خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اظهارات مسئولان درباره نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات

روزنامه خراسان شمالی نوشت: «در پی اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات از سوی هیئت نظارت، 3 مسئول در استان در این خصوص به اظهارنظر پرداختند. استاندار خراسان شمالی در سی و یکمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: هیئت نظارت بر اساس شاخص ها و معیارها اقدامات لازم را انجام می دهد بنابراین تایید یا عدم احراز افراد مربوط به قشر خاصی نیست و قانونگذار برای اشتباهات احتمالی انسانی نیز فرصت اعتراض گذاشته است تا هیچ حقی ضایع نشود. دکتر «محمدرضا حسین نژاد» ادامه داد: در ۱۱ اسفند یک بستر واقعی برای حضور مردم در چارچوب قانون در انتخابات فراهم می شود. به گزارش روابط عمومی استانداری، «حسین پور» مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری نیز به آمار داوطلبان تایید شده، احراز نشده و رد صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: از سوی هیئت نظارت ۸۵ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۷۰ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم تایید شده اند که البته شکایات و اعتراض ها شنیده می شود و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه اترک گفت: داوطلبان دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن‌ها در هیئت مرکزی نظارت تأیید نشده تا سه شنبه ۱۹ دی از ساعت ۸ تا ۱۸ می‌توانند در نشانی Davtalab.shora-gc.ir اعتراض خود را مستدل برای بررسی شورای نگهبان ثبت کنند. «عابدین عابدی مقدم» افزود: همان گونه که در فاصله بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت، صلاحیت برخی از داوطلبان تائید شد، این امکان برای معترضان نیز وجود خواهد داشت تا با ارائه مستندات و ادله کافی به شورای نگهبان، از سوی این شورا تائید صلاحیت شوند. وی نبود اطلاعات کافی را مهم ترین علت عدم احراز صلاحیت برخی از داوطلبان اعلام کرد و گفت: در بررسی‌های مجدد شورای نگهبان فرصت تائید صلاحیت برای این افراد نیز فراهم شده است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با تشریح فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس قانون، شاخص‌هایی نظیر اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی، اعتقاد به اصل مترقی ولایت فقیه، دوری از زد و بند‌های سیاسی، اداری و مالی، سوابق اجرایی و مدرک تحصیلی متناسب و عدم اشتهار به سوء شهرت، برای تعیین صلاحیت داوطلبان تعریف شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا