خرید تور تابستان

شبنامه‌ی انصاف- ۳۰ مهر| افغان ستیزی در پایتخت | گوگوش کودک کار بود |  کمپین رشیدپور

انصاف نیوز- شبنامه، یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

فیلمی از افغان‌ستیزی!

فیلمی با عنوان «حمله نژادپرستانه به مهاجران افغان در پارک چشمه علی شهرری» در شبکه‌های مجازی منتشر شده که در آن چندین مرد جوان با چند زن جوان حملاتی لفظی و فیزیکی کرده‌اند. آنها از الفاظی رکیک استفاده می‌کنند و در فیلم می‌گویند «تخلیه! افغانی مفغانی نبینم دیگه تو این پارک».

کمپینی در حمایت از سه جزیره ایران

پس از ادعاها درمورد سه جزیره‌ی ایران، رضا رشیدپور کمپینی به‌راه انداخته است که در شبکه‌های اجتماعی دیده شده است و همراهی‌هایی برانگیخته. 

رشیدپور در حمایت از سه جزیره ایرانیِ تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی با انتشار عکسی از خود که سه انگشت خود را بالا آورده نوشت: «رفقا اگه عکس این شکلی بگیرید و جمله‌ی انگلیسی و هشتگ رو به همراه عکستون کوت کنید، دستتون رو می‌بوسم.»

واکنش اسماعیل بخشی به ترور السنوار به مذاق براندازان خوش نیامد

اسماعیل بخشی، فعال کارگری که نامش با هفت‌تپه بر زبان‌ها افتاد، در استوری از یحیی السنوار با عنوان «مرد بزرگ» یاد کرده، حمایت او از فلسطین و السنوار، با واکنش و هجمه وسیعی از سوی بخشی از اپوزیسیون موسوم به سلطنت‌طلب یا برانداز مواجه شده است.

بازنشر یک خبر سوخته درباره تحریم‌ها

خبر پایان برخی تحریم‌ها که مهرماه سال گذشته منتشر شده بود به اشتباه بعنوان خبری جدید دوباره درحال دست بدست شدن است. در این خبر آمده: «دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل پایان تحریم‌های ‌ایران⁩ براساس مقررات بند ۳، ۴ و۶ ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ شامل آزمایشات موشکی، محدودیت صادرات و واردات اقلام موشکی به ایران و تحریم های مربوط به توقیف اموال و ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم آن شورا را اعلام کرد.»

تلاش اسرائیل برای زدودن تاثیر فیلم شهادت سنوار

رسانه‌های اسرائیلی پس از انتشار آخرین فیلم از سنوار کمی پیش از شهادت که با موج تبلیغی در حمایت از سنوار مواجه شد، حالا دست به انتشار تصاویری و ادعاهایی دیگر زده‌اند. از انتشار تصویر او و خانواده‌اش در تونل‌های زیرزمینی غزه و پررنگ کردن همسر او و کیفش که مدعی‌شده‌اند کیفی گران از برند هرمس است، تا تصاویری منتسب به خانه‌ی او و این ادعا که او گاوصندوقی پر از پول داشته است.

تصاویر منتشر شده از همسر سنوار کم کیفیت است اما با اینحال برخی کاربران با آنالیز این تصاویر کیف دستی او را متفاوت از آنچه اسرائیلی‌ها تشخیص داده‌اند، یافته‌اند.

اسرائیل پیش از این مدعی بود که سنوار برای محافظت از خود همه‌جا با سپرهایی انسانی از گروگان‌ها رفت و آمد می‌کند. نحوه‌ی شهادت سنوار اما خلاف ادعاهای آنها را اثبات کرده است.

«گوگوش، جمیله، لیلا فروهر و نوش‌آفرین کودکان کار بودند»

روزنامه هفت‌صبح روایت امروز «قصه‌های گمشده» به سوء‌استفاده از کودکان در عرصه موسیقی و سینما پیش از انقلاب پرداخته است. 

در این روایت که با تیتر «کودکان کار در صنعت سیاه» منتشر شده است، به طور مشخص به سوءاستفاده از گوگوش، فاطمه صادقی(جمیله)، لیلا فروهر و  نوش‌آفرین در دوران کودکی اشاره شده است.

سفر به لبنان

در روزهای اخیر تعدادی از فعالین رسانه‌ای منسوب به جریان انقلابی به صورتی همزمان به لبنان رفته‌اند، ازجمله هادیان و جواد موگویی؛ گزارش‌های از حسین دهباشی هم از این سفر در روزنامه شرق در حال انتشار است. هیچ توضیحی درباره‌ی این سفر داده نشده، ازجمله این که از طریق چه نهادی برده شده‌اند.

انصاف نیوز

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا