خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاجزاده: دیگر اصلاح‌طلب به روش سال‌های ۷۶ تا ۹۶ نیستم

سیدمصطفی تاجزاده که از ۱۸ تیر ۱۴۰۱ دوباره بازداشت شده و در زندان است می‌گوید که دیگر اصلاح‌طلب به روش سال‌های ۷۶ تا ۹۶ نیست. او معتقد است که اصلاحات به آن روش «خدمات شایان توجهی به ملت» داشته است.

به گزارش انصاف نیوز، آقای تاجزاده در گفت‌وگویی با حسین رزاق در زندان در پاسخ به این سوال که «آیا هنوز اصلاح‌طلب است؟» گفت: اگر منظور از اصلاحات آن روشی است که ما از دوم خرداد ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۹۶ دنبال می‌کردیم، باید بگویم که دیگر اصلاح‌طلب نیستم. زیرا به نظر من آن سبک اصلاحات، باوجود خدمات بعضا شایان توجه به ملت، امروز قادر به حل مشکلات و پاسخ‌گوی مطالبات مردم نیست.

تاجزاده در این گفت‌وگو که در کانال تلگرامی او منتشرشده‌است می‌گوید: اگر منظور از اصلاحات این است که آیا هنوز خشونت‌پرهیز، حامی مدارا و طرف‌دار گفت‌وگو برای رسیدن به توافق هستم تا به اهداف دمکراتیک و توسعه‌ای خود با مشارکت آحاد شهروندان، حتی‌الامکان تدریجی و براساس یک بازی برد-برد و راهبرد تبدیل معاند به مخالف و مخالف به موافق دست یابیم تا از آن طریق تمام نیروها و گرایش‌ها در مدیریت کشور سهیم شوند و همه قشرها در حاکمیت نماینده داشته باشند؟ بله، همچنان به این اصول ایمان دارم. من همچنان به زنده‌باد مخالف من و دوست داشتن مخالف، معتقدم و ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهم و فکر می‌کنم راه نجات ایران همین است.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: نه‌تنها تعارضی بین پیشنهاد رفراندوم تغییر قانون اساسی با اصلاحات ساختاری نمی‌بینم، بلکه آن را ادامه طبیعی و منطقی اصلاحات ساختاری می‌یابم و همگان را به بحث و گفت‌وگو درباره چگونگی برگزاری رفراندوم و راه‌های تحقق خشونت‌پرهیز تغییر قانون اساسی، متناسب با خواست ملت و مقتضیات زمانه دعوت می‌کنم. مستقل از اینکه شهروندان شرکت‌کننده در این مباحثه عمومی و علنی، خود را اصلاح‌طلب یا جنبش سبزی بدانند و یا ندانند.

این فعال سیاسی معتقد است که «حکومت گشت ارشاد را برچید و حجاب اجباری را از جرمی مشهود و غیرقابل بخشش خارج کرد»، و در بخش پایانی این گفت‌وگو که با هم‌بندی خود در زندان اوین انجام داده، می‌گوید: بسیاری از ما بلد نیستیم با مخالف خود گفت‌وگو کنیم و بیشتر به ماندن درون حلقه‌های بسته خود دلخوش کرده‌ایم. به نظر من اگر گفت‌وگوی ملی شکل گیرد و درباره مهم‌ترین مسائل میهن و مردم به بحث همه‌جانبه بپردازیم و بکوشیم حتی‌الامکان درباره مدل مطلوب جامعه ایرانی در خاورمیانه و جهان امروز و نیز راهکارهای خروج از بحران به اجماع دست یابیم، قشرهای مختلف مردم تکلیف خود را خواهند دانست و خواهند توانست با سازماندهی مناسب و با همراهی احزاب و تشکل‌های مدنی بر مشکلات غلبه کنند و قطار مدیریت کشور را در ریل توسعه و دمکراسی قرار دهند. به بیان دیگر اگر نیروهای سیاسی و نخبگان و افکارِعمومی، به برداشت نسبتا واحدی درباره علل و عوامل انباشت مشکلات و به‌ویژه راه‌های خروج از بحران دست یابند، بیش از ۵۰درصد یا نیمی از راه طی شده است. می‌ماند سازماندهی و برنامه‌ریزی و تقسیم کار برای تحقق هدف اجماعی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تا زمانیکه همه شما متکبرها اقرار نکنید که هیچکدام به اندازه احمدی محبوبیت ندارین وضع همینه… ایرانی لیاقتش همینه که هر که بیشتر بهش خدمت کنه دور بندازه..ایران هیچوقت روی ابادی نخواهد دید..اتاتورک هنوز مورد احترامه..ولی ما با کسانی که قصدشون ابادی ایران بود چه کردیم؟ هر کدام به نوعی له شدند فارغ از انکه چه عقیده ای داشتند.. مهم این بود که هدفشان ابادی ایران بود..امیرکبیر رضاشاه . مصدق و..

    0
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا