خرید تور تابستان ایران بوم گردی

1456 مورد حیوان گزیدگی و روند افزایشی آن در کاشان

به گزارش کاشان باما به نقل از ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: حیوان گزیدگی در ۶ ماه ابتدای امسال به هزار و ۴۵۶ مورد در کاشان رسید و روند افزایشی دارد.

او اظهار کرد: ۵۴درصد گزش‌ها توسط سگ انجام می‌شود که ۴۶درصد این آمار هم از سوی سگ‌های صاحب‌دار بوده لذا شهروندان باید واکسیناسیون را برای پیشگیری از هاری و بیماری‌های قابل انتقال جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان بیان کرد: یکی از موارد مهم مرتبط با گزش توسط حیوانات، مراجعه فوری به مراکز پیشگیری ودرمان هاری برای انجام واکسیناسیون و سرم درمانی است تا با این روش از مرگ فرد پیشگیری شود.

دلاوری گفت: انجام هر نوبت واکسیناسیون و سرم برای فرد بعد از گزش حیوان بطور متوسط ۵۰ میلیون ریال هزینه بر دولت تحمیل می‌کند و در مجموع در طول سال نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریال فقط هزینه واکسن و سرم بیماران در کاشان می شود که در حال حاضر رایگان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه حیوان گزیدگی و هاری در راس بیماری‌های مشترک انسان و دام در کاشان قرار دارد گفت: تب مالت، کیست هیداتید، سالک و سیاه زخم در رتبه‌های بعدی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان همچنین تب کریمه کنگو را تهدید جدی بهداشتی معرفی کرد و افزود: این بیماری دارای قابلیت انتقال انسان به انسان است و در حال حاضر هیچ گونه واکسن مورد تایید علیه این بیماری در دسترس نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا