خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اشتباه معتمدآریا و برومند

علی اصغر شفیعیان، سردبیر انصاف نیوز

مرضیه برومند و فاطمه معتمدآریا غیر از کارگردانی و بازیگری یک چهره‌ی فرهنگی هم دارند، برای همین در این یادداشت به نوع واکنش آنها درباره‌ی تابلوی میدان ولیعصر انتقاد دارم وگرنه اگر صرفا یک بازیگر بودند تنها کاری که از آنها برمی‌آمد بازیگری بود و بس.

مصاحبه با فائزه هاشمی در سالگرد آیت الله

معتمدآریا و برومند با این کار راه گفتگو را می‌بندند، حتی راه را برای دیگران هم سخت می‌کنند که بخواهند وارد گفتگو شوند، بخواهند تعامل کنند، بخواهند به اصطلاح بده بستان کنند، یکی بشنوند و یکی بگویند، به نمایندگی از جریان معترضان حرفی بزنند و به نمایندگی از آنها شنونده هم باشند. چرا؟

می‌فهمم که دوران خوبی نیست، مردم عصبانی‌اند اما اتفاقا این دوران نیاز به هزینه شدن دارد؛ به کسانی نیاز دارد که حاضر باشند خود را هزینه کنند. آبروی معتمدآریا و برومند اگر برای مردم هزینه شود چه ایرادی دارد؟ مگر آبرو را همین مردم به آنها نداده‌اند؟

چه ایراد داشت که آنها به واسطه‌ی حضورشان در تصویر تابلوی میدان ولیعصر، نقش گفتگو کننده را بازی می‌کردند و حرف میزدند به جای این که زیر میز بزنند و کار را برای دیگران هم سخت کنند؟ اشتباهی که وزیر ارشاد هم کرد و آنگونه سخت در برابر بازیگران موضع گرفت.

درج تصویر کسانی که مانند آنها فکر نمی‌کنند خودش نوعی دعوت به گفتگوست، تابلوی میدان ولیعصر هم‌اکنون یک تریبون است که طرف مقابل در اختیار قرار داده است. در این برهوت، فرصت‌ها را باید غنیمت شمرد. حتی در این زمانه که بر همه‌ی ما سخت می‌گذرد.

بله خانم‌ها برومند و معتمدآریا! میدان ولیعصر همان جایی است که در روزهای اخیر کسانی ضرب و شتم شدند، حتی این روزها کسانی کشته شدند، همانجایی که شعار مرگ بر و اعدام باید گردد هم سر داده شد. ولی وظیفه‌ی ما چیست؟ ادامه‌اش یا یافتن روزنه‌ی کاهش تخاصم.

بستن روزنه‌ها هیچ افتخاری نیست و من برای معتمدآریا و برومند دست نمی‌زنم. آنها راحت‌ترین راه را انتخاب کردند؛ راهی که اتفاقا خواسته‌ی تندروهای مخالف تعامل و گفتگوست. من هر دوی این خانم‌ها را از حامیان سیدمحمد خاتمی می‌شناختم؛ راهی غیر از گفت‌وگو نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حرف شما صحیح است که نباید زیر میز زد اما فرصتهای تاریخی زیادی از 84 تا حالا از دست رفته و تقریبا فرصتی دیگر نمانده است.اصولگرایان تا جایی که توانستند از موضع قدرت عمل کردند و الان به چند قرص مسکّن پناه برده اند اما از طرف دیگر هنوز می گویند بزنید و ببندید و اینها مگسند و…

    40
    9
    1. خاک برسر کسی ک ایده و اجازه این کار رو داده
      لعنت بر دشمن و منافق و نامسلمان خائن وطن فروش مخصوصا بازیگرها و ورزشکارهای بیسواد احمق مفت خور
      کجاش مفاخره این پیرهای خرفت

      6
      14
    1. با چی موافقی؟ عکس طرف رو بدون اجازه خودش برداشتن با یک حرکت نمایشی بچه‌گانه زدن بالای میدون شهر. حتی مقدماتی ترین اصول گفتگو و دموکراسی رو به بازی گرفتن، بعد این آقای شفیعیان که به فکر کاسبی خودشه میگه چرا قهر کردید، گفتگو می‌کردید!! آقای خاتمی به اعتبار رییس جمهور بودنش به‌گواه خود اصلاح طلبان نمی‌تونست گفتگو کنه، بعد این آقا میاد به خانم برومند عزیز و محترم میگه به اعتبار عکست که بدون اجازه خودت رفته بالای میدون!! میرفتی گفتگو میکردی. بخدا هیچ گروهی بیشتر از شما اصلاح‌طلبان مردم ایران را ابله فرض نکرده…

      22
      6
  2. سلام ، خنده دار هست که [در این چند روز چه کرده‌اند] ولی شما اصلاح طلبان میخواهید از این اب گل الود به نفع خودتان بهره برداری کنید . شما زمانی که بالای بیست میلیون رای داشتید هیچ غلطی نکردین ، حالا که دیگه زیر پنج میلیون رای دارید و حکومت براتون تره هم خورد نمی کنه

    33
    12
    1. البته اصلاح طلب ها هم با رای ندادن مردم در حکومت اومدندو ال هیچکدومتون هیچ غلطی نکردید

  3. ما تو یک [وضعیت بسته] زندگی میکنیم
    که همه چیز رو در خدمت و تایید خودش میخواد
    تنها حرفی که … میفهمه زوره

    29
    3
    1. همین کم مانده تصویر نتانیاهو و بن سلمان روی خیابان های مملکت گذاشته بشه. من واقعا از دیدن اسم دشمنان اسلام روی این خاک شهیدان احساس رنج می کنم. خودباخته ها را بیرون کنید تا نیروهای مستعد کشور را شکوفا کنند.

      2
      14
      1. خودباخته ها رو خیلی وقت است که بیرون کرده اید و عده ای بی سواد نادان را تنها به واسطه قدرت ریاکاری و چاپلوسی بر مسند نشانده اید و نتیجه گل افشانی نیروهای مستعد کشورتان(البته اگه اجازه بدهید کشور ما هم هست) شده فلاکت در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رانت خواری و رقص مافیای مسکن، خودرو و دلال جماعت!

      2. دوست عزیز قبل از شما هم کسانی چون محمدرضا پهلوی و خانم مجری تلوزیون میلی همین حرفها را می زدند . ایران مگر ملک طلق بابای شماست که این طوری حرف می زنید . ایران برای همه ایرانیان می باشد .

  4. خانم معتمد آریا و… لیاقت نداشتند بعنوان زن ایرانی تقدیر شوند. وگرنه برهنگی آن هم در مراسم تشییع جنازه و تدفین مرحوم امین تارخ، نشانگر بی لیاقتی و بی حیایی و بی فرهنگ بودن این خانم بود. تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف، مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی.

    20
    53
    1. سلام- این کامنت سرشار از توحش فرهنگی را نباید درج کنید – این اسمش آزادی بیان نیست- هرزه دری میباشد. و بعد دوست عزیز این خانمها مایل نیستند ابزار تبلیغاتی حکومت باشند- آیا ایراد دارد ؟

      38
      10
  5. انسان بعد از مرگ تازه چشمش باز میشه و واقعیتها رو میبینه تن اون دخترها رو تو قبر نلرزون تو مادر هیچ کس نیستی و زن پر افتخاری هم برای مملکت نیستی حتی اگه صدها بار تو کن و فجر جایزه ببری.اون جایزه ها لای جرز دیوار هم نمی خورن. کم از خون جوونهای مردم ارتزاق کنین لاشخورها. شما که سالهاست سرباز دشمنین در ضمن اینها کسانی هستند که با نسخه های سیاسی و تبلیغ افراد غربگدا و کاسه لیس غرب و سر کار آوردن اونها مملکت رو چندین سال به تعطیلی کشاندن ننگشون باد.خون شهدای مملکت دامنشون رو بگیره

    شمام فقط مونده بود مریم رجوی سالومه و فائزه هاشمی رو اونجا مادراشون رو بزنیم. چرا غیر کارشناسی کار میکنین

    14
    32
    1. لازم به جواب دادن به آقا یا خانم ز نیست
      آقای شفیعیان جواب شما رو آقا یا خانم ز داده دیگه برای گفتگو خیلی دیره خیلی دیر

      12
      1
    2. نه اینکه شما از … این مملکت برای خود کاخ ها نساخته اید و وسیله پر کشیدن عده ای بی سواد رو فراهم نکرده اید که با دلالی و رانت خواری به جایی رسیده اند که عرب نی نیانداخت! نتیجه نگاه احمقانه شما این شده است. راه گفتگو بسته است با بانیان زور باید با زبان زور سخن گفت.

  6. سلام
    به نظرمن هم خانم فاطمه معتمد آریا در حدی نبودن که عکسشون نب بشه ایشون خودشون درمراسم مرحومتارخ رسما کشف حجاب کردند چه بهتر که خودشون انصراف دادند
    .
    اصلا بیشتر بی بندو باری ومد از این بازیگران به دختران معصوم سرزمینمان رسیده خوب است در حد ظرفیتشان قابل احترام باشند .

    8
    21
  7. آخی!!!!! دردتون اومد؟!
    اونایی که با سرنیزه جواب مردمی رو میدن که جونشون به لب رسیده باید دردشون بیاد جناب سردبیر. شما چرا به خودت میگیری؟ گیرم که این دو خانم راه گفتگو رو بستن. اونی که مسوولیت داره باید راهش رو باز کنه.
    اصلا ببینم: چرا همش مردم و شخصیتهای فرهنگی باس هزینه بدن؟ چرا طرف مقابل حاضر به هزینه دادن نیست؟!

    19
    3
  8. گفتگو؟ گفتگو زمانی برقرار می شود که در موضع برابر باشد وگرنه یک طرف دستور می‌دهد و روبرو باید بگوید چشم! اگر نگوید پتک بر سرش کوبیده خواهد شد!

    9
    1
  9. سلام به عزيزان كه قادر به كنترل افكار و گفته هاي خودشان نيستند و بي احترامي به مخالفان را افتخار و شهامت مي دانند
    راستي اين ويژگي را در نظام جمهوري اسلامي به دست اورده ايد؟ دشمن خيالي چه نقشي داشته وچقدر به شما كمك كرده ؟
    افرين به اين توانايي يادگيري…. يقينا الگوي رفتاري جالبي براي ديگر كشورها هستيد . چرا اين انقلاب صادر نشد ؟
    چرا فرزندان حاضر به پيروي از شما نيستند…؟
    البته بجاي تفكر و پاسخ به اين سوال ها مي توانيد ناسزا بگوييد . از كوزه همان برون تراود كه در اوست . جانم پايدار باشيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا