خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خشکسالی و دروغ

امید کاجیان، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «خشکسالی و دروغ» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

مدیرعامل آبفای تهران در حالیکه برخی مناطق پایتخت با مشکل بی آبی و کمبود یا قطع آب مواجه بودند در مقابل دوربین‌های خبرنگاران چند روز پیش گفت مشکل حل شده است. این در حالی بود که مسئله‌ی بی آبی برخی مناطق تاچندروز بعد از صحبت‌های او تداوم داشت.

همسر رئیس جمهور در مصاحبه‌ای خبر از این می‌دهد که عمر درختان دانشگاه شهید بهشتی از تاریخ آمریکا بیشتر است. وزیر آموزش و پرورش بی آنکه صادقانه ازاین بگوید که نمی‌داند دربی چیست یا منظور خبرنگار را متوجه نشده، می‌گوید هنوز تصمیمی در مورد آن در اداره آموزش و پرورش گرفته نشده، میرسلیم ازاین که لندکروز وپژو یکی هستند حرف می‌زند و…این چند گزاره ناراست‌گویی مسئولین در همین چند روز از میان ده ها مورد دیگر رسانه‌ای شده‌اند. از وعده‌های انتخاباتی تا روزگار امروز، از عزت ریال رضایی تا برجامی که باید به آتش کشیده می‌شد و حالا بسیار خوب شده و … هنوز که هنوز است هیچ کس مسئولیت حتی یک مورد از وقایع تلخ این یک‌سال را گردن نمی‌گیرد و برای هر واقعه داستانی ساخته و پرداخته شد. تا خیلی حرفهای دیگر…

راستش را بخواهید آمار برخی از مسئولان ما در شاخص عدم صداقت آنقدر شده که اگر احیاناً راستی هم بگویند مردم باور نمی‌کنند و این آفت همان جامعه‌ای است که داریوش هزاره‌ها پیش هشدارش را داده بود “اهورامزدا این سرزمین را از خشکسالی، دروغ و دشمن برحذر دارد”

امروز گویا در بی آبی‌ها و شاید همان خشکسالی‌ها رواج ناراست‌گویی‌ها نیز افزون شده و بیچاره مردمی که باید این وضعیت را به نظاره بنشینند. البته که این سبک ملک‌داری نه فقط مخصوص جریان اصولگرایی بلکه در اصلاحات نیز به وفور دیده می‌شود. هنوز که هنوز است کسی یکی به نعل ویکی به میخ زدنهای خاتمی یا آن «صبح شنبه» حسن روحانی که از قیمت بنزین با خبر شده بود و شهری به آتش کشیده، را فراموش نمی‌کند.

نتیجه این آفت، امروز خود را اینگونه به نمایش گذاشته که در جاهایی از پایتخت وقتی آب نبود خیلی ازمسئولین ککشان هم نمی‌گزید، وضعیت اقتصاد چنین است که می‌بینیم و مسئولان دولتی از دستاوردهای بزرگ حرف می‌زنند، یاس و ناامیدی در سرتاسر کشور ریشه دوانده و در عوض آنچه به مردم تحویل داده می‌شود مشتی شعار است و حرف‌های ساختگی که مردم اوج واقعی نبودن آنان را درک می‌کنند.

نتیجه وضعیت کنونی و البته تاکید برخی مسئولان بر طی همین رویه و پوشاندن حقایق از چشم مردم می‌شود، فاصله‌ای که امروز بیشتر از هر زمان دیگری میان آنها و مردم است، فاصله‌ای که البته اضافه‌تر هم می‌شود. ظاهراً برای بعضی مسئولین نیز این روال مهم نیست و قرار است با طرح‌ها و برنامه‌های آینده خود، بیشتر از هر زمان دیگری بی آنکه مردم برایشان مهم باشد، خودشان برای ملت ببرند و بدوزند و به پشتوانه همان هواداران اقلیت خویش بقا در قدرت را تداوم بخشند. برای این مسئولین دیگر در حد نمایش هم، نظر مردم مهم نیست. نتیجه می‌شود اینکه آنها از اقتدار سخن می گویند به جایش مردمی بودند که در هفته گذشته باید آفتابه را ازآب پرمی‌کردند و تشت برای گرفتن حمام به پا.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این مسائل که مهم نیست قربونت برم جناب کاجیان!! مسئله اصلی بلکه تنها مسئله مملکت از دید حکومتیان، موهای کله های زنان است؛ مگر نمی بینی همه کشور رو تعطیل کردن و همه امکانات شون رو برای بگیر و ببندهای زنانی که پوشش بر سر ندارن اختصاص دادن!!؟ نشست برگزار کردن، سمینار و تهدید و تطمیع و… همش فقط برای موهای زنان.

  2. سلام‌اگر‌وضعیت‌خشکسالی‌به‌
    همین‌نحو‌ادامه‌داشته‌باشدبعید
    میدانم‌فرهنگ‌فرزند‌زیاد‌داشتن
    درایران‌دوباره‌عمومیت‌یابد‌واین
    دلیل‌به‌دلایل‌دیگر‌اضاف‌میشود
    مگر‌اینکه‌اداره‌کشور‌ازحیث
    مدیریت‌محیط‌زیست‌اقتصاد‌و
    تجارت‌وفرهنگ‌‌وبهداشت‌و
    تعدیل‌رفاه‌.غیر‌متمرکز‌ومنطقه‌ای
    ‌وعلمی‌مبتنی‌برتجارب‌موفق‌
    جهانی‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا