خرید تور تابستان

پرونده‌ی چهار جلدی جیرفت به کجا رسید؟

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت از صدور رای پرونده کثیرالشاکی مربوط به یکی از از بنگاه های املاک در این شهرستان خبر داد و گفت: مسئول این بنگاه مشاور املاک به حبس‌ طویل‌المدت، رد مال و 15 میلیاردتومان جزای نقدی محکوم شده است.

به گزارش سایت گلدشت کرمان، اصغر ستایی مختاری از صدور رای پرونده کثیرالشاکی مربوط به یکی از از بنگاه های املاک در این شهرستان خبر داد و گفت: مسئول این بنگاه مشاور املاک به حبس‌طویل‌المدت ،رد مال و ۱۵ میلیاردتومان جزای نقدی محکوم شده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، اصغر ستایی مختاری در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت:بر اساس رای صادره، متهم در این پرونده به اتهام کلاهبرداری از طریق فریب شکات به اخذ اموال واهی و امیدوار نمودن آنان به امور غیر واقع، محکوم به ۸ سال و نه ماه حبس‌ و رد مال و جزای نقدی به مبلغ پانزده میلیارد تومان محکوم شده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: رسیدگی به این پرونده کثیرالشاکی چهار جلدی توسط قاضی صدیقی در شعبه ۱۰۲ کیفری دو جیرفت در دستور کار قرار گرفت و پس ازقریب به چهار ماه از زمان ارسال پرونده از دادسرا به دادگاه، جلسات رسیدگی برگزار، استماع اظهارات طرفین، بررسی ادله و مستندات موجود در پرونده انجام گرفت و در نهایت دادگاه پس از انجام بررسی‌های تخصصی لازم مبادرت به صدور رای قانونی کرد.

او هشدار داد: موضوع قابل تاسف در این پرونده این است که علیرغم اینکه فرد محکوم در سال های گذشته نیز به انجام معاملات غیر قانونی در این شهر شهرت داشته است و بارها از سوی مراجع نظارتی وانتظامی تذکرات لازم داده شده است اما شاهد صدور و اعطای جواز کسب تاسیس مشاور املاک برای این فرد بوده ایم که حتما مسئولان متولی در حوزه صدور مجوزها باید پاسخگو باشند.

ستایی مختاری متذکر شد :در راستای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، بنگاه‌های املاک مجاز ملزم به اتصال به سامانه کاتب سازمان ثبت اسناد و املاک هستند تا به درج پیش‌نویس قرارداد در این سامانه اقدام و پیش‌نویس را جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی منعکس کنند.

رئیس دادگستری جیرفت در پایان توصیه کرد: مردم در زمان خرید ملک و زمین بایستی استعلامات لازم در خصوص اصالت مالکیت را از دستگاه های متولی از جمله اداره ثبت اسناد و املاک، شهرداری و اداره راه و شهرسازی بعمل آورند تا در دام افراد سود جو کلاهبردار گرفتار نشوند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا