ی اسرائیل به اراضی فلسطین و سوریه و مصر و اشغال بخشی از آن، ۱۹۷۳ حمله‌ی اعراب به اسرائیل برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی، ۱۹۷۵ آغاز جنگ داخلی لبنان با حمله‌ی فالانژهای (تندروهای مسیحی) تحت حمایت اسرائیل به پناهندگان فلسطینی در لبنان، ۱۹۷۸ حمایت آمریکا از سادات در مصر و امضای صلح کمپ دیوید میان مصر و اسرائیل، ۱۹۷۹ انقلابِ ایران علیه اداره‌ی کشور توسط نماینده‌ی آمریکا، ۱۹۸۰ حمله‌ی عراق به ایران با حمایت غرب، ۱۹۸۲ حمله‌ی اسرائیل به لبنان، قتل‌عام‌های صبرا و شتیلا و اشغال جنوب لبنان و بیروت، ۱۹۹۱ حمله‌ی موشکی صدام به اسرائیل و جنگ اول آمریکا با عراق، ۱۹۹۲ آغاز تحریم مرگبار عراق، ۲۰۰۱ حمله‌ی آمریکا و متحدانش به افغانستان، ۲۰۰۳ حمله‌ی آمریکا و متحدانش به عراق، ۲۰۰۶ حمله‌ی اسرائیل به لبنان و آغاز تحریم‌های فلج‌کننده‌ی ایران، ۲۰۱۱ حمله‌ی آمریکا و متحدانش به لیبی، ۲۰۱۳ پیدایش داعش در ویرانه‌های جنگ عراق: گروهی که با همه‌ی مردمان منطقه جنگید به جز با اسرائیل، ۲۰۱۴ کودتای نظامی در مصر با پشتوانه‌ی آمریکا، ۲۰۱۵ ورود عربستان و  آمریکا به جنگ یمن و سوریه، ۲۰۲۰ اقدام جنگی آمریکا علیه ایران با ترور قاسم سلیمانی، ۲۰۲۳ حمله‌ی حماس به اسرائیل و آغاز نسل‌کشی در غزه به‌ دست اسرائیل و آمریکا، ۲۰۲۴ حمله‌ی اسرائیل به کنسول‌گری ایران در دمشق، ترور اسماعیل هنیه در تهران و بمباران لبنان، سوریه، یمن و تجاوز نظامی اسرائیل به خاک لبنان.  

۵- ایجاد بحران‌های پیاپی در منطقه رمز موفقیت اين پروژه‌ی استعماری دیرینه در خاورمیانه بوده است. پیداست مهم‌ترین پیامد سیاسی این نظمِ کهنِ ویران‌گر اين است كه سودای «ایدئولوژی صهیونیستی» نه‌تنها مسئله‌ی یهودیان را حل نكرده، که به مسئله‌ی فلسطینیان و مردمان منطقه استحاله یافته است. دولت‌های غربی از طريق کشتار و نابودی اکثریت نیروهای دموکراسی‌خواه، سکولار و چپ، تقويت نیروهای افراط‌گرا، و حمایت مستقیم اقتصادی و تسلیحاتی از اقلیت‌های بنیادگرای اسلامی مانند القاعده، وهابیون، طالبان و این‌طور که به نظر می‌رسد داعش، توازن سیاسی منطقه را بر هم زده‌اند. نابودسازی مقاومت‌های مدنی به برآمدن مدل‌های مقاومت اسلامی مانند اخوان‌المسلمین، حماس و حزب‌الله انجامیده که در وضعیت فعلیْ واپسین دیوارِ دفاعیِ باقی‌مانده را برابر دست‌اندازیِ صهیونیست‌ها تشکیل داده‌اند، در سرزمین‌های اشغالی و ورای آن.

۶- برخلاف روایت‌های غالب‌شده‌ای که فلسطینِ پیش از استقرار دولت اسرائیل را بیابانی تهی از مظاهر تمدن، و واکنش ساکنان بومی را انفعال و پذیرشِ صرف می‌نمایاند، فلسطینیان در اقشار گوناگون، از روزنامه‌نویس‌های طبقه‌ی متوسط تا کارگران و دهقانان، شیوه‌های مختلف مقاومت را آزموده‌اند، هرچند با شکست‌های پی‌در‌پی و توفیق‌های موقتی. مهم‌ترین‌شان پیش از سال «فاجعه»، قیام عرب سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ بود که با چندین ماه اعتصاب سراسریِ خودانگیخته همراه شد، بزرگ‌ترین اعتصاب در تاریخ استعماری بین دو جنگ. هر چند بریتانیا و گروه‌های مسلح صهیونیست اين خيزش را سركوب كردند، دولت استعماری مجبور شد یکی از مطالبات اصلی فلسطینیان یعنی محدودکردنِ مهاجرت یهودیان را تا حدی محقق کند. خواستِ توقف فروش زمین و بازنمایی سیاسی و حق خود‌تعیین‌گری هرگز محقق نشد، نه آن سال و نه سال‌های بعد. متأخرترین جنبش مردمی فلسطینیان در ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تظاهرات صلح‌آمیز مردم غزه به سمت مرزهای تحت محاصره با مطالبه‌ی حق بازگشت به خانه‌هایشان بود که با حمله‌ی تک‌تیراندازان اسرائیل به راهپیمایی‌کنندگان روبه‌رو شد. هفتم اکتبر سال گذشته را باید در پس‌زمینه‌‌ی اين تاریخ پررنجِ مقاومت در برابر تعدی‌گری‌های عیان به حقوق بنیادین این مردم فهمید. تاریخِ دهه‌ها آزمودنِ انواع مقاومت‌های مدنی، حقوقی-بین‌المللی، مذاکره‌گرا، سپس سنگ‌انداز و نهایتاً مسلحانه و متوسل به خشونت برای پایان‌‌دادن به اختناقی زندگی‌کُش. ادبیات فلسطینی موثق‌ترین بایگانیِ چنین تجربه‌ای است.

۷- هم‌بسته با بازوهای مادیِ این سلطه در رژیم جهانیِ جنگ‌محور، دَم‌ودستگاهِ ایدئولوژیکی است که کشتار را توجیه می‌کند. آن‌چه امروز در ادامه‌ی يک نظم تهاجمی ۷۶ ساله شاهدیم، حمله‌ی سيستم پروپاگاندای صهیونیستی (Hasbara یا «توضیح») به دستگاهِ‌ شناختی ما برای وارونه‌‌نشان‌دادن واقعيّت است. سيستمی كه با روایت‌سازی، تولید خبرهای جعلی و تحریف خبرهای واقعی در رسانه‌های متکثر وابسته به غرب، سعودی و اسرائیل، به کمک هوش مصنوعی و بات‌های مجازی، در پی آن است كه مراکز ادراک شناختی و عاطفیِ ما را به‌کل نادیده بگیرد، همه را ببلعد و با خود یکی و همسان کند. لابی اسرائيل و رسانه‌های کاسب‌کارِ جریان اصلی با استفاده از روش‌های گسترده‌ی دست‌کاریِ تاریخی و بهره‌وری تسليحاتی از ارزش‌هايی همچون دموکراسی و حقوق اقليت‌های جنسی و جنسیتی و در نهایت با وعده‌ی خودبزرگ‌بینانه‌ی «آزادسازی ایران» به سفيد‌شويی جنایاتی هولناک و بی‌بديل دست زده‌اند. و اینک در تدارک گسترشِ دامنه‌ی اين توحش با اسم رمز «تمدن» هستند. تریبون‌های رسانه‌ایِ مشهورِ انگلیسی‌زبانْ کوچک‌ترین انتقاد به عملكرد دولت اسرائيل را با برچسب «یهودستیزی» (Anti-Semitism) يا «يهوديانِ بيزار از خود» (Self-hating Jews) نشان می‌کنند و بدین ترتیب سردمدار سانسور و سركوب شدید درون اسراییل و هم در جوامع غربی شده‌اند، از محل کار و خیابان‌ها تا صحن دانشگاه‌ها.

۸- هم‌داستان با مردم فلسطین و منطقه، برای ما ایرانیان كم‌‌اهميت‌‌شمردن يا چشم‌بستن بر انبوه اين جنايات، بر امکان واقعیِ جنگ یا هر گونه مداخله‌ی نظامی و سیاسی و اقتصادی در وضعیتْ آشکارا ناممکن است. جنایاتی که مردمان جهان، به‌ویژه اقلیت‌ها، مهاجران و  فعالان دانشجویی در کشورهای غربی را علیه اسرائیل و دولت‌های حامیِ مالی و تسلیحاتیِ این کشتار به خیابان‌ها کشانده است. سكوتِ روشنفكران، دانشگاهيان و فعالان اجتماعی‌ -چه به دليل ناباوری و بهت‌زدگی در برابر این وقاحت و شرارت، چه به سبب نگرانی از هم‌سویی با سياست‌های داخلی و خارجی حكومت ايران، چه در راستای اجتناب از مجادله با «شعبان بی‌مخ»های دوران یا چه ناشی از میلِ خودویرانگریِ کین‌توزانه از سر استیصال باشد- راه به خطاهای تحلیلی جبران‌ناپذير تاریخی و خطر وجودیِ برگشت‌ناپذیر خواهد برد. به‌ویژه در شرایطی که همزمان ماشین پروپاگاندای اپوزیسیونِ براندازِ خارج از کشور -اغلب تحت حمایت و هدایت مستقیم و غیرمستقیم دولت‌ها و بنگاه‌های مالی بیگانه- پیوسته در حال سوءاستفاده از اعتراضات مردمی به حکومت ایران است. مسئله‌ای که نه‌تنها شفافیت و هوشیاری بخشی از جامعه برای درک موقعیت ایران در منطقه و جهان را مخدوش کرده است، بلکه هرگونه خیزش و مقاومت در برابر ظلم و نابرابری در داخل ایران را نیز تصاحب و امکان خشونت و سرکوب داخلی را تقویت می‌کند. نمونه‌ی گویای آن سوء‌استفاده از شعار «زن، زندگی، آزادی» توسط صنعت‌گرانِ جنگ و تحریم است. بدیهی است مفاهیم زن، زندگی و آزادی در دورترین نقطه‌ی ممکن از این تباهی مرگبار، آزارگر و برده‌پرور پدید آمده‌اند.

۹- امروز در میانه‌ی زوالِ ارزش‌های دموکراتیک و گفتارهای نهادیِ مدعیِ مراقبت از شرایط زیستِ جهان‌شمول، که تاکنون نتوانسته‌اند به نسل‌کشی پایان دهند، ما با قاطعیت و قدرت به این صحنه‌آرائیِ خطرناک نه می‌گوییم. شعبده‌بازی‌های رسانه‌ای توأم با فشارِ اقتصادی شاید برای لحظه‌ای توجه توده‌ها را هدایت کند اما هرگز بر زیستِ واقعی، تجربه‌های‌ تاریخی و پیوندهای فرهنگی ما غلبه نخواهد کرد. باور داریم خشونت‌ عریانی که اسرائیل و متحدانش سخاوتمندانه تولید و توزیع می‌کنند، در نهايت نه امکان زیستی برای یهودیان باقی خواهد گذاشت و نه سایر مردمان منطقه و نه حتی جهان. اینک تنها نظمِ نوین از مقاومتِ مردمی در برابر این نظامِ بی‌رحمِ ضدزندگیْ خواهد رویید.


امضاکنندگان

١. محمد جواهرکلام، تهران، مترجم, ٢. حسن مرتضوی، تهران، , ٣. دامون افضلی، کرمانشاه، مترجم, ٤. هما صابری، تهران، , ٥. امید مهرگان، نیویورک، مترجم و مدرس دانشگاه نیویورک, ٦. رئوف  طاهري، زنجان، فعال سیاسی, ٧. شهرام خسروی، استکهلم، پروفسور انسان شناسی. دانشگاه استکهلم, ٨. هما قاسمی‌فرد، برلین، دانشمند محیط‌زیست, ٩. سینا چگینی، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ١٠. بهاره بیات، تهران، , ١١. بیژن صدباغ، برلین، فعال مستقل, ١٢. همایون سی ریزی، تهران، , ١٣. محمدسجاد نجفی، تهران، دانشجو, ١٤. علی مهدوی، برلین، , ١٥. احسان نوروزی، پاریس، نویسنده و مترجم, ١٦. بهار نورى زاده، لندن، هنرمند و مدرس دانشگاه, ١٧. بهروز قمری، نیویورک، استاد دانشگاه، پرینستون, ١٨. سارا مصلح، لیل، فرانسه، محقق, ١٩. پریسا مختاباد، گوتنبرگ، , ٢٠. مهسا اسداله‌نژاد، تهران، , ٢١. حسام سلامت، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٢٢. مژگان بختیاری، تهران، هنرمند, ٢٣. مریم تفکری، لندن، هنرمند, ٢٤. مجتبی طباطبائی، تهران، , ٢٥. الهه فرمد، تهران، , ٢٦. امین بزرگیان، نیس، دپارتمان مردم‌شناسی دانشگاه نیس فرانسه, ٢٧. مریم وحدتی، استراسبورگ، مترجم، دانش‌جوی دکترای جامعه‌شناسی در دانشگاه مونپلیه, ٢٨. علی سرمدی، تهران، دانشجو, ٢٩. آرمان ذاکری، تهران، جامعه شناس, ٣٠. ارغوان فراهانی، تهران، ویراستار و مترجم, ٣١. محمدمهدی اردبیلی، تهران، متافیزیسین, ٣٢. صالح سیفی، ساری، دانشجو, ٣٣. لادن احمدیان هروی، پرینستون، دانشجوی مطالعات خاورمیانه, ٣٤. اکبر معصوم‌بیگی، تهران، نویسنده و مترجم, ٣٥. ستاره شهدایی، نیویورک، فوق دکترا، دانشگاه نیویورک, ٣٦. عباس کاظمی وریج، تهران، جامعه شناس, ٣٧. هلیا همدانی، تهران و رم، مورخ هنر, ٣٨. گراناز موسوی، تهران و ملبورن، شاعر و فیلم‌ساز, ٣٩. مهدی کوهیان، تهران، فعال حقوق ارتباطات، تهیه‌کننده, ٤٠. بارانه عمادیان، لندن، نویسنده و پژوهشگر فلسفه, ٤١. محمد خشنود، برلین، پزشک, ٤٢. عظیم طهماسبی، تهران، پژوهشگر، مترجم, ٤٣. رضا فانی یزدی، ریچموند، فعال سیاسی, ٤٤. رحمت  رمضانی، تهران، روزنامه نگار, ٤٥. فرزاد موتمن، تهران، فیلمساز, ٤٦. مراد فرهادپور، تهران، نویسنده و مترجم, ٤٧. زهرا ربانی، کرج، کاندیدای روانکاوی، کارشناس ارشد علوم اجتماعی، کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت, ٤٨. مصطفی مظفری، پرث، استرالیا، کارمند, ٤٩. آرش شفاعی، تهران، شاعر و روزنامه‌نگار, ٥٠. سایرا رفیعی، نیویورک، دانشجوی دکتری, ٥١. سپیده جدیری، واشینگتن دی سی، شاعر و مترجم, ٥٢. علی قاسمی برقی، لندن، دانشجو, ٥٣. حسین قاجری، کلگری، دانشجو, ٥٤. محمدمهدی مجاهدی، تهران، استاد دانشگاه, ٥٥. سحر آریا، نیویورک، دانشجوی دکتری فلسفه در دانشگاه ان. وای.یو, ٥٦. خدایارصائب، تهران، عضو هیأت علمی, ٥٧. فاطمه بهروزفخر، تهران، مدرس دانشگاه، نویسنده, ٥٨. رضا رجبی، تهران، , ٥٩. لیلا سامانی، گوتنبرگ، مهندس نرم‌افزار/منتقد ادبی, ٦٠. همایون جعفری، اراک، کنش‌گر مجازی, ٦١. هادی تقی زاده، مشهد.ایران، نویسنده, ٦٢. سعید توانایی، ایران، شاعر، مترجم, ٦٣. علیرضا مرزبان راد، گوتنبرگ، مهندس کنترل سیستم, ٦٤. شهرام اقبال‌زاده، تهران، نویسنده، مترجم و منتقد ادبیات کودکان و نوجوانان, ٦٥. سارا رحیمی، تهران، معلم, ٦٦. پارسا زنگنه، شیراز، مترجم و پژوهشگر نظریهٔ فیلم, ٦٧. سیدمیلاد ناظمی، تهران، روزنامه‌نگار, ٦٨. محمدکریم آسایش، تهران، کنشگر و پژوهشگر شهری, ٦٩. مسعود قدیم فلاح، شی‌ین، نویسنده و پژوهشگر, ٧٠. عاطفه دبستانی، تهران، طراح و تولید کننده پوشاک, ٧١. سیدمسعود هاشمی نجفی، مشهد، صفحه‌آرایی، ویراستاری, ٧٢. محمدرضا شاکر، اران و بیدگل، دبیر, ٧٣. زینب دانش آرا، تبریز، معاون دبیرستان, ٧٤. زینب احمدی، قم، دانشجو, ٧٥. سید سجاد هاشمی‌نژاد، شیراز، مترجم، معلم و کنشگر اجتماعی, ٧٦. نرگس دوست، تهران، شاعر. نویسنده. پژوهشگر. سردبیر مجله, ٧٧. ابوالحسن حاتمی، رم/ایتالیا، معمار و مترجم, ٧٨. محمدرضا ابراهیمی، تهران، جامعه شناس, ٧٩. میرحسین همتی، یزد، دانشجو, ٨٠. عرفانه باباصفری، اصفهان، دانشجوی دکتری دانشگاه تهران, ٨١. زهرا سیاح، مشهد، پزشک, ٨٢. معصومه حجی پور، مشهد، پرستار, ٨٣. فاطمه دادالهی، مشهد، پزشک, ٨٤. مریم قلی زاده، اردبیل، معلم, ٨٥. احمد فخیم، تهران، روزنامه‌نگار/ پژوهشگر, ٨٦. وحید میره‌بیگی، کرمانشاه، جامعه‌شناس, ٨٧. امیرحسین خورشیدفر، تهران، نویسنده, ٨٨. زینب زبیدی، تهران، خانه دار, ٨٩. بهزاد عاجلی، رشت، عضو هیئت علمی دانشگاه, ٩٠. فاطمه گرانقدر، مشهد، دانشجو پزشکی, ٩١. شکیبا عابدزاده، تهران، پژوهشگر، مترجم, ٩٢. الهام رحمتی، هلسینکی، هنرمند، کیوریتور، سردبیر مجله NO NIIN, ٩٣. سپیده کوتی، البرز، مترجم، نویسنده, ٩٤. حميرا بهشتي، تربت حيدريه، آموزگار, ٩٥. مرتضی ویسی، تهران، شهروند عادی, ٩٦. خدیجه روشندل، تبریز، , ٩٧. هادی خوانساری، کرج، شاعر و فعال فرهنگی, ٩٨. محبوبه نورانی، سمنان. مهدیشهر، دبیر, ٩٩. سیدسعید غفوری، تهران، دانشجو, ١٠٠. پدرام امیریان، تهران، فعال سابق دانشجویی, ١٠١. پیمان عارف، لندن، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی, ١٠٢. زهرا بهارلو، اصفهان، خانه دار, ١٠٣. محمدرضا جلائی‌پور، تهران، جامعه‌شناس و فعال سیاسی, ١٠٤. نرجس سادات موسوی، تهران، دیجیتال مارکتر, ١٠٥. حسین سپهوند، تهران، فعالی سیاسی ؛ مدنی و فرهنگی, ١٠٦. منیر شجاعی، تهران، فعال اجتماعی و سیاسی, ١٠٧. مسعود سالاری، تهران، فعال اجتماعی, ١٠٨. زهرا زیوری هدایت، قم، دانشجو, ١٠٩. صبا قدیمی، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ١١٠. قاسم فتحی، مشهد، نویسنده و روزنامه‌نگار, ١١١. حافظی نیا، تربت حیدریه، معلم, ١١٢. فاطمه توفیقی، قم (ایران)/ بن (آلمان)، پژوهشگر و مدرس دانشگاه, ١١٣. انسیه موذن، تهران، پژوهشگر, ١١٤. راحله فاضلی، کرج، مترجم, ١١٥. سپیده جانباز، اراک، دانشجو, ١١٦. علی قلی‌زاده، نانجینگ، چین، سیاست‌گذاری عمومی, ١١٧. داود دشتبانی، تهران، فعال سیاسی اصلاح‌طلب, ١١٨. اعظم ده‌صوفیانی، تهران، پژوهشگر علوم ارتباطات و مطالعات فرهنگی, ١١٩. فرحناز اسمعلیانی، گیلانغرب، فرهنگی, ١٢٠. شیما مقدسی، بندرعباس، فارغ‌التحصیل حقوق بین‌الملل، مترجم, ١٢١. شهپر، شیراز، دانشجو, ١٢٢. فرهاد قدوسی، ایالت میشیگان، آمریکا، عضو هئیت علمی و مدرس دانشگاه, ١٢٣. ساجده یوسفی، قم، , ١٢٤. سعید صافی اردهایی، تهران، دکترای علوم سیاسی دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصلاح طلب, ١٢٥. مهیار خادم، تهران، دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی, ١٢٦. برزین جعفرتاش، تهران، پژوهشگر توسعه, ١٢٧. عبدالعلی عظیمی، ابرکوه، شاعر و نویسنده, ١٢٨. زینب زندپور، تهران، عکاس/پژوهش‌گر, ١٢٩. فرهاد درویشی، قزوین، استاد بازنشسته دانشگاه, ١٣٠. علی غلامپور کارگر، تربت جام، پزشک عمومی, ١٣١. راضیه کاوه، تهران، دانش پژوه, ١٣٢. کتایون فتاحی، تهران- دنور، روانشناس, ١٣٣. فاطمه کمانی، اصفهان، فیزیوتراپیست, ١٣٤. علی پرامی کلاله، کرج، دانش آموخته ادبیات انگلیسی, ١٣٥. مریم احمدی، تهران، طراح, ١٣٦. لیلا عزیزی، شیراز، پزشک, ١٣٧. محمد قوچانی، تهران، نویسنده و روزنامه نگار, ١٣٨. مریم احمدی، تهران، طراح, ١٣٩. سید سعید صفوی، تهران، پژوهشگر و فعال سیاسی, ١٤٠. هانیه عباسی، شهرری، دغدغه‌‌مند, ١٤١. سید علی مرعشی، تهران، عضو حزب کارگزاران سازندگی, ١٤٢. رحمان بیات، زنجان، فعال مطبوعاتی واجتماعی, ١٤٣. فاطمه خاوری، تهران، فعال اجتماعی و روزنامه نگار, ١٤٤. مهرداد احمدی شیخانی، تهران، فعال صنفی، روزنامه‌نگار، گرافیست, ١٤٥. یاسر میردامادی، منچستر، انگلستان، پژوهشگر دین و فلسفه, ١٤٦. نگین صنیعی، تهران، مترجم, ١٤٧. محمدمهدی هاتف، تهران، پژوهشگر فلسفه, ١٤٨. مریم اورکی، ایذه، کارمند, ١٤٩. امیر کمالی، لنگرود، نويسنده و مترجم, ١٥٠. سارا کریمی، تهران، پژوهشگر و معلم آزاد فلسفه و علوم اجتماعی تاریخی, ١٥١. سارا وحیدی، تورنتو، مدرس, ١٥٢. آناهیتا رییسی، اصفهان، معمار, ١٥٣. محمدحسن فیروزبه، تهران، دانشجو, ١٥٤. رضا موسوی طبری، تهران، پژوهشگر متون کهن، شاعر, ١٥٥. سید امیرحسین حسینی، تهران، پژوهشگر و مشاور, ١٥٦. مریم غفاریان، اصفهان، میکروبیولوژیست, ١٥٧. حجت عزیزی، تهران، مدیر هنری، طراح گرافیک، عکاس, ١٥٨. صوفیا نصرالهی، تهران، مترجم, ١٥٩. فرهاد محرابی، تهران، پژوهشگر و مترجم, ١٦٠. بنده خدا، تهران، دانشجو معلم, ١٦١. مرضیه آذرافزا، کرمان، فعال سیاسی ـ اجنماعی, ١٦٢. مانیا اکبری، لندن – انگلیس، فیلمساز هنرمند, ١٦٣. مهسا زمانی، رشت، دفتر خدمات کامپیوتری و مهندسی, ١٦٤. کامران طباطبایی، شیراز، روزنامه نگار- ویراستار, ١٦٥. علی ناصح، تهران، دانشجو مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت, ١٦٦. ثمیلا امیرابراهیمی، تهران، هنرمند  نویسنده, ١٦٧. مهرزاد وطن آبادی، کپنهاک دانمارک، , ١٦٨. ابراهیم شیری، باکو، کنشگر سیاسی, ١٦٩. ونوشه بحرانی، تهران، پزشک, ١٧٠. یحیی آزادی، تهران، فیلمساز, ١٧١. مصطفی قهرمانی، فرانکفورت  – آلمان، پزشک، کنشگر اجتماعی, ١٧٢. فهیمه ناصری، شیراز، ویراستار نویسنده, ١٧٣. رویا حشمتی، سنندج، اسمم با مخالفت با حجاب اجباری گره خورده، اما خودم را یک شهروند سیاسی می‌دانم., ١٧٤. محمد حقیقت، بن، آلمان، پژوهشگر سیاسی_ اجتماعی, ١٧٥. فريد مرجايى، تورنتو،، نويسنده، فعال ملى, ١٧٦. آهو آسیمه، شیراز، ویراستار, ١٧٧. منصور آسیم، تهران، ناشر, ١٧٨. نگار باقری، تهران، فعال اجتماعی, ١٧٩. سعید قدسی، واشنگتن، شرکت تزئين داخلی مسکونی و مؤسسات اداری و تجاری, ١٨٠. مهسا ماجد، اصفهان، معمار, ١٨١. سید حسین حسینی، مشهد، , ١٨٢. طلیعه حسنی، تهران، فعالیت مطبوعاتی, ١٨٣. فرشید مقدم، مشهد، دکتری, ١٨٤. ساناز فاتح، تهران، پژوهشگر, ١٨٥. معصومه قاسمی پور، تهران، هنرمند … بازیگر, ١٨٦. علی زمانیان، تهران، محقق و نویسنده, ١٨٧. نسیم‌ تنها، کلن، محقق اخترفیزیک, ١٨٨. فاطمه یاوری، تهران، دانشجوی صنایع دانشگاه صنعتی شریف, ١٨٩. معصومه قاسمی پور، تهران، بازیگر, ١٩٠. حبیب امامی آرندی، تهران، عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران غرب, ١٩١. علی هنری، هلند، جامعه‌شناس, ١٩٢. محمودرضا عبداللهی، تهران، مترجم و ويراستار, ١٩٣. محمد فکری، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ١٩٤. سۆما نگهداری‌نیا، واشنگتن دی.سی.، پژوهشگر مستقل-روزنامه‌نگار, ١٩٥. محمدرضا کدیور، شیراز، فعال سیاسی اجتماعی, ١٩٦. نیما شجاعی، تهران، دکتری جامعه‌شناسی سیاسی، پژوهشگر, ١٩٧. رضا بوعذار، کرج، بازنشسته, ١٩٨. پیمان روحی، تهران، فعال رسانه ای سوسیالیست, ١٩٩. فائزه کرمیار، تهران، مترجم زبان انگلیسی, ٢٠٠. یاسمین قلعه‌نویی، لندن، هنرمند, ٢٠١. محمد امین شیرزاد، تهران، فعال  اقتصادی, ٢٠٢. حنانه شاکری، تهران، دانشجو, ٢٠٣. حمید بهشتی، برلین، کنشگر اجتماعی, ٢٠٤. احمد عزیزی، تهران، مشاور سرمایه‌گذاری و بانکی, ٢٠٥. وحید فرخنده، برن، روزنامه نگار, ٢٠٦. یوسف یوسفی، تهران، , ٢٠٧. عادله رئیسی، اصفهان، کارمند, ٢٠٨. مهدی زال بک، تهران، دانشجو, ٢٠٩. فرامرز پارسی، تهران، معمار, ٢١٠. آرش حائری، گنبدکاووس، پرستار, ٢١١. زهرا عباسی‌فر، تهران، معلم, ٢١٢. حدیث متشفی، کرج، عضو هیئت علمی, ٢١٣. پونه بریرانی، شاهی، نویسنده, ٢١٤. مریم هاشمی، تهران، عضو هیئت علمی پژوهشی, ٢١٥. هایده نظری، لندن، , ٢١٦. مریم امیری، تگزاس، فوق دکترا، علوم کامپیوتر, ٢١٧. محمد گلابی، نیویورک، پژوهشگرهنر, ٢١٨. محمد خالوندی، کرمانشاه، نویسنده و منتقد ادبی, ٢١٩. شهروز خرمی، کرج، پژوهشگر, ٢٢٠. معصومه شیخ‌مرادی، تهران، نویسنده, ٢٢١. هادی قابل، تهران، روحانی نواندیش، فعال سیاسی- اجتماعی., ٢٢٢. عارفه ریاحی، تهران – لاهه، هنرمند-محقق, ٢٢٣. آرین بهزادی، تورنتو، پزشک, ٢٢٤. کتایون وزیری، مکزیکو سیتی، هنر, ٢٢٥. پیمان کدفرد، تهران، بازرگان, ٢٢٦. فائزه ایرانمنش، تورنتو، محقق, ٢٢٧. سهیل صادقی، تورنتو، شهروند ایران، موسیقیدان, ٢٢٨. لئا منصوری، تهران، شاعر ، عضو کانون نویسندگان ایران, ٢٢٩. علی ندیمی، وین، اتریش، کنشگر سیاسی, ٢٣٠. رضا مسعودی، تهران، ., ٢٣١. مجتبی امینی، تهران، هنرمند تجسمی, ٢٣٢. علی صادقی، تهران، نقاش, ٢٣٣. حسین عباسی، لیورپول ، انگلستان، متخصص محیط زیست و پایداری, ٢٣٤. فاطمه معینی، اصفهان، هنر, ٢٣٥. رضا صمیم، تهران، جامعه‌شناس, ٢٣٦. علی احدی، ونکوور، کانادا، هنرمند، نویسنده، مدرس دانشگاه بریتیش کلمبیا, ٢٣٧. علی مزروعی، بروکسل، روززنامه نگار و فعال سیاسی, ٢٣٨. محمد نظری، تهران، پژوهشگر حوزەی جامعەشناسی, ٢٣٩. آمادور نویدی، سیدنی- استرالیا، حامی فلسطین, ٢٤٠. محمود کشاورز، استکهلم، دانشیار انسان شناسی، دانشگاه اوپسالا, ٢٤١. علی ثباتی، تورنتو، نویسنده, ٢٤٢. آرمین انطیقه‌چیان، نیویورک، هنرمند, ٢٤٣. آرش نصراصفهانی، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٢٤٤. علی گلستانه، تهران، نقاش و منتقد هنری, ٢٤٥. اسفند شهراکی، تورانتو، , ٢٤٦. فریده سخایی فر، نیویورک، هنرمند و مدرس دانشگاه, ٢٤٧. ایرج واقعی، تورنتو، فعال اجتماعی، سیاسی، صلح, ٢٤٨. خلیل، کرمانشاه، مرادی, ٢٤٩. مریم عباسی نژاد، تهران، روانپزشک, ٢٥٠. علی نیک جو، تهران، متخصص روان پزشکی, ٢٥١. راحله طارانی، کلگری، فعال سیاسی چپ/ روانشناس, ٢٥٢. کمال اطهاری، تهران، اقتصاددان و پژوهشگر توسعه, ٢٥٣. محدثه جلیلی، تهران، پژوهشگر, ٢٥٤. سید سراج الدینی میردامادی، پاریس، روزنامه نگار, ٢٥٥. کامران بزرگ‌نیا، تهران، شاعر، مربی و کارگردان تآتر, ٢٥٦. محمدباقرعبادی، تهران، سازندگی, ٢٥٧. مهرگان ملکی، زنجان، فعال مدنی, ٢٥٨. بابک مفتاحی، ریورساید، تحصیل, ٢٥٩. اصغر زارع کهنمویی، تهران، روزنامه‌نگار و پژوهشگر, ٢٦٠. اسما کرجی، تهران، پژوهشگر, ٢٦١. کمال رضوی، تهران، دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی, ٢٦٢. مهدی شیری، تهران، هنرمند/ فیلم‌ساز, ٢٦٣. علیرضا اسکندریون، زنجان، نویسنده, ٢٦٤. سیدصادق حقیقت، تهران، استاد علوم سیاسی, ٢٦٥. یاسین وهابی، تهران، پژوهشگر توسعه, ٢٦٦. خلیل حاجی‌پور، شیراز، هیات علمی شهرسازی، دانشگاه شیراز, ٢٦٧. رضا تاران، قم، پژوهشگر, ٢٦٨. احد درویش، تهران، فعال سیاسی، پزوهشگر سیاست‌گذاری, ٢٦٩. فرزانه عرفانی منش، تهران، وکیل, ٢٧٠. علی سلحشور، تهران، پزشک و فعال صنفی, ٢٧١. فاطمه طهرانی، تهران، , ٢٧٢. عظیم حسن‌زاده، تهران، جامعه‌شناس و فعال سیاسی, ٢٧٣. محمدحسین شمسایی، تهران، نویسنده و کنشگر مدنی, ٢٧٤. گلشید کریمیان، زنجان، نویسنده, ٢٧٥. طنین عصفوری، تهران، دانش‌آموخته جامعه‌شناسی, ٢٧٦. حمید رنجبران، همدان، روانشناس بالینی, ٢٧٧. هدی امامی، تهران، پژوهشگر اجتماعي, ٢٧٨. رقیه اسلامی محمودآبادی، سیرجان، پزشک, ٢٧٩. رضا نظریان، کرمان، دکتری مهندسی صنایع پژوهشگر, ٢٨٠. محمد سالاری، تهران، پژوهشگر اجتماعی و اقتصادی, ٢٨١. تمام متن این فراخوان خواسته بنده نیز هست، زنجان، عسگری-کارمند, ٢٨٢. سید عمار کلانتری، تهران، روزنامه نگار, ٢٨٣. زهرا مرادی، اصفهان، دکتری حقوق بین الملل، استاد دانشگاه, ٢٨٤. حمیدرضا عابدیان، بابل، پژوهشگر تاریخ نهضت ملی, ٢٨٥. مریم کهن‌سال نودهی، تهران، پژوهشگر مطالعات فضا, ٢٨٦. کاوه فولادی‌نسب، تهران، نویسنده, ٢٨٧. فاطمه حاتمی، اصفهان، فعال فرهنگی, ٢٨٨. عطیه طاهری، زنجان، معلم, ٢٨٩. محمد خالوندی، کرمانشاه، نویسنده و منتقد, ٢٩٠. تهمورث امیران، تهران، دانشجوی جامعه‌شناسی, ٢٩١. سحر مقدم، لندن، شاعر ، پژوهشگر ادبيات نمايشى و تئاتر درمانى, ٢٩٢. مهدی شیرزاد، تهران، جامعه شناس و فعال سیاسی, ٢٩٣. فریبرز غفوری، تهران، معمار, ٢٩٤. محمود شفیعی، قم، پژوهشگر در حوزه فقه و سیاست، و دانشیار دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه مفید, ٢٩٥. عباس ملک جاری، خلخال، دانشجو, ٢٩٦. تراب ثالث، لندن، فعال سوسیالیستی, ٢٩٧. یسنا رشیدی، کرج، دانش‌آموز, ٢٩٨. جمشیدی گوهری، ایران، فعال سیاسی اجتماعی, ٢٩٩. شیما وزوایی، تهران، پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه, ٣٠٠. نسیبه قیومی انارکی، اصفهان، کارمند, ٣٠١. رحمان بوذری، تورنتو، روزنامه‌نگار, ٣٠٢. مهدی فخرزاده، تهران، روزنامه‌نگار, ٣٠٣. پرویز  اجلالی، تهران، جامعه شناس, ٣٠٤. امیر احمدی آریان، نیویورک، نویسنده, ٣٠٥. سعید معنوی، تهران، فعال شهری, ٣٠٦. احمد شقاقی، تورونتو، فعال مدنی, ٣٠٧. هانیه بنی هاشمی، تهران، مردم شناس، برنامه ریز شهری, ٣٠٨. فوتی نیک، لندن، معلم, ٣٠٩. کامبیز کریمی، تهران، جامعه شناس،, ٣١٠. سید امیر خرم، کرج، کنشگر سیاسی, ٣١١. سعید متین‌پور، زنجان، روزنامه‌نگار, ٣١٢. ستاره شریفیان، کلگری، پژوهشگر علوم کامپیوتر, ٣١٣. شیما غزنوی، تهران، رژیم درمان, ٣١٤. شهاب، تهران/ برلین، هنرمند, ٣١٥. پرنیان قربانی، تهران، کارمند, ٣١٦. لیلا بندری، تهران، مترجم, ٣١٧. مسعود امیدی، تهران، پزوهشگر اجتماعی و اقتصادی، نویسنده و مترجم, ٣١٨. منصور جوانی، شیراز، فعال کارگری., ٣١٩. شیرین  سعیدی، آرکانزاس، آمریکا، استاد دانشگاه, ٣٢٠. حسین یوسفیان، تهران، فعال اجتماعی, ٣٢١. محمد مهدی وزیری، تهران، دانشجوی دکتری حقوق بین الملل عمومی, ٣٢٢. فائزه مقامی نیک، اوترخت، هلند، پژوهشگر و مدرس دانشگاه, ٣٢٣. مینا اشرفی، تهران، معلم، نویسنده, ٣٢٤. زینب غنی، تهران، وکیل دادگستری, ٣٢٥. فاطمه کشاورز، واشنگتن، استاد ادبیات و فرهنگ ایران در دانشگاه مریلند, ٣٢٦. شیما بهره‌مند، تهران، روزنامه‌نگار و پژوهشگر حقوق بین‌الملل, ٣٢٧. فرانک امیدی، هامبورگ، پژوهشگر محیط زیست, ٣٢٨. مینو معلم، برکلی، استاد دانشگاه کالیفرنیا در برکلی, ٣٢٩. علی دروازه غاری، امریکا، فعال و زندانی سیاسی سابق, استاد دانشگاه, ٣٣٠. امیر غربی‌فرد، تهران، کارشناسی ارشد فلسفه، دانشگاه تهران. نویسنده., ٣٣١. احمد جعفری، تهران، قوم‌موسیقی‌شناس, ٣٣٢. شهاب ذکری، نیوجرسی، پژوهشگر حوزه فناوری, ٣٣٣. نيلوفر ثنائي، نيوجرسي، پژوهشگر, ٣٣٤. سینا مقامی نیک، اکسفورد، انگلستان، دانشجوی دکتری جغرافیای انسانی, ٣٣٥. ميلاد ادبايى، فيتويل، استاد دانشگاه اركانزاس, ٣٣٦. سیاوش صفاری، کره جنوبی، دانشیار دانشگاه ملی سئول, ٣٣٧. فاطمه كبيرنتاج، تهران، جامعه شناس, ٣٣٨. حمیدرضا رسولیان، تهران، وکیل دادگستری, ٣٣٩. پویان فخرایی، سن دیگو، تحلیل‌گر سیاسی, ٣٤٠. احسان کوشامهر، خرمشهر، شاعر و‌ مدرس ادبیات فارسی, ٣٤١. فهیمه حسین زاده سلجوقی، مشهد، فرهنگی, ٣٤٢. آریا وقایع‌نگار، نیویورک، دانشجو جامعه‌شناسی, ٣٤٣. صالح نجفی، تهران، مترجم, ٣٤٤. علی غلامی، شیروان، کارگر کافه, ٣٤٥. علیرضا جعفرزاده، تهران، دانشجوی کارشناسی ارشد, ٣٤٦. محمدرضا آهنی، تهران، پزشک, ٣٤٧. امیررضا گلابی، کرج، مترجم, ٣٤٨. ابراهیم رحیمی خامنه‌ای، تهران، مدیر مسئول نشر مرغ آمین, ٣٤٩. ازاده فرقانی، تهران، فعال اجتماعی, ٣٥٠. رضا نامداری، مونترال، کانادا، فعال ضد جنگ, ٣٥١. شیما مقدسی، بندرعباس، فارغ‌التحصیل حقوق بین‌الملل، مترجم, ٣٥٢. هاجر مرادی، تورنتو، فیلمساز و هنرمند چند رسانه ای, ٣٥٣. مریم جایروند، تهران، دانشجوی دکتری فلسفه دانشگاه تهران, ٣٥٤. داود جلیلی، تهران، نویسنده و مترجم, ٣٥٥. سهراب مهدوی، تهران، مترجم, ٣٥٦. سیاوش سارانی، زاهدان، ویراستار؛ دانش‌پژوه اقتصاد سیاسی, ٣٥٧. فاضل گنجی، مونیخ، پژوهشگر و فعال مدنی و محیط زیست, ٣٥٨. هاجر همایی، سیاتل، پژوهشگر فن‌آوری و کارآفرین, ٣٥٩. سعیده منتظری، کرج، نویسنده, ٣٦٠. نیما دهقانی، سنفرانسیسکو، هنرمند, ٣٦١. سحر کریمی، تهران، روزنامه‌نگار و مترجم, ٣٦٢. نوید وزوایی، تهران، پژوهشگر و تسهیلگر اجتماعی, ٣٦٣. مریم رضایی، کرج، روزنامه‌نگار و فعال زنان, ٣٦٤. سحر سلحشور، پاریس-تهران، فیلمساز, ٣٦٥. حمید شهبازی، تبریز، کنشگر اجتماعی, ٣٦٦. علی قلی پور، تهران، پژوهشگر, ٣٦٧. سینا نریمانی اصل، تهران، دانشجو, ٣٦٨. فرید درفشی، تهران، مترجم, ٣٦٩. اردشیر زارعی قنواتی، خوزستان، روزنامه نگار و فعال اجتماعی, ٣٧٠. سعید سلطانی طارمی، کرج، شاعر و نویسنده, ٣٧١. سروش طالبی اسکندری، تهران، پژوهشگر مدیریت آب, ٣٧٢. زهرا مختاری، برلین، پژوهشگر فیزیک, ٣٧٣. نهال شرفی، هامبورگ، محقق, ٣٧٤. محمود مهرآور، تهران، فیلمنامه نویس, ٣٧٥. احسان ایرانی، برلین، آلمان، پژوهشگر فیزیک و علوم داده, ٣٧٦. هادی لنگرودی، مونترال، راننده, ٣٧٧. شقایق اکبری، تهران، دانشجوی جامعه‌شناسی, ٣٧٨. نرگس آذری، تهران، جامعه‌شناس و پژوهشگر, ٣٧٩. جواد گنجی، تهران، مترجم, ٣٨٠. پریسا امین‌اللهی، آمستردام، عکاس، فیلمساز, ٣٨١. زهرا محمدی، تهران، هنرمند, ٣٨٢. مهسا امین‌‌الهی، ژنو، خبرنگار, ٣٨٣. کیانوش یاسایی، دانشگاه پاریس ۸، مدرس و پژوهشگر ارتباطات، مترجم, ٣٨٤. سولماز سپهری آزاد، کرج، دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی, ٣٨٥. یاسمین میزر، آکسفورد، سردبیر، مجله دانشگاهی کریتیک, ٣٨٦. فاطمه عظیمی پسند، تهران، دانشجو علوم ارتباطات اجتماعی, ٣٨٧. لیلا منصور، تهران، فعال اجتماعی, ٣٨٨. اسماعیل حاج هاشمی، برلین، پژوهشگر اجتماعی, ٣٨٩. محمد رضایی، فرانکفورت، پژوهشگر در حوزه مطالعات فرهنگی, ٣٩٠. حامد خوانساری، کرج، فیلمساز, ٣٩١. فاطمه صادقی، لندن، پژوهشگر و مدرس، دانشگاه یو سی ال, ٣٩٢. یلدا اصغرزاده، تهران، نویسنده تکنیکال, ٣٩٣. محسن عمادی، مکزیکوسیتی، شاعر، مترجم و محقق, ٣٩٤. مریم فروغی، اصفهان، پژوهشگر اجتماعی, ٣٩٥. مهدی توپچی، برلین، فعال کارگری, ٣٩٦. بشری سلیمی، تهران، دانشجو, ٣٩٧. سمیه زندیه، تهران، پژوهشگر, ٣٩٨. گیتی اعتماد، تهران، مهندس مشاور, ٣٩٩. شاهد احمدیان، تهران، کسب‌وکار و نوآوری, ٤٠٠. نازنین بخشی، سان فرانسیسکو، مهندس کامپیوتر, ٤٠١. آرمان براری، تهران، مهندس, ٤٠٢. آریا سلگی، تهران، پژوهشگر، نویسنده و مترجم, ٤٠٣. امیرحسین سادات، آکسفورد، پژوهشگر سیاست‌گذاری اجتماعی, ٤٠٤. زهرا یاوند طاهری، لندن، معلم و پژوشگر اجتماعی, ٤٠٥. سبحان میرمقدم، تهران، دانشجوی فلسفه هنر دانشگاه هنر, ٤٠٦. گلرخ نفیسی، تهران، هنرمند تصویرساز, ٤٠٧. میثم اهرابیان صدر، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٤٠٨. مهتاب محمودی، شیکاگو، دانشجوی دکتری, ٤٠٩. کیمیا مرادی، شیراز، پژوهش‌گر حوزه‌ی روان‌کاوی و بوم‌شناختی, ٤١٠. آذر محمودیان، تهران و برلین، کیوریتور, ٤١١. شروین طاهری، پردیس، مترجم و پژوهشگر, ٤١٢. نازنین شاه‌سیاه، تهران، پژوهشگر حوزۀ تصویر, ٤١٣. جواد ستونگر، برلین، هنرمند و فعال سیاسی, ٤١٤. نیلوفر مقبل، پالو آلتو، پژوهشگر مستقل, ٤١٥. محمد مالجو، تهران، اقتصاددان, ٤١٦. علی شریف، شیرلز، عکاس، فیلم یاز, ٤١٧. اردشیر زارعی قنواتی، ایران، روزنامه نگار و فعال اجتماعی, ٤١٨. پرستو صادقى، (در حال حاضر) لندن، مدير پروژه و فعال در حوزه‌ی انتشارات کتاب, ٤١٩. آفرین گریگِر، نیوتون، آمریکا، دکتر, ٤٢٠. فوآد ترشیزی، پروایدنس، دانشیار تاریخ هنر مدرسه‌ی هنر رودآیلند, ٤٢١. زرین جوادی، تهران، مترجم، فعال حقوق زنان, ٤٢٢. مریم مهرابی، تهران، محقق جامعه شناسی سلامت. وزارت بهداشت. تهران, ٤٢٣. پری نشاط، برلین، محقق, ٤٢٤. فخری. شادفر، تهران، فعال زنان, ٤٢٥. امیرحسین پی‌براه، استکهلم، , ٤٢٦. سهیل ایزدی، کرج، فعال سیاسی و پژوهشگر توسعه, ٤٢٧. یونس کریمی، اراک، مهندس, ٤٢٨. سعید یزدیان، تهران، معلم, ٤٢٩. پریسا شکورزاده، تهران، نویسنده و مترجم, ٤٣٠. خسرو آقایی، تهران، مترجم, ٤٣١. علیرضا رجایی، فرانسه، دکترای علوم سیاسی، ناشر و کنشگر سیاسی, ٤٣٢. صباح راموز، کرج، مهندس, ٤٣٣. محسن آزموده، تهران، روزنامه‌نگار, ٤٣٤. مریم هاشمیان، تهران، مترجم, ٤٣٥. تارا فاتحی، لندن، هنرمند، نویسنده, ٤٣٦. فخری شادفر، تهران، فعال زنان, ٤٣٧. محمد صادق مخنفی، تهران، بازنشسته, ٤٣٨. هما رستمی، تهران، نقاش, ٤٣٩. سعید مُلّایی، تهران، مترجم و معلّم, ٤٤٠. محسن شهمنش، لندن، استاد سابق دانشکده پزشگی دانشگاه شیراز و دانشگاه بیرمنگهام انگلستان, ٤٤١. سارا دولت‌آبادی، آدیس‌ آبابا، فیلمساز-هنرمند, ٤٤٢. مریم کمائی، کرج، کارشناس تحقیق و توسعه, ٤٤٣. امیرهوشنگ اطیابی، برگن، نروژ، مهندس، پژوهشگر سیاسی-اقتصادی, ٤٤٤. نسرین جعفری، تهران، معلم, ٤٤٥. مریم شریف‌زاده، مونترال کانادا، شهرساز, ٤٤٦. کمال طباطبایی، تهران، هنرمند, ٤٤٧. بهزاد خسروی نوری، استکهلم، کراچی، هنرمند، نویسنده، پژوهشگر تاریخ معاصر, ٤٤٨. افشین روستایی، کرج، شاعر و ترانه‌سرا, ٤٤٩. حمید گودرزی، تهران، طراح گرافیک, ٤٥٠. پژهان مختاری، اوربانا، پژوهشگر علوم مواد دانشگاه ایلینوی, ٤٥١. زهرا معصومی، تهران، ویراستار و مترجم, ٤٥٢. منصوره خائفی، تهران، جامعه شناس, ٤٥٣. محبوبه قائدزاده، شیراز، معلم، دانشجو, ٤٥٤. سوسن امینی، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٤٥٥. مجید حیدری، چمستان، نویسنده, ٤٥٦. حسین رفیعی، تهران، فعال سیاسی, ٤٥٧. شمس یزدانی، برلین، معلم, ٤٥٨. آزاده عباسی، کرمانشاه، مجسمه‌ساز, ٤٥٩. مهدی نبی بخش، بابلسر، شغل آزاد, ٤٦٠. سارا رضایی، تهران، فعال اجتماعی حوزه کودکان و زنان، داوطلب جمعیت, ٤٦١. آفرین یغمایی گرایگر، بستن، پزشک, ٤٦٢. شهریار شفقی، تهران، پژوهش‌گر فلسفه, ٤٦٣. حانيه رياحی، کاليفرنيا، مدير اجرايی شرکت داروسازی, ٤٦٤. عاطفه خیرآبادی، برلین، فیلمساز تجربی, ٤٦٥. محمد رضایئان، بابلسر، بازنشسته, ٤٦٦. فرزانه موسی قزوینی، تهران، معلم و فعال حقوق کودکان, ٤٦٧. کامران کاویانی، تهران، سیاسی, ٤٦٨. سودابه‌ رخش، تورنتو، روزنامه‌نگار و دانشجوی دکترای دانشگاه یورک, ٤٦٩. علی کربلایی، تورنتو، دانشجوی دکتری فلسفه، دانشگاه یورک, ٤٧٠. نیلو، وین، , ٤٧١. امیراصلان آقائی، کرج، فعال حوزه منابع انسانی, ٤٧٢. شهرزاد ایران‌نژاد، تهران، پژوهشگر, ٤٧٣. امین احمدی، تهران، پژوهشگر در حوزه علوم اجتماعی, ٤٧٤. سامان رنجبر، سنندج، محقق, ٤٧٥. حبیب الله پیمان، تهران، پژوهشگر امور اجتماعی, ٤٧٦. آرمین شریفی، تهران، فعال سیاسی جمهوری‌خواه, ٤٧٧. رضا دل‌قوی، نیویورک، خلبان خصوصی بازنشسته, ٤٧٨. الناز کریمی، ترکیه، فعال سیاسی/ چپ, ٤٧٩. مارال اشگواری، تهران، مدیر اجرایی  پروژه‌های فرهنگی-هنری, ٤٨٠. سعید آرمات، بندرعباس، شاعر, ٤٨١. زهرا واعضی، تورانتو – کانادا، پزشک, ٤٨٢. آزاده صابری، تهران، ., ٤٨٣. زهرا جعفری، تهران، فعال دانشجویی و زنان, ٤٨٤. امید اقدمی، بروکسل، فعال سیاسی, ٤٨٥. جهانبخش زمانی، سنندج، معلم و مدرس دانشگاه, ٤٨٦. زهرا نقشبند، ارفورت/ گراتز، پژوهشگر مطالعات دین, ٤٨٧. مانا عسگری، تهران، ویراستار, ٤٨٨. الناز طهرانی، تهران، طراح, ٤٨٩. مسلم قماشلویان، برن، سوئیس، دپارتمان انسان‌شناسی اجتماعی، دانشگاه برن, ٤٩٠. ماجد پروان، لاپنرانتا، فنلاند، پژوهشگر, ٤٩١. شاهین نقیبی، تهران، مهندس مکانیک, ٤٩٢. شبنم شهامت، تهران، فعال سیاسی نیستم, ٤٩٣. فواد حسن زاده، اِسِن، آلمان، بازنشسته, ٤٩٤. حکیم حمادی، تهران، تسهیل‌گر, ٤٩٥. لیلا سیدزاده، نیویورک، نقاش و مدرس دانشگاه, ٤٩٦. علی نصیری، راکویل، آمریکا، هنرمند, ٤٩٧. علیرضا رجائی، فرانسه، نویسنده و کنشگر سیاسی, ٤٩٨. ناصر شجاعی، هسلهلم، معلم, ٤٩٩. جواد خاکسار، تهران، هنرمند, ٥٠٠. نیما پیرزاد، تورنتو، فعال سیاسی, ٥٠١. بهاره بشارتی، تهران، ویراستار, ٥٠٢. آزاده حسینی، شیکاگو، هنرمند, ٥٠٣. منصور اسماعیلی، زریندشت، شهروند, ٥٠٤. ازیتا بحرینی، شیراز، کارمند, ٥٠٥. مهدیس مهرجو، کرج، -, ٥٠٦. نغمه معنوی، تهران، هنرمند تئاتر, ٥٠٧. مریم، تهران، وکیل, ٥٠٨. سحر صمدیان، تهران، نویسنده، مدرس, ٥٠٩. آزاده بهمنش، تهران، بازیگر, ٥١٠. نازلی پورشیرمحمد، تهران، هنرمند, ٥١١. ابوالفضل جعفری خانه، آتلانتا، دانشجوی دکترای فلسفه دانشگاه اموری, ٥١٢. حبیب فرزاد، تولوز، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی, ٥١٣. نغمه یزدان‌پناه، اسفراین/تهران، معلم و مترجم, ٥١٤. هنگامه هویدا، پاریس، نویسنده و پژوهشگر، موسسه علوم اجتماعی سیاسی, ٥١٥. علیرضا حبیبیان، بابل، دانشجوی مدیریت صنعتی, ٥١٦. آتوسا صاد، ایران، نویسنده و مدرس, ٥١٧. مرضیه بهرامی برومند، تهران، نویسنده, ٥١٨. نرگس خالصی مقدم، کلگری، انسان شناس و فعال حقوق پناه جویان, ٥١٩. نازنین تزئین، سنندج، , ٥٢٠. هادی کمالی مقدم، تهران، کارگردان و بازیگر, ٥٢١. مینا بزرگمهر، تهران، فیلمساز و اجراگر, ٥٢٢. فاطمه ولیانی، تهران، مترجم, ٥٢٣. نسرین نوری، اصفهان، هنرمند, ٥٢٤. شبنم خان مصدق، تهران، فعال سیاسی, ٥٢٥. شهاب شکوهی، لندن، فعال سیاسی, ٥٢٦. يداله فیضی، تهران، دانش آموخته جامعه شناسی, ٥٢٧. آراز سالک، تورنتو، موزیسین, ٥٢٨. مهدی فرجی، نیویورک، پژوهشگر مطالعات خاورمیانه، دانشگاه نیویورک, ٥٢٩. خلیل رستم‌خانی، برلین، نویسنده و مترجم, ٥٣٠. محمدرضا فربد، بولونیا، مترجم، کار با متقاضیان پناهندگی و پناهندگان, ٥٣١. سولماز دریانی، لندن، عکاس, ٥٣٢. امیر دیباجی، واشنگتن – امریکا، فعال سیاسی, ٥٣٣. مژده آذرنیا، آلمان، دانشجو, ٥٣٤. احمد ذوالفقاریان، تهران، هنرمند, ٥٣٥. سعید صلصالی، ملبورن، پژوهشگر حوزه سیاست گذاری اجتماعی, ٥٣٦. احمد مجیری، ملبورن استرالیا، پژوهشگر دانشگاه ملی استرالیا و موسسه تکنولوژی ملبورن, ٥٣٧. اشکان بهزادی، نیویورک، آهنگساز معلم, ٥٣٨. قمر فلاح، مونترال.، پژوهشگر اجتماعی و مطالعات زنان, ٥٣٩. نیما اسماعیل‌پور، تورنتو، تاریخ‌نگار هنر, ٥٤٠. شایان مختارانی، نيويورک، دانشجوی دکترا و مدرس دانشگاه, ٥٤١. غبداله ارض پیما، مونترال، فعال فرهنگی, ٥٤٢. پوپه میثاقی، دنور، نویسنده و مترجم، استادیار دانشگاه دنور, ٥٤٣. بابک لک قمی، تورنتو، نویسنده, ٥٤٤. هوشیار انصاری‌فر، تهران، نویسنده, ٥٤٥. هادی جمالی، مونترال، ـ, ٥٤٦. احمدعلی کدیور، تهران، هنرمند و پژوهشگر موسیقی‌های مردمی, ٥٤٧. هوشنگ گودرزی، تهران، معلم بازنشسته, ٥٤٨. ویدا کاشانی، آمستردام، هنرمند، فیلم ساز, ٥٤٩. مریم قریشی، نیویورک، هنرمند و کیوریتور, ٥٥٠. عاطفه مهرورز، تهران، هنرمند, ٥٥١. شاهین ابراهیمی، تورنتو، شهروند, ٥٥٢. الناز رضایی، ونکوور، بیزینس, ٥٥٣. نازی اسکویی، تهران، سیاسی, ٥٥٤. حمید فراهانی راد، تهران، پژوهشگر, ٥٥٥. اعظم خاتم، تورنتو، محقق و مدرس دانشگاه, ٥٥٦. حسین منصور، سا ن فرانسیسکو، مهندس کامپیوتر, ٥٥٧. علی حسینی، تهران، کنشگر سیاسی، اجتماعی و مذهبی, ٥٥٨. سمیه فلسفی، ملبورن، استرالیا، امدادگر بین المللی, ٥٥٩. مهتاب همپایی، تهران، انسان‌شناس, ٥٦٠. حمیدرضا یوسفی، تهران، دانش‌آموخته جامعه‌شناسی سیاسی, ٥٦١. نفیسه نوری، تهران، مدرس انگلیسی, ٥٦٢. هستی کیوان، استکهلم، برنامه نویس, ٥٦٣. مسیح حسین نژاد کومله، لنگرود، شاعر و مدرس فلسفه, ٥٦٤. نیما دارابی، اسلو، پژوهشگر, ٥٦٥. بهنام صبوری، تهران، مهندس برق, ٥٦٦. نوید بابایی، استکهلم، هنرمند, ٥٦٧. رزیتا نصرتی، مسقط، نقاش, ٥٦٨. امید اکبری خرازی، دوسلدورف، آلمان، طراح, ٥٦٩. فاطمه صادقی، لندن، معلم, ٥٧٠. هستی صمدی، ملبورن، استاد دانشگاه, ٥٧١. نیما اعلم‌الهدی، کلن، آلمان، معمار, ٥٧٢. آرام عبادی، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٥٧٣. شکوفه پایدار، اهواز، فعال مدنی, ٥٧٤. فرزاد عظیم‌بیک، لندن، نویسنده و مترجم, ٥٧٥. ندا غیاثی، تهران، پژوهشگر و مترجم, ٥٧٦. سام سمیعی، تهران، هنرمند و مدرس, ٥٧٧. آرش اله‌وردی، تهران، شاعر و نویسنده, ٥٧٨. علی علی اکبر، تهران، کارمند, ٥٧٩. منصوره قاسمی، استانبول، طراح, ٥٨٠. فرامرز معتمدیان دهکردی، اصفهان، پژوهشگر فلسفه, ٥٨١. صبامریم ساعدی، تهران، دانشجوی دکتری شهرسازی, ٥٨٢. مهدیار مفاخریان، کلن، دانشجو مستر طراحی پایدار و اکو دیزاین, ٥٨٣. شیوا‌علینقیان، تهران، دکترای انسان شناسی و پژوهشگر مستقل, ٥٨٤. لاله حسین‌زاده، ملبورن، معلم, ٥٨٥. مهدی نیازی، تهران، پژوهشگر, ٥٨٦. مهسا اسدی، آلمان، مهندس کامپیوتر, ٥٨٧. سیاوش مراغه‌چی، آمستردام، پژوهشگر, ٥٨٨. ابوالفضل گشانی، تهران، ., ٥٨٩. لاله عنبری، آلمان، فعال مدنی, ٥٩٠. الهام ذاکری، تهران، دانشجوی جامعه‌شناسی, ٥٩١. ثمین مهاجرانی، تهران، شهروند, ٥٩٢. نوید جهان‌شیر، مریوان، مونتور, ٥٩٣. محبوبه علی‌دوست، مشهد، خانه‌دار, ٥٩٤. گلی، تهران، مجسمه‌ساز, ٥٩٥. علیرضا معصومی، تهران، مترجم, ٥٩٦. یاسمین شیدانفر، تهران، شهروند, ٥٩٧. آراز فنی، سوئد، پژوهشگر و کنشگر حقوق بشر, ٥٩٨. ابوذر عزیزی، تهران، فیلمساز, ٥٩٩. مهدی نیک‌بخت، اسبیرگ، مهندس شیمی, ٦٠٠. فاطمه قاعدی، خمین، بازنشسته, ٦٠١. نازنین شیوایی، تهران، طراح و مربی, ٦٠٢. منوچهر شفیعی، تهران، حوزه محیط زیست, ٦٠٣. علی‌رضا دانش اردکانی، انکارا ، ترکیه، هیچ, ٦٠٤. احماد چهرقانی، فرانکفورت، طراح, ٦٠٥. شراره شرفه، وین، پزشک, ٦٠٦. ژاله حسین زاده، تهران، هنرمند, ٦٠٧. نیلوفر پپدنی، تیلبرگ هلند، دانشجو فلسفه ذهن, ٦٠٨. نازنین محمدنژاد، تهران، دانشجو و فعال سیاسی, ٦٠٩. پدرام رمضانی، تهران، مترجم ، مؤلف ، معلم, ٦١٠. مهران زارعیان، تهران، دانشجو, ٦١١. جمال عاملی، تهران، فعال سیاسی, ٦١٢. فرشین کاظمی‌نیا، پاریس، فرانسه، بیولوژیست دانشگاه پیر و ماری کوری, ٦١٣. سمانه علامه، تهران، مربی فلسفه برای کودکان, ٦١٤. مهرناز مقدم، نيويورك، پژوهشگر انسان شناسى, ٦١٥. اشرف دهقان پور، سمنان، کارمند, ٦١٦. سبحان سالاری شهربابکی، آدلاید، پژوهشگر مهندسی پزشکی دانشگاه فلیندرز, ٦١٧. سجاد اسماعیل پور، مشهد، دانشجو, ٦١٨. سارا توانگر، کرج، دانشجو, ٦١٩. سپیده سجادی، آدلاید، پزشک, ٦٢٠. بهنام نوراللهی، اینسبروک، اتریش، معلم موسیقی, ٦٢١. محمد قربانی، کاشمر، کارمند, ٦٢٢. عباس اوجاقی، تهران، پژوهشگر علوم سیاسی و مدیر پلتفرم اجوک/ایت, ٦٢٣. پارمیدا حیدری، تهران، دانشجو, ٦٢٤. محسن غمام، تهران، ارشد و پژوهشگر مطالعات فرهنگی، کارگر/پژوهشگر/چپ مسلمان، مخالف با ساخت طبقه متوسطی امضاها, ٦٢٥. سامان مهدور، فرانکفورت، پژوهشگر فلسفه دین, ٦٢٦. سارا قهرمانى، تورنتو، هنرمند, ٦٢٧. آرمین عالیان، وین، هنرمند, ٦٢٨. زهره صدری، تهران، مدیر محتوا, ٦٢٩. کبری حسن نژاد، تهران، انسانیت, ٦٣٠. سینا مهرپرور، اصفهان، دانشجوی مهندسی برق, ٦٣١. مهین خدیوی، آتلانتا، شاعر / نویسنده/ ناشر, ٦٣٢. سپیده سخایی‌فر، تهران، پژوهشگر شناختی, ٦٣٣. ستار وکیلی، کمبریج، پژوهشگر هوش مصنوعی, ٦٣٤. لیلا توانگر، فرانکفورت، پژوهشگر ادیان, ٦٣٥. بابک یوسف شاهی، زنجان، فعال فرهنگی, ٦٣٦. ناهید پرویزی، لیکک، پرستار, ٦٣٧. اکبر توانگر، کرج، مدیر, ٦٣٨. یداله لواف‌پور، آموزگار بازنشسته، البرز، فعال ضد جنگ, ٦٣٩. محمد سهیمی، لوس آنجلس، استاد دانشگاه و فعال سیاسی, ٦٤٠. سیده زهرا موسوی، تهران، معلم, ٦٤١. مزدک عبدی‌پور، کلن-آلمان، مهندس عمران، کنشگر ملی مصدقی و زیستبومی, ٦٤٢. علی دادخواه، رشت، نویسنده – پرستار, ٦٤٣. سارا علیمرادی، اصفهان، هنرمند, ٦٤٤. سهیل دولتشاهی، بوستون، آمریکا، مهندس کامپیوتر, ٦٤٥. میناغریب نوازان، کرج، هنرمند, ٦٤٦. المیرا علی‌حسینی، تهران، دکتری انسان شناسی دانشگاه تورنتو, ٦٤٧. زهرا غریب نوازان، البرز، دانش آموز, ٦٤٨. صدرا شهاب، بروکلین، خانه‌دار, ٦٤٩. مائده ایمانی، تهران، روانشناس بالینی، شاعر, ٦٥٠. سوسن امینی، تهران، پژوهشگر علوم اجتماعی, ٦٥١. رضا جاویدآرا، تهران، مدرس, ٦٥٢. مانی نیلچیانی، نیویورک، هنرمند, ٦٥٣. ستاره ارشلو، نیویورک، هنرمند و معلم هنر, ٦٥٤. کاظم قوچانی، بروکلین، فعال جامعه کوئیر, ٦٥٥. رامش سید، ایران، خواننده و حسابدار, ٦٥٦. الناز خدیوپور، شیراز، , ٦٥٧. دل‌آرا ابراهیمی، تنکابن، مدرس موسیقی, ٦٥٨. ماهان مباشر، تهران، دانشجو, ٦٥٩. مجتبا رسولخانی، کرج، عکاس، معلم, ٦٦٠. یاشار تاج‌محمدی، تهران، آموزگار, ٦٦١. علی اردلان، استکهلم، فعال در زمینه هنرهای تجسمی, ٦٦٢. یحیی الخنسا، نیویورک، موزیسین, ٦٦٣. ریحانه پورسعیدی، دوسلدورف – آلمان، مهندس دیتا, ٦٦٤. سمیه دادرس، تهران، هنرمند, ٦٦٥. پارسا طاهری، تهران، دانشجو, ٦٦٦. فريد مرجايى، نيويورك، نويسنده، تحليلگر، فعال ملى،, ٦٦٧. روح انگیز کراچی، تهران، شاعر . استاد دانشگاه, ٦٦٨. شادی ق، نیویورک، کارگردان, ٦٦٩. باران مقربیان، تهران، پژوهشگر, ٦٧٠. شایا شهرستانی، تهران، هنرمند تجسمی, ٦٧١. فریبا فرزان فر، شیراز، هنر, ٦٧٢. علیرضا صبوری، شیراز، معمار، نه با همه بيانيه  ولی با بخش عمده آن موافقم, ٦٧٣. سیدامین سیدین، رشت، مدرس دانشگاه, ٦٧٤. مریم آذرنیا، ونکور، طراح, ٦٧٥. پریسا ایرانی، تهران، دانشجو, ٦٧٦. مهرداد صمدزاده، تورونتو، تاریخدان مستقل، دانشکاه تورونتو, ٦٧٧. روزبه درنشان، تهران، دانشجو, ٦٧٨. مهین نیرومند، تهران، دانش آموخته علوم سیاسی, ٦٧٩. وحید آهنگر، تهران، فعال سابق دانشجویی, ٦٨٠. مهنوش تهرانی، آتلانتا، , ٦٨١. مبعث حاتمی، رشت، معلم, ٦٨٢. سارا عباسی، شیراز، مهندس برق, ٦٨٣. نورا شغیع‌زاده، تهران، مترجم, ٦٨٤. امیرعلی شعبانی، اسلامشهر، دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث, ٦٨٥. سارا صباغی، استکهلم، انسااان, ٦٨٦. شهلا فصیحی، کلن، بازنشسته, ٦٨٧. محمد روزخوش، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٦٨٨. شایان همراز، تهران، کارشناسی ارشد فلسفه, ٦٨٩. کیومرث ریحانی، تبریز، درمانگر تحلیلی، مترجم, ٦٩٠. مهدی جامی، لندن، روزنامه نگار, ٦٩١. الناز نوروزی، تهران، شهروند ساده, ٦٩٢. حسن  یوسفی اشکوری، بن-آلمان، پژوهشگر دینی, ٦٩٣. محسن حجتی، تهران، مهندس برق, ٦٩٤. پریسا کاوسی، کرج، ارتوتیست-پروتزیست و دانش‌آموخته تئاتر و ادبیات نمایشی, ٦٩٥. آرمان نوروزیان، هلند، پژوهشگر, ٦٩٦. عطیه مهدیزاده، مشهد، ایران، پزشک, ٦٩٧. حامد اسماعیلی، تبریز، مشاور, ٦٩٨. مسعود ثابت‌زاده، مشهد، کارمند, ٦٩٩. مهرداد احسانی پور، کلن آلمان، فعال سیاسی, ٧٠٠. کامران برادران، تهران، نویسنده و مترجم, ٧٠١. مهتا پارسا، تهران، هنرمند مدرس, ٧٠٢. محیا غریب نوازان، کرج، دانشجو, ٧٠٣. نسترن گلرخ، تهران، مهندس برق_ دانشجو, ٧٠٤. زهرا توحیدی، کرج، فعال در حوزه  کودک, ٧٠٥. امیر ساجدی، رشت، ناظر تاسیسات ساختمان زیر نظر سازمان نظام مهندسی, ٧٠٦. شیوا شکوری، لندن، نویسنده, ٧٠٧. حمید فقفور مغربی، تهران، دانشگاهی, ٧٠٨. امیر اصلانی، تبریز، دانش آموخته و مترجم حوزه تاریخ, ٧٠٩. آرمان مصعودی، ونکوور، شغل معمولی, ٧١٠. امیر ساجدی آبکنار، رشت، ناظر تاسیسات ساختمان زیر نظر سازمان نظام مهندسی, ٧١١. مریم صالحی، تهران، روان شناس سلامت، دانشگاه تهران, ٧١٢. فریده خوجینیان، میامی امریکا، بازنشسته, ٧١٣. مهدی مظفری، تورانتو، کمدین, ٧١٤. حسین رحمانیان، اصفهان، دانشجو فلسفه, ٧١٥. پویا لقایی، کنبرا، هنرمند, ٧١٦. فریده خوجینیان، میامی فلوریدا، بازنشسته, ٧١٧. آرمان کاکایی، لیسبون، دانشجو و فعال مدنی, ٧١٨. حامد زین العابدین، انکارا، دانشمند نانوتکنولوژی, ٧١٩. امه لیلا الماسی‌پور، کرج، بازنشسته, ٧٢٠. سهراب صالحی، قزوین، استادیار دانشگاه, ٧٢١. آزیتا پارسامنش، نیوجرسی، مهندس نرم افزار, ٧٢٢. شکیلا شاه بختی، کرج، دانشجو, ٧٢٣. فردین افشاری، تکاب، معلم, ٧٢٤. مهتاب برقی، بخوم، دانشجوی علوم اجتماعی, ٧٢٥. فرشاد امینی، تهران، استاد برجسته دانشگاه – بازنشسته, ٧٢٦. فاطمه ترابی عسگری، تهران، مترجم, ٧٢٧. آیدا کلوری، تهران، مهندس کامپیوتر, ٧٢٨. مریم شهیدی‌فر، وین، اتریش، هنرمند و پژوهشگر هنر, ٧٢٩. میلاد سعادت، ساری، فعال سیاسی و فعال سابق دانشجویی, ٧٣٠. دلارام قنبری، کنیتیکت، دانشجو, ٧٣١. مهدی رجب، تهران، شهروند, ٧٣٢. کامران جلیل، شیراز، کارگر, ٧٣٣. فرامرز اسدی، تهران، مستندساز, ٧٣٤. حسین خوجینیان، میامی فلوریدا، بازنشسته, ٧٣٥. بهمن فرشباف شریفزاده، تبریز، کارگر, ٧٣٦. الهه محقق، سیدنی، کارشناس, ٧٣٧. علی سرورخواه، تنکابن، استاد دانشگاه, ٧٣٨. ناصر سعیدی، زنجان، حسابدار, ٧٣٩. اقبال خالدیان، تهران، دانشجو, ٧٤٠. زهره صدری، البرز، پژوهش, ٧٤١. فرهاد قربان‌زاده، تهران، وکیل پایه یک دادگستری و پژوهشگر اجتماعی, ٧٤٢. ساناز ستارزاده، تهران، موسیقی‌دان, ٧٤٣. علی جباری، زنجان، نویسنده مدرس, ٧٤٤. ملیحه محمدی، برلین، فعال و تحلیلگر سیاسی, ٧٤٥. هادی خلیقی، تهران، مهندس, ٧٤٦. کارن سلاجقه، تهران، موسیقی دان, ٧٤٧. فرخ نگهدار، لندن، عضو سازمان فدائیان (اکثریت) و اتحاد جمهوریخواهان, ٧٤٨. امیر نوشیروانی، تهران، مهندس برق, ٧٤٩. مریم بهزادپور، کرج، پژوهشگر علوم اجتماعی, ٧٥٠. سپهر معینی، یـنا-برلن-تهران، همکار علمی در دانشگاه یـِنا, ٧٥١. هما دانش‌منش، ونکوور، بازنشسته, ٧٥٢. نادر نوشین فر، ساری، کم, ٧٥٣. محمدحسین میرزاده، تهران، دانشجو, ٧٥٤. طه رادمنش، ساری، مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصاد سیاسی, ٧٥٥. احسان متقیانپور، تهران، سیاست پژوه, ٧٥٦. سمانه معظم، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٧٥٧. امیرعلی بیات، تهران، دانش آموز, ٧٥٨. ضیا موحد، اصفهان، دکترای فلسفه، شاعر, ٧٥٩. اسمعیل خلیلی، تهران، جامعه‌شناس و پژوهشگر اجتماعی, ٧٦٠. فاطمه مولازاده، تورنتو، دانشجوی دکترا – دانشگاه یورک, ٧٦١. شاهو فتاحی، سنندج، دانشجو جامعه‌شناسی(شهروند عادی), ٧٦٢. نجما شهاب، ونکوور، مدیر دروژه, ٧٦٣. هانی کاوه، تورنتو، دانشجوی روان درمانی, ٧٦٤. ابراهیم محمودی، لاهیجان، شهروند میهن دوست, ٧٦٥. مهدی عدیلی پور، ونکوور، کانادا، راننده اتوبوس, ٧٦٦. فریده احتشامی، ونکوور، کانادا، خانه دار, ٧٦٧. عسل عباسیان، پاریس، روزنامه‌نگار, ٧٦٨. المیرا مشایخی، رشت، فعال مدنی, ٧٦٩. فریبا پورحقانی، اصفهان، جانبدار انسانیت, ٧٧٠. محمدمهدی باقری، کرج، فعال سیاسی, ٧٧١. محمدرضا کلاهی، تهران، جامعه‌شناس, ٧٧٢. بهزاد دوران، کرایسچرچ، نیوزیلند، مترجم، پژوهشگر اجتماعی, ٧٧٣. سوری ایازی، تهران، بازنشسته, ٧٧٤. کاظم غزالی، شیراز، آزاد, ٧٧٥. مریم شریف‌خانی، کرایس چرچ، پژوهشگر و مدرس دانشگاه کنتربری, ٧٧٦. ام ام، تهران، مهندس نفت, ٧٧٧. فری ناز باسمچی، اتاوا، جامعه شناس, ٧٧٨. نصراله پزشکی، همدان، متخصص بیماری های کودکان/ فعال حقوق کودکان, ٧٧٩. پروین نوری پور، تهران، حقوقی, ٧٨٠. مازیار مرتب، شیراز، فعال سیاسی فرهنگی, ٧٨١. زينب السادات همراهيان، تهران، ديجيتال ماركتر, ٧٨٢. حمید ذوالقدر، کرج، کارگر فعال در بخش صنعت- مترجم, ٧٨٣. موریس فرد، تورنتو،‌ کانادا، بازنشسته, ٧٨٤. سارا شفیع‌خانی، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٧٨٥. محمد مشهدی، تهران، تحصیل‌کرده فلسفه, ٧٨٦. سجاد تهذیبی، تهران، موزیسین, ٧٨٧. علی وارسته، تبریز، دانشجو, ٧٨٨. چیستا آذری، تهران، دانشجو، معلم, ٧٨٩. وحید موسوی، اصفهان، دانشجو, ٧٩٠. سارا زمانی، لس‌انجلس، مترجم, ٧٩١. شاهرخ عاضدی، امریکا، دکتر, ٧٩٢. محسن صفاری، ونکوور، مترجم, ٧٩٣. ندا مصطفوی، ونکوور، تحلیل‌گر داده, ٧٩٤. فرزام اعتمادی، رشت، تهران، مدرس موسیقی، نوازنده سه‌تار, ٧٩٥. محمدرضا علیزاده، تهران، شغل آزاد, ٧٩٦. الناز اسلامی، تهران، شهروند عادی, ٧٩٧. احسان صدرائی، تهران، پژوهشگر هنر, ٧٩٨. معین رمضانی، تهران، دانشجوی فلسفه, ٧٩٩. گوهر احمدی، مشهد، هنرمند، معلم, ٨٠٠. مهسا پورحقانی، تهران، فعال حوزه کودک, ٨٠١. زرین مرتضائیان، تورنتو، آپتیشن, ٨٠٢. رهام سبحانی، تهران، موسیقیدان, ٨٠٣. حمید یزدانپناه، فرانسه – نرماندی، معمار, ٨٠٤. علی  بازگیر، قزوین، بازنشسته, ٨٠٥. ارغوان امامی، ونکوور، دکترای برق, ٨٠٦. محمدزمان زمانی جمشیدی، بهبهان، نویسنده، مترجم، ویراستار، پژوهشگر فلسفه, ٨٠٧. عارفه مروی، تبریز، آزاد, ٨٠٨. آرمان عسکری، بوردو، دانشجو, ٨٠٩. مریم محمدی اکمل، تهران، دیجیتال مارکتر, ٨١٠. یاسمن احسانی، رامسر، نویسنده و پژوهشگر, ٨١١. ندا ذوقی، تهران، هنرمند, ٨١٢. زهره طراوتی، البرز، فعال اجتماعی, ٨١٣. منصور یاسایی، گرگان، بازنشسته و باغدار, ٨١٤. مصطفی چراغی، زنجان، مکانیک هواپیما, ٨١٥. ابوالفضل قنبری، تهران، نرم‌افزار, ٨١٦. سیامک امیدی، رم، مهندس, ٨١٧. م.ابراهیمی، کرج، فریلنسر, ٨١٨. نرگس صادق، تهران، کارشناس تحریک مغزی, ٨١٩. جبار رحمانی، تهران، هیات علمی, ٨٢٠. بشریٰ شکوری، گیلان، دانشجو مطالعات فرهنگی, ٨٢١. ایلناز امامی، کپنهاگ، شهروند, ٨٢٢. اسماعیل فتحی لوشانی، کرایستچرچ نیوزلند، مهندس, ٨٢٣. صادق داوری، تهران، فیلمساز, ٨٢٤. حمید یونسی، تهران، نویسنده, ٨٢٥. وحید مقدادی، یزد، پژوهشگر علوم انسانی, ٨٢٦. مهدی داوری، کاشمر، مدرس, ٨٢٧. مهرزاد وطن آبادی، کپنهاک دانمارک، فعال سیاسی, ٨٢٨. عزیز قانعی‌راد، تهران، فعال اجتماعی, ٨٢٩. هادی ابراهیمی رودبارکی، ونکوور، شاعر، روزنامه نگار, ٨٣٠. محمدرضا امیری، اصفهان، دانشجو, ٨٣١. اکبر سوری، فرانسه، کنشگر سیاسی مدنی, ٨٣٢. بهزاد کی پور، تهران، فعال اجتماعی, ٨٣٣. ساره سالاری، هلسینکی، مهندس, ٨٣٤. امیر صالح پور، اصفهان، آرشیتکت, ٨٣٥. بشیر خادملو، تهران، پژوهشگر جامعه‌شناسی, ٨٣٦. علیرضا آبیز، لندن، شاعر، مترجم، و پژوهشگر ادبی, ٨٣٧. آذر طاهرزاده، ونکوور، خانه دار, ٨٣٨. گل‌آرا جهانیان، تهران-برلین، هنرمند, ٨٣٩. امین شهراد، تهران، روان درمانگر, ٨٤٠. حسین سربندی، تهران، فعال سیاسی, ٨٤١. پوریا ابراهیمی، تهران، نقاش, ٨٤٢. نسرین ایرانی، تهران، بیکار, ٨٤٣. آزیتا قوام پور، تهران، شهروند سیاسی, ٨٤٤. غلامرضا نوری‌علا، کرمانشاه، روزنامه‌نگار, ٨٤٥. فرناز فرشباف، تبریز، دانشجو, ٨٤٦. شمس الدین سالارنسب، تهران، دانشجوی دکترا, ٨٤٧. شکوفه کامیز، برلین، فیلمساز و هنرمند, ٨٤٨. هاله قاسمی فرد، تهران، کارشناس علوم اجتماعی, ٨٤٩. بهناز بابازاده، تهران، معلم و کنشگر اجتماعی, ٨٥٠. رضا پیروزه، بابل، وکیل دادگستری, ٨٥١. شبنم شهامت رزم، تهران، کارمند, ٨٥٢. اعظم حسینی، کرج، شاعر, ٨٥٣. ماشااله جوادزاده امینی، رونشن – فرانسه، متخصص بیماریهای کودکان – باز نشسته، مترجم, ٨٥٤. گوهر شمیرانی، تهران، فعال  حقوق زنان وکودکان, ٨٥٥. اسماعیل مجد، نایمیخن هلند، مهندس برق, ٨٥٦. زهره رجبی، اومئو ، سوئد، پژوهشگر, ٨٥٧. آزاده شعبانی، تهران، دکترای اندیشه سیاسی, ٨٥٨. احسان اصغري، ساري، دانش اموخته حقوق, ٨٥٩. کرم عرب عامری، تهران، بازنشسته ومدرس دانشگاه, ٨٦٠. فاطمه‌ گنجی، شیراز، پزشک, ٨٦١. شهین توکلی صالح، ایران – همدان، روانشناس مشاور خانواده, ٨٦٢. فرزین جابری، تهران، کارمند, ٨٦٣. نسرین یوسفی، تهران، نویسنده, ٨٦٤. محمد فرهمند، دورود.استان لرستان، دانش اموخته اقتصاد. شغل ازاد, ٨٦٥. ندا جابری، خوزستان، مربی مهدکودک, ٨٦٦. مجید اخگر، تهران و تورنتو، نویسنده و پژوهشگر, ٨٦٧. حسین کرمی، وین، دانشجو, ٨٦٨. زهرا نعیمی، کرج، معلم, ٨٦٩. حمید شریف، بریزبن،‌ استرالیا، طنزپرداز, ٨٧٠. امیر حسین جمشیدی، زنجان، مهندس, ٨٧١. محمدرضا همایون، رشت، دانشجو, ٨٧٢. جهانگیر کرمی، تهران، پژوهشگر, ٨٧٣. حسین خرمی، اسن – آلمان، فعال سیاسی و حقوق بشر از آلمان‌, ٨٧٤. محسن اردلان سقزی، سقز، آموزگار, ٨٧٥. فرشته ر.ز، رشت، کنش‌گر سباسی, ٨٧٦. صفیه مقدسی، عسلویه، کارمند, ٨٧٧. مینا مجدزاده خاندانی، کرمان، وکیل ذادگستری, ٨٧٨. سودابه میرزایی، قزوین، دبیر, ٨٧٩. ندا مقدم، شیراز، شاعر, ٨٨٠. پروین بهرامی، تهران، دانشجو, ٨٨١. عرفان عبدی، لاهه، هلند، آزاد, ٨٨٢. ژیلا گلعنبر، اسلو، روزنامه نگار و کنشگر جنسیت, ٨٨٣. شیما لرستانی، تهران، دانشجو, ٨٨٤. محمد جمالی، تهران، پژوهشگر تاریخ روابط خارجی ایران, ٨٨٥. حبیب کلانتری، هلند، فعال سیاسی, ٨٨٦. محمدحسن کریمیان، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٨٨٧. سحر طالبی، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٨٨٨. محمد حسین امیری، کرج، دانشجوی جامعه‌شناسی، دانشگاه تهران, ٨٨٩. علی محمدی، لندن، روانپزشک, ٨٩٠. منصوره طباطبایی، قم، روانشناس, ٨٩١. سهیلا خالصه رنجبر، کرج، صلح‌ طلب, ٨٩٢. سحر اسماعیلی مقدم، تورنتو، مدیر پروژه های نفتی, ٨٩٣. فرشیده اسدی، تهران، ویراستار, ٨٩٤. محبوبه قاسمى، اصفهان، مدير توليد, ٨٩٥. مینا دارایی، تهران، مشاور خانواده, ٨٩٦. امیرحسین استیری، تهران، مدرس موسیقی, ٨٩٧. س. توحید لو، تهران، هیات علمی, ٨٩٨. سهیل خوشاب، نیویورک، تدوینگر, ٨٩٩. هیوا مجیدزادە، اقلیم کردستان عراق سلیمانیە، کارشناس جامعە شناسی و فعال چپ, ٩٠٠. بهزاد کاظمی، گلاسکو، فعال سیاسی, ٩٠١. مائده آوینی، تهران، ویراستار, ٩٠٢. دنا بابااحمدی، لندن، فعال سیاسی, ٩٠٣. صدا.نوشین چای چی، تهران، گرافیست, ٩٠٤. حسین نوری زاده، تهران، فعال سیاسی, ٩٠٥. صنم احمدی، انتیکولی کورّادو، هیچ, ٩٠٦. لیلا رزم آرا، تهران، دانش اموخته زبان, ٩٠٧. نسرین گودرزی، تورنتو، مهندس نفت و گاز, ٩٠٨. منوچهر شهرکی، گوتنبرگ سوئد، بازنشسته, ٩٠٩. عبدالرضا آبکار، بندرعباس، آزاد, ٩١٠. نیما درمانی، تهران، دانشجو, ٩١١. مزدک نصیری، تهران، طراح گرافیک نشر, ٩١٢. داود صانعی نژاد، تورنتو، معمار بازنشسته, ٩١٣. شهرزاد مهدوی، تهران، مترجم, ٩١٤. الهام مولوی زاده، تهران، کنشگر شهری, ٩١٥. محمد علیزاده، تهران، دانشجو, ٩١٦. محمد محمدی، تهران، پژوهشگر شهری, ٩١٧. کامران ایزدی، واشنگتن دسی، علیه اعدام, ٩١٨. کوشا اقبال، منچستر، پژوهشگر/کنشگر, ٩١٩. نعیمه شمسایی، مشهد، وکیل, ٩٢٠. محدثه انسی‌نژاد، بندرانزلی، خبر, ٩٢١. هما صانعی نژاد، تورنتو، مهندس ساختمان، بازنشسته, ٩٢٢. علی محمد طرفداری، تهران، استاد دانشگاه, ٩٢٣. سام‌ پارسایی، بندر عباس، مهندس, ٩٢٤. ملیحه درگاهی، تهران، مترجم, ٩٢٥. یعقوب قاسمی، تبریز، کارگر, ٩٢٦. امیر بیکی، تهران، کارگردان و نویسنده, ٩٢٧. سیدمحمد صحفی، تهران، مدیر نشریه, ٩٢٨. مهدیه حاجیمرادی، تهران، دانشجو, ٩٢٩. بهنام زینلی بردر، تهران، آزاد, ٩٣٠. عطیه ملک‌زاهدی، تهران، پژوهشگر, ٩٣١. میرزاعلی آیت اللهی، تهران، بانشسته, ٩٣٢. محمد آسیابانی، تهران، نویسنده و روزنامه نگار, ٩٣٣. علی ارومیه ای، تهران، دانشجو و معلم, ٩٣٤. نیما لطفی‌نژاد، تهران، طراح, ٩٣٥. سمانه کروبی، تهران، مهندس داده, ٩٣٦. مهرنوش میرسعیدی، سوئد، دانشجو, ٩٣٧. فاطمه خضری، تهران، نویسنده, ٩٣٨. فردوس شیخ‌الاسلام، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ٩٣٩. محمدرضا جوادی یگانه، تهران، جامعه‌شناس, ٩٤٠. لهراسب صالحی، تهران، بازنشسته, ٩٤١. یاشار سالک، واشنگتن، پزشک, ٩٤٢. مسعود میری، تهران، شاعر و جستجوگر / مخالفم با هر نوع خشونت حماس / اسرائيل, ٩٤٣. لهراسب صالحی، تهران، بازنشسته, ٩٤٤. علی اصغر سالکی، تهران، معلم بازنشسته, ٩٤٥. نفیسه رسولی، قم، کارمند, ٩٤٦. مهسا حدادی، تهران، کارگر, ٩٤٧. غلامرضاانتظارخیر، تهران، مهندس مکانیک(تاسیسات حرارتی وبرودتی), ٩٤٨. پویا غلامرضایی، کلن آلمان، کنشگر سیاسی چپ, ٩٤٩. تقی عبدالحسینی، تورنتو کانادا، خویش فرما حسابدار و فعال اجتماعی, ٩٥٠. علیرضا رزاقی، تهران، کارمند, ٩٥١. رضا افشار، جیرفت، مهندس – نفت و گاز, ٩٥٢. فواد شمس، کرج، روزنامه‌نگار, ٩٥٣. سعید شاهیوند، تهران، سرباز, ٩٥٤. سپیده خسروجاه، برکلی، کالیفرنیا، فیلمساز و نمایشنامه نویس و مترجم, ٩٥٥. معصومه شفیعی، تهران، دانش آموخته جامعه شناسی, ٩٥٦. اشرف سادات موسوی، تهران، عضو هیأت علمی, ٩٥٧. نفیسه سادات شمسایی، مشهد، فعال سیاسی مادر خانه دار, ٩٥٨. امیر مسعود شهرام نیا، اصفهان، دانشیار علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان, ٩٥٩. محمدصادق باوی، اهواز، پژوهشگر فلسفه, ٩٦٠. بیژن پوینده، ُتهران، کنشگر حقوق اجتماعی, ٩٦١. فرهاد دریوش، یزد، فعال سیاسی اجتماعی، عضو حزب توسعه ملی ایران اسلامی-شاخه یزد, ٩٦٢. کیومرث نگهدار، استکهلم، فعال ضد صهیونیست، ضد امپریالیست و ضد فاشیست, ٩٦٣. ندا دِی، تورنتو، فعال سیاسی, ٩٦٤. نورالدین منصوری گیلانی، رشت، شهروند ایران., ٩٦٥. نسیم چالاکی، برلین، سیاستگذاری عمومی, ٩٦٦. حسین طباطبایی، رم ـ ایتالیا، مستندساز, ٩٦٧. حسن موسوی، تهران، کارگر, ٩٦٨. ابوالقاسم گلستانی، بریستول، بریتانیا، مترجم و روزنامه‌نگار, ٩٦٩. مریم محبوب، تهران، ویراستار, ٩٧٠. سارا بزرگی، تهران، پژوهشگر, ٩٧١. عزت اله قلی زاده، رشت، بازنشسته پروژه ای/فعال سیاسی, ٩٧٢. مریم محبوب، تهران، ویراستار, ٩٧٣. پروین فهیمی، تهران، مادر  صلح طلب, ٩٧٤. سیاوش کسمایی، تهران، مقاله نویس, ٩٧٥. امیرمحمد متقی، اصفهان، معلم, ٩٧٦. سعید، مشهد، دانشجوی اقتصاد, ٩٧٧. سعيد سادات نیا، تهران، معمار, ٩٧٨. نور جنوب، وىن، دكتور مهندس, ٩٧٩. عبدالرضا رئیسی(رضا رئیسی)، تهران، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی, ٩٨٠. رامین جلالی مقدم، گرگان، آهنگر, ٩٨١. سهراب ثنائی، کرج، موزیسین, ٩٨٢. سيروس ثنایی، کرج، بازنشسته اورژانس, ٩٨٣. زهرا سیف الهی، آمستردام، بازنشسته, ٩٨٤. محمد واشویی، تهران، ناشر, ٩٨٥. شهپر بامداد، تهران، هیچ, ٩٨٦. وحید مساح، ونکوور، مهندس معمار, ٩٨٧. پویان، کرج، پژوهشگر, ٩٨٨. قباد یاری، همدان، اجتماعی, ٩٨٩. نادر منصوری، آمستردام، بازنشسته, ٩٩٠. سجاد صیدانلو، گلوگاه، سردفتر اسناد رسمی, ٩٩١. حسين خسروجاه، موراگا، كاليفورنيا، إستاد تاريخ هنر و فيلم، كالج سنت مرى, ٩٩٢. سینا رضایی، باتن روژ، دانشجوی ارشد فلسفه دانشگاه ایالتی لوئیزیانا, ٩٩٣. شکوه بهروز، کلن آلمان، مهندس تاسیسات. کارمند, ٩٩٤. علی مبشر زاده، آبادان، معلم, ٩٩٥. پویان همتیان، کرج، پژوهشگر, ٩٩٦. حمید احیاء، برکلی، کالیفرنیا، دانشکاه برکلی. مترجم و کارگردان تاتر., ٩٩٧. ترانه همامى، سانفرانسيسكو، كاليفرنيا، هنرمند, ٩٩٨. درسا جلالی، فرانکفورت، کیوریتور, ٩٩٩. شيما تاجبخش، بوستون، هنر, ١٠٠٠. نوید طالش، تهران، دو اوپس, ١٠٠١. سعید شجاعی، تهران، شاعرـ نویسنده, ١٠٠٢. میثم محمدزاده، کاشمر، عکاس, ١٠٠٣. عبدالرضا دزفولي، رشت، پزشك (متخصص عفوني)،نويسنده, ١٠٠٤. ناهید وثیقی، تهران، نویسنده, ١٠٠٥. جمشید محمدی، تهران، آزاد, ١٠٠٦. آوين فرهادی، تهران، هنرمند تجسمی،مادر, ١٠٠٧. نیکی اخوان، واشنگتن، استاد دانشگاه, ١٠٠٨. احسان یوسفی، خوزستان، کارگر, ١٠٠٩. حمیده خافاجی، ویرجینیا، سنترویل، دغدغه مند, ١٠١٠. معصومه معارف وند، تهران، مددکار اجتماعی, ١٠١١. دنیا ظریف، ریچموند، کالیفورنیا، هنرمند, ١٠١٢. میرطاهر موسوی، تهران، استاد دانشگاه دررشته جامعه شناسی, ١٠١٣. مهسا رستم‌خانی، زنجان، مدرس زبان انگلیسی, ١٠١٤. حسين شيبان، استكهلم، سوئد، دكتراي تاريخ، دانشيار، دانشگاه استكهلم, ١٠١٥. نسیم نظری، نروژ، نویسنده و پژوهشگر, ١٠١٦. مسعود رضازاده، تهران، آرایشی و بهداشتی, ١٠١٧. هلیا حکیمی، تهران، موسیقیدان, ١٠١٨. الیسا، تبریز، ان.جی.او, ١٠١٩. قاسم کمیلی، تهران، وکیل, ١٠٢٠. مریم لطفی، شیراز، دانشجوی دکترا, ١٠٢١. ملینا حسین‌زاد، تهران، فیلمساز و تهبه‌کننده موسیقی (مستقل), ١٠٢٢. احمد قدیانی، تهران، فعال اجتماعی, ١٠٢٣. سید اکبر موسوی، قم، پژوهشگر دین, ١٠٢٤. منیژه منصوری، استکهلم، هنر, ١٠٢٥. نسرین محبوب، تهران، کارمند بازنشسته, ١٠٢٦. سعید صراف، لایپزیگ آلمان، دانشجوی دکتری جامعه شناسی, ١٠٢٧. احمد احقری، برلین، مهندس ماشین سازی, ١٠٢٨. بهرام گل زاده، تهران، روزنامه نگار, ١٠٢٩. حامد امام، تهران، مدیر بخش خصوصی، استاد سابق دانشگاه, ١٠٣٠. زهرا، تهران، انسان, ١٠٣١. رازی سلیمی، استانبول، روزنامه‌نگار و کارشناس مسایل منطقه, ١٠٣٢. مسعود ادیب، تورنتو، روحانی, ١٠٣٣. سجاد افتخاریان انوشه، تهران، مهندس عمران, ١٠٣٤. مرتضی هاشمی، ناتینگهام، انگلیس، مدرس جامعه‌شناسی, ١٠٣٥. مجید تقوی، لندن، پژوهشگر و‌مدرس دانشگاه, ١٠٣٦. نسیم آزادبخت، تهران، مترجم، فمینیست, ١٠٣٧. اکبر دوستدار، آلمان، فعال سیاسی ، فدائیان خلق ایران اکثریت, ١٠٣٨. شهاب‌الدین زینی اصلانی، ادینبرا، اسکاتلند، مدرس و هنرمند چیدمانهای نوری, ١٠٣٩. سیاوش اخلاقی، مشهد، آهنگساز، مدرس و محقق, ١٠٤٠. محمد علی عبدالله پور، شیراز، دانشجو ارشد روانشناسی شناختی, ١٠٤١. عسل کریمی، هامبورگ، موزیسین (نوازنده ویولن), ١٠٤٢. حمید فتحی، تهران، مدیر شرکت, ١٠٤٣. محمد باقر حقانی فضل، قم، مردم‌نگاری دین, ١٠٤٤. هادی دانشور، ادینبورگ انگلستان، استاد دانشگاه, ١٠٤٥. شهروز افشاری‌پور، برلین، مهندس نرم‌افزار, ١٠٤٦. صبا یزدان‌بان، بروکلین، زندان‌بان, ١٠٤٧. حمید احمدزاده، استکهلم، فداييان خلق ايران اکثریت، فعال سیاسی, ١٠٤٨. سارا ثابت، اولو، فنلاند، دانشجوی دکترای معماری, ١٠٤٩. نازيلا جهانگير، پرث، استراليا، هنرمند(نقاش), ١٠٥٠. امین علی اکبریان، تهران، نرم افزار, ١٠٥١. سیاوش ذکری اردهایی، تهران، ایران، دانشجو, ١٠٥٢. روشن جوادیان، واشنگتن دی سی، روانشناس, ١٠٥٣. الهه آذری جوقان، تهران، فیلمساز, ١٠٥٤. محمد داوری، لوس آنجلس، فعال حقوق بشر, ١٠٥٥. سوسن پیرنیا، سانتا مونیکا، آمریکا، مترجم, ١٠٥٦. امیرعلی فرهمند، مشهد، تدوینگر, ١٠٥٧. ثریا بهزادی، ال‌سوبرانته، کالیفرنیا، آزادیخواه, ١٠٥٨. کامران امیری، وین، فعال سیاسی, ١٠٥٩. احمد موسوی، یاسوج، هنرمند, ١٠٦٠. سیاوش خسروی شهماروندی، اصفهان / دورهام، کارولینای شمالی، نویسنده, ١٠٦١. میرعظیم منصوری گیلانی، رشت، عضو هئیت مدیره مهندسین مشاور بزرگ امید, ١٠٦٢. سهیل صالحی، استرالیا، پزشک- روانشناس, ١٠٦٣. فرنوش اعتمادی، اهواز، بازنشسته و فعال کارگری, ١٠٦٤. شیرین قریشیان، تهران، فرهنگی هنری, ١٠٦٥. مهین فهیمی، تهران، پژوهشگر حوزه تاریخ ایران, ١٠٦٦. آلا شویز، تهران، ناشر, ١٠٦٧. سیامک آهی، تهران، معمار، شهرساز, ١٠٦٨. محمد ناصح، رشت، کارشناس آزمایشگاه پزشکی, ١٠٦٩. محمدعلی محمودی، قم، کارمند دانشگاه قم, ١٠٧٠. محمود غفاری، تهران، دبیر بازنشسته, ١٠٧١. حامد هادی زاده، بولونیا، پژوهشگر دانشگاه, ١٠٧٢. محمود سيدى، سويد، دندانپزشك, ١٠٧٣. زهرا امین مقدم، ونکوور- کانادا، آموزگار, ١٠٧٤. روح انگیز مرجانی، تهران، مترجم, ١٠٧٥. فرشته مولائی، تهران، مترجم عربی و دانشجوی دکترا, ١٠٧٦. شهرام عزیزی، رم، ایتالیا، معمار, ١٠٧٧. الهه ایمانی، تهران، معلم, ١٠٧٨. نوید کلهر، قزوین، تکنسین تاسیسات مکانیکی, ١٠٧٩. محمود کرد، برلین، بازنشسته, ١٠٨٠. سجاد بیات، تهران، نویسنده و مترجم, ١٠٨١. نرگس مقدسیان، رشت، نویسنده, ١٠٨٢. میثم معصومی، تهران، معمار و پژوهشگر, ١٠٨٣. رئوف عاشوری، تهران، نویسنده و مترجم, ١٠٨٤. مهرگان نجفی، آمل، موسیقی‌دان, ١٠٨٥. فهیمه فتحعلی لواسانی، تهران، هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران, ١٠٨٦. علی وجدانی، تهران، معمار, ١٠٨٧. سینا پیری، تهران، برنامه نویس, ١٠٨٨. حسین اسلامی یامچی، تهران، بازنشسته, ١٠٨٩. مینا حسینی، کرج، بازنشسته, ١٠٩٠. محمدرضا احمدی، تهران، معلم و دانشجوی ارشد روان‌شناسی, ١٠٩١. نادره سادات سرکی، تهران، مدرس دانشگاه, ١٠٩٢. یحیی زکریا، ونکوور، دانشجو, ١٠٩٣. فردوس فایضی، اردبیل، ویراستار, ١٠٩٤. حمیده دهقی، کرج، فرهنگی, ١٠٩٥. آزی خروشی، لس انجلس، مدیر برنامه, ١٠٩٦. محمد حسین پسیان، تهران، معلمی, ١٠٩٧. مرضیه خانی، تهران، , ١٠٩٨. امین کمیجانی، تهران، , ١٠٩٩. امین محمدی، نیشابور، محکومیت جنایات اسرائیل, ١١٠٠. شیلا کلامی، سوید، مدیر در بخش خدمات بهزیستی, ١١٠١. بلال حنیفی، تهران، صنعتگر, ١١٠٢. مهدی فهیمی، تهران، معلم, ١١٠٣. اشکان بحرانی، افران، مترجم و مدرس دانشگاه, ١١٠٤. محمد تقي امجدي، سن فرانسيسكو، روانشناس، دانشگاه ايالتي سن فرانسيسكو،, ١١٠٥. میلاد صفائی، پردیس، شهروند, ١١٠٦. رضا صاحب زمانی، تهران، پژوهشگر, ١١٠٧. منصوره جلالیان، تهران، بازیگرتاتر, ١١٠٨. محسن، تهران، دانشجو, ١١٠٩. مجتبی پورعبداله، تهران، فیلمساز, ١١١٠. زهرا کرمی، کرج، مادر, ١١١١. امیر خراسانی، تهران، جامعه‌شناس, ١١١٢. بهروز پدرود، تهران، کارشناس اقتصاد, ١١١٣. علی محمدی ثانی، نیشابور، مهندس ساختمان, ١١١٤. زهرا میکائیلی، تهران، شهروند, ١١١٥. محمدحسین رفیعی، تهران، آموزگار و پژوهشگر تاریخ خاور میانه, ١١١٦. مسعود سپهر، شیراز، استاد علوم سیاسی، کنشگر, ١١١٧. هانیه توکلی، تهران، تدریس, ١١١٨. خدیجه مقدم، برلین، فعال حقوق زنان و محیط زیست, ١١١٩. فریده  میرزایی، کرج – ایران، مهندس بازنشسته, ١١٢٠. پروین علی‌پور، تهران، پژوهشگر اجتماعی, ١١٢١. ریحانه کریمی، برلین، دانشجو, ١١٢٢. يعقوب خدادادی، برلین، معلم, ١١٢٣. نصرت اله سعیدی، تهران، بازنشسته, ١١٢٤. محبوبه زیارتی، تهران، مددکاری اجتماعی, ١١٢٥. علی زندی آرا، تهران، امور مالی و حسابداری, ١١٢٦. مهدی بهرامی، برلین، پژوهشگر, ١١٢٧. بهزاد کی پور، تهران، بازنشسته, ١١٢٨. میلاد ماهر، تهران، مهندس برق, ١١٢٩. مجتبی رشیدی، ایلام، استاد دانشگاه در رشته حقوق, ١١٣٠. فاطمه صافدل، تهران، مهندس, ١١٣١. بهمن غلامی کوهی، تورنتو، بازنشسته, ١١٣٢. مائده کریمی، تهران، طراح گرافیک, ١١٣٣. امیرحسین حقیقی، تهران، دانشجو, ١١٣٤. مهرنوش محمدی، کمنیتز، مهندس صنایع, ١١٣٥. سید محسن هاشمی، اسالم، کارشناس فرهنگی هنری, ١١٣٦. سالومه رحیمی، كاروليناي شمالي، دانشجوی مطالعات زنان دانشگاه کارولینای شمالی, ١١٣٧. فاطمه مهدویان، تهران، دانشجوی جامعه‌شناسی, ١١٣٨. علیرضا اژدری، بیرجند، معلم،دانشجو, ١١٣٩. بهمن غلامی کوهی، تورنتو، بازنشسته-فعال سیاسی, ١١٤٠. امين نورمحمدي، تهران، مهندس عمران, ١١٤١. سیده حمیده اعتصامی، تهران، معمار, ١١٤٢. زیبا کاظمی، فردیس کرج، پرستار بازنشسته, ١١٤٣. فریبرز بیات، تهران، جامعه شناس ،پژوهشگر مسایل اجتماعی و رسانه ها, ١١٤٤. سیدشهاب الدین حسن زاده، تهران، مدیریت, ١١٤٥. طهماسب وزیری، برلین، فعال سیاسی عضو سازمان فداییان خلق ایران(اکثریت), ١١٤٦. زهره تنکابنی، تهران، مدنی, ١١٤٧. رزیتا لطفی، اصفهان، پژوهشگر اجتماعی، دکتری جامعه شناسی, ١١٤٨. محمدعلی نادعلی زاده، تهران، روزنامه‌نگار, ١١٤٩. ا.ش، تهران، معمار, ١١٥٠. محمد رضا هاشمی، رود آیلند، استاد دانشگاه, ١١٥١. نسرین طاعتیان، تهران، فعال حقوق کودک و صلح, ١١٥٢. محمدرضا خطیبی نژاد، تهران، جامعه شناس, ١١٥٣. رحمان امینی، تهران، نویسنده, ١١٥٤. عبدالله ناصری طاهری، تهران، تاریخ پژوه و استاد بازنشسته الزهرا و فعال سیاسی, ١١٥٥. یعقوب قلیچ، برلین، فعال فرهنگی, ١١٥٦. مسعود صدرمحمدی، آنکارا، ترکیه، تاریخ‌پژوه, ١١٥٧. سید کوهزاد اسماعیلی، پاریس، فرانسه، دانشجوی الهیات و سیاست, ١١٥٨. بهناز شفیعی، تهران، مهندس نساجی, ١١٥٩. عیسی سحرخیز، مهرشهر کرج، روزنامه نگار, ١١٦٠. فرهاد فرجاد، برلین، حزب دمکراتیک مردم ایران, ١١٦١. امین حبیب دولابی، تهران، دانشجو, ١١٦٢. معزز خواهشی، تهران، مدنی, ١١٦٣. سیاوش قائنی، فرانکفورت، آلمان، پژوهشگر اقتصاد – سیاسی, ١١٦٤. سعید انوری نژاد، تهران، طراح, ١١٦٥. حسین نوری نیا، تهران، پژوهشگر اجتماعی و روزنامه‌نگار, ١١٦٦. علی هداوند، تهران، پژوهشگر مطالعات‌فرهنگی, ١١٦٧. عبدالله اربابی، ایرانشهر فنوج، گلفروش, ١١٦٨. فریبرز مسعودی، تهران، نویسنده – روزنامه‌نگار, ١١٦٩. ایرج شجری مهندس برق، تهران، بازنشسته, ١١٧٠. عبدالرحیم فرضی پور، تهران، بازنشسته, ١١٧١. سیداحسان میرقوامی، تهران، , ١١٧٢. ابراهیم ذکری اردهانی، تهران، بازنشسته, ١١٧٣. همایون خسروی، شیراز، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه خواجه نصیر تهران, ١١٧٤. حسین علیزاده، اردستان، پژوهشگر و نویسنده ارد, ١١٧٥. محمد حیدر، تهران، شهروند, ١١٧٦. تیمور اخوان، املش، حوزه سلامت, ١١٧٧. سمیرا هاشمی، اصفهان، هنر, ١١٧٨. فرامرز دادور، شیکاگو، فعال حقوق بشری, ١١٧٩. بهرنگ کیائیان، تهران، ناشر, ١١٨٠. فاطمه حیدری‌، تهران، وکیل دادگستری و پژوهش‌گر, ١١٨١. طاهره عیدی زاده، تهران، کارآفرین، فعال سیاسی, ١١٨٢. هادی وکیل زاده، شیراز، فعال مدنی, ١١٨٣. سهيل شعرخواني، تهران، هوادار سازمان فداييان خلق ايران( اكثريت), ١١٨٤. فرید صالحی، تهران، آزاد, ١١٨٥. محمدکاظم آذین، نیویورک، فعال سیاسی, ١١٨٦. داود اشرفی، تهران، فیلمساز, ١١٨٧. علی جنادله، تهران‌، جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی, ١١٨٨. زهرا رضایی، همدان، نویسنده, ١١٨٩. فریبا گیاهی، مونترال، مدنی, ١١٩٠. بابک امیر خسروی، پاریس، حزب دمکراتیک مردم ایران, ١١٩١. رضا غیاث، ایران، منتقد و مدرس سینما, ١١٩٢. مهران ارباب، شیکاگو٫ ایالات متحده، علوم عملی و مهندسی (بازنشسته), ١١٩٣. مهدی ضامنی، فرانسه، پزشک, ١١٩٤. آتوسا افشین‌نوید، تهران، نویسنده, ١١٩٥. محمد موسوی عقیقی، تهران، فعال حقوق زنان؛ پژوهش‌گر دین و فلسفه, ١١٩٦. صابر ناصح، تهران، طراح گرافيك, ١١٩٧. محمدمهدی عبداله‌زاده، تهران، ویراستار, ١١٩٨. علی یوسفی، آلمان، فعال رسانه ای, ١١٩٩. نیما حیدریه، سنگسر، مهندس صنایع, ١٢٠٠. میثم شریفیان، تهران، انیماتور, ١٢٠١. مهدی خانبابا تهرانی، فرانکفورت، فعال سیاسی, ١٢٠٢. الهه فلاطونی، تهران، ،, ١٢٠٣. جعفر همایی، تهران، مدیر مسئول نشر نی, ١٢٠٤. معصومه رشیدیان، تورین، خبرنگار, ١٢٠٥. وحید بالازاده مغانلو، اشتوتگارت، سر آشپز, ١٢٠٦. سارا هادوی، استیت کالج، پنسیلوانیا، استادیار، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا, ١٢٠٧. علی فراهت، برلن غربی، فعال سیاسی, ١٢٠٨. بیژن روحانی، لندن، فعال سابق چپ دمکراسی خواه, ١٢٠٩. امیر رحمانیان، فرانکفورت، بازنشسته, ١٢١٠. غزاله چیت‌ساز، تهران، پژوهشگر علوم اجتماعی, ١٢١١. محمد صفوى، ونكوور- كانادا، فعال كارگرى, ١٢١٢. مهدی کلانتری، تهران، فعال فرهنگی, ١٢١٣. مسعود فرید، مونیخ، متخصص کامپیوتر و فعال سیاسی, ١٢١٤. آذر فیروز، کلن، آلمان، , ١٢١٥. شیرین قریشیان، تهران، موسیقی, ١٢١٦. حسین متحملیان، آلمان، ایالت بایرن، صلح طلب و دمکرات, ١٢١٧. بتول کبریایی، همدان، بازنشسته ، شهروند عادی, ١٢١٨. اکبر محمدی، تهران، دانشجو دکتری, ١٢١٩. عزت خوشخو، کرج، صلح طلب دمکرات, ١٢٢٠. صابر جعفری کافی آباد، تهران، معلم, ١٢٢١. مسعود برادران رحمانیان، فرانکفورت کنار ماین، پرستار متخصص, ١٢٢٢. حمیده ژیان باقری، تهران، دکتری جامعه شناسی سیاسی, ١٢٢٣. نیلوفر نادری، تهران، دانشجوی جامعه‌شناسی دانشگاه تهران, ١٢٢٤. سهیلا تحریریان، بوکان، پزشک, ١٢٢٥. امیر عابدی، تهران، دانشجوی دکتری هوش مصنوعی, ١٢٢٦. سیده سودابه غفوری، تهران، کارمند, ١٢٢٧. ممدو مهرنژاد، بوخوم، تئاتر, ١٢٢٨. امیررضا خوئینی، اصفهان، عکاس, ١٢٢٩. شبنم صحرایی، کرمانشاه، پژوهشگر حقوقی, ١٢٣٠. اصغر قراچه، کرج، دبیر, ١٢٣١. علی خشتی، اصفهان_تهران، از مطالعه تا مبارزه هرکاری باشه هستیم, ١٢٣٢. سعیده بهرامی، تهران، ویراستار, ١٢٣٣. منابرقعی، ویکتوربا، معلم, ١٢٣٤. عبدالعلی رضایی، تهران، ناشر, ١٢٣٥. آرش کمانگير، برلين، فعال مدنی, ١٢٣٦. سیده مائده غفوری، تهران، معلم, ١٢٣٧. آروین رفیعیان، مونترال، کنشگر سیاسی, ١٢٣٨. فرامرز برادران، استکهلم، مدرس اقتصاد و سیستمهای کامپیوتر, ١٢٣٩. رامین کریمیان، تهران، مترجم و ویراستار, ١٢٤٠. اشرف فهیمی، کرمان، دبیر بازنشسته, ١٢٤١. شیرین پارسی، شاندرمن، فعال اجتماعی، محیط زیستی, ١٢٤٢. مرتضی کاوسی فر، تهران، دانشجوی الهبات دانشگاه تهران, ١٢٤٣. حمیده گلزاری، ال‌‌سوبرانته، کالیفرنیا، طرفدار صلح در جهان, ١٢٤٤. سید حمیدحسینی، تهران، دانشجوی جامعه‌شناسی, ١٢٤٥. محمدامین اسکندری، گوتینگن، دلنشجو, ١٢٤٦. سید حمید حسینی، تهران، دانشجوی جامعه‌شناسی, ١٢٤٧. محمد رضا عمرانی، کلن- آلمان، فعال سیاسی, ١٢٤٨. پریسا بادپا، تهران، کارشناسی ارشد جامعه شناسی, ١٢٤٩. مهوش جلائی، تورنتو، متخصص بیهوشی, ١٢٥٠. سعید خدیوی، مشهد، پژوهشگر اقتصادی, ١٢٥١. سروش دباغ، تورنتو، روان درمانگر، نویسنده، پژوهشگر فلسفه و دین, ١٢٥٢. ملک فراهت، کالیفرنیا آرنج کانتی، تدریس, ١٢٥٣. فاطمه شافی، تهران، دانشجوی دکترای جامعه شناسی دانشگاه تهران, ١٢٥٤. علی رحیمی مقدم، تهران، مهندس آی تی, ١٢٥٥. لادن فروغی، تورنتو، کارمند, ١٢٥٦. فرشته حجتی کرمانی، تهران، ماما, ١٢٥٧. فرزاد امیری، چابهار، فعال اجتماعی, ١٢٥٨. علی طبیعت‌پور، تهران، پژوهشگر فقه و کلام, ١٢٥٩. محمدباقر عاشورنژاد، همدان، دانشجوی فقه و حقوق اسلامی, ١٢٦٠. غلامحسين عباسي، تورنتو، بازنشسته, ١٢٦١. بهاره اسکندری تربقان، مشهد، هیدرولوژیست, ١٢٦٢. زهیر میرکریمی، ملبورن، کارمند, ١٢٦٣. محمدرضا رحیم پور، سیدنی، پزشک, ١٢٦٤. علیرضا سمائي، همدان، کارشناس ارشد علوم اجتماعی, ١٢٦٥. رامتین والدین اصل، کرج، دانشجو دکتری ریاضی, ١٢٦٦. ثريا معصومى، سانفرانسيسكو، داروساز, ١٢٦٧. عرفان رهایی، کیش، بازنشسته, ١٢٦٨. مارال توتونچی، کلگری، تکنسین, ١٢٦٩. انسیه سادات میرحیدری، تهران، دانشجوی دکتری فلسفه اخلاق, ١٢٧٠. محمد رضا دشتی، مشهد، معلم, ١٢٧١. شکوفه مستوفی، ونکوور، کارمند, ١٢٧٢. زهره انجوی، اوتاوا، بازنشسته, ١٢٧٣. محمد ملكيان، ونكوور، كارمند، پژوهشگر مهندسى, ١٢٧٤. روشنک حدادی، زوریخ، محقق, ١٢٧٥. محمد ملكيان، ونكوور، كارمند، پژوهشگر مهندسى, ١٢٧٦. الهام یوسفی، قم، ویراستار, ١٢٧٧. حانیه یوسفی، تهران، معلم, ١٢٧٨. مریم حیدرخانی، کلگری، کانادا، محقق و معمار, ١٢٧٩. محسن صدیقی، سیدنی، آی.تی, ١٢٨٠. بهرام پیوستگان، هلسینکی فنلاند، محقق, ١٢٨١. افشین اذری، اردبیل، ازاد, ١٢٨٢. عاطفه اولیایی، مدیسون، مدرس دانشگاه، بازنشسته, ١٢٨٣. حبیب اله شاهرکنی، کرج، دانش آموخته علوم سیاسی. مدرس, ١٢٨٤. ایلیا تهمتنی، تهران، دکتری فلسفه هنر، نقاش, ١٢٨٥. محمدرضا ابراهیمی، رشت، فعال سیاسی, ١٢٨٦. مهری خوش نطری، کوالالامپور مالزی، مددکار اجتماعی خانه دار, ١٢٨٧. مهدی نیکبخت، ملبورن، شهروند ایرانی, ١٢٨٨. یاسین، تهران، دانشجوی مطالعات فرهنگی, ١٢٨٩. اکرم کریم‌زاده اصفهانی، تهران، دانش‌آموخته دکتری تاریخ، پژوهشگر و مدرس, ١٢٩٠. تقا صافی، قم، روانشناس, ١٢٩١. ارزو خدیر، منتریال، پزشک, ١٢٩٢. یاسمن علمی، تهران، کارمند, ١٢٩٣. فاطمه نادری، تهران، فارغ التحصیل جامعه شناسی, ١٢٩٤. مریم شیرین‌سخن، مونیخ، آلمان، مدیر پروژه، کنش‌گر حقوق زنان, ١٢٩٥. سیمین بختیار، کایزرسلاوترن، دانشجو, ١٢٩٦. علی محمّدی، تهران، دانشجوی اقتصاد دانشگاه تهران, ١٢٩٧. مهدی عاشوری، تهران، دندان‌پزشک, ١٢٩٨. علی دریکوندی، اندیمشک، معلم, ١٢٩٩. علی رضا مکاریان پور، اصفهان، پژوهشگر فلسفه, ١٣٠٠. امیرعباس ریاضی، تهران، در کار هنرم و روزگارم با آن می‌گذرد., ١٣٠١. ولی اله حسنی خورشیدی، تهران،مازندران،گلستان، مدیر بازنشسته وزارت ارتباطات/فعال فرهنگی،اجتماعی،سیاسی, ١٣٠٢. فرشته عمویی، گیلان، شهروند ضد فقر و جنگ, ١٣٠٣. لیلا حق پرست، اصفهان، ازاد, ١٣٠٤. پروین شاهین، تهران، دانشجو, ١٣٠٥. جمشید دیوانی، تهران، مهندس-بازنشسته, ١٣٠٦. احمدرضا توکلی ثانی، تهران، مهندس عمران, ١٣٠٧. مهناز تنکابنی، تهران، بازنشسته, ١٣٠٨. فائزه حسنی، تهران، روزنامه نگار بازنشسته, ١٣٠٩. امیر امینی، شیراز، مهندس عمران, ١٣١٠. لیلا سیلاخوری، تهران، خانه دار, ١٣١١. آتوسا نجدی سمیعی، تهران، ناشر, ١٣١٢. فرزانه احمدی، تهران، فعال حقوق کودک, ١٣١٣. مجید سلطانی، مازندران، کارمند, ١٣١٤. سيد محمد جعفر موسوي صافي، سدنی استرالیا / بغداد، کارمند و گردشگر, ١٣١٥. محسن نورانى وطنى، آرهوس، بازنشسته, ١٣١٦. سلمان پناهی، ملبورن، پژوهشگر فلسفه, ١٣١٧. سحر حسین زاده، تهران، طراحی وب سایت, ١٣١٨. شاپور شایگانی، ویگتوریا، مشاور داده‌ ورزی بالینی, ١٣١٩. ستاره پناهی، تهران، محقق, ١٣٢٠. دکتر وحید ضیائی، تهران، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران, ١٣٢١. حسین رضائی، قم، دین‌پژوه, ١٣٢٢. سارا شیخی، کرج، تسهیلگر, ١٣٢٣. ضحی معتمدی، تهران، دانشجو, ١٣٢٤. مهران رشتی، تهران، شهروند عادی, ١٣٢٥. علی سلطانی، بُن-آلمان، دانشجوی دکتری الهیات, ١٣٢٦. مصطفی کرباسی، تهران، معمار, ١٣٢٧. سيدعلي صافي، قم، دانش جوی ارشد جامعه المصطفی, ١٣٢٨. سید امیرحسین حسینی، تهران، مشاوره مدیریت در ایران، دانش‌آموخته اقتصاد از دانشگاه لندن, ١٣٢٩. سیده سعیده فتحی، تهران، کارشناسی ارشد ارتباطات, ١٣٣٠. محمد یوسفی، تهران، کارمند, ١٣٣١. محمدعلی قادری، تهران، مهندس برق, ١٣٣٢. محمد حر، سانفرانسیسکو، ارشیتکت بازنشست, ١٣٣٣. سودابه افتخاري فر، تهران، شهروند, ١٣٣٤. آسا قربانیان، کپنهاگ، دندانپزشک, ١٣٣٥. سید منصور هاشمی قشمی، قشم، مهندس نرم افزار, ١٣٣٦. مهدی بزرگ زاده، تورین، دانشجو, ١٣٣٧. عزیز کلانتری، دره‌شهر، دکترای جامعه‌شناسی، اقتصاد توسعه, ١٣٣٨. عباس صحرائی، کرمانشاه، بازنشسته آموزش و پرورش و فعال مدنی, ١٣٣٩. محمد طاهری، اهواز، دانشجوی حقوق, ١٣٤٠. مینو خالقی، تهران، حقوقدان, ١٣٤١. هدی فلاح، تهران، مستندساز, ١٣٤٢. محسن شکوهمند، تهران، مشاور کسب و کار و عضو سابق شورای تحکیم وحدت و دبیر سابق تشکیلات در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای بوعلی‌سینا و علوم پزشکی همدان, ١٣٤٣. قدرت قلی زاده، اسلو، , ١٣٤٤. سمانه حكمت، تورنتو – كانادا، پرستار, ١٣٤٥. فاطمه حمیدی، تورنتو کانادا، کارشناس رادیولوژی, ١٣٤٦. لیلا اجورلو، تورنتو، معلم قران, ١٣٤٧. علی اطهری، کرایسچرچ، پژوهشگر, ١٣٤٨. مهین محمدی، تهران، یک شهروندایرانی, ١٣٤٩. لیلا فروزانفرد، تورنتو کانادا، مشاور بیمه, ١٣٥٠. جواد پیلتن، تهران، مهندس معمار, ١٣٥١. وحید توکلی، استکهلم سوئد، …., ١٣٥٢. الهه کبودانیان، تورنتو، مهندس شیمی – بازنشسته, ١٣٥٣. ناهید صفایی، تهران، مترجم, ١٣٥٤. علیرضا اکبریان، مشهد، معمار، مدرس دانشگاه, ١٣٥٥. مینا حاج‌ابراهیمی، تهران، دانشجو انسان شناسی, ١٣٥٦. رویا مرادی، تبریز، کارمند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا