خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استرداد سعدالله امیر‌شقاقی پدرخوانده قمار از ترکیه به ایران

سعدالله امیر‌شقاقی که به پدرخوانده سایت‌های شرط‌بندی معروف شده، به دلیل طرح اتهامات سنگین از سوی دولت ترکیه سلب تابعیت شد. این خبری است که دیروز برخی رسانه‌های ترکیه‌ آن را منتشر و گمانه‌زنی درباره استرداد او به ایران را مطرح کرده‌اند. او پیش از این در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود ارتباط خوبی با مقامات پلیس و دستگاه قضایی ترکیه دارد.

روزنامه‌ی جام جم در این باره گزارش داد:

«در دایرکت اینستاگرام با آقای سعدالله امیرشقاقی سرشاخه شبکه قمار آشنا شدم که وی پیشنهاد داد برای ما تبلیغات کن به تو درصد می‌دهیم و خانه و ماشین در اختیارت می‌گذاریم. بعد از آشنایی قرار شد بابت هر تبلیغاتی که می‌کنم ۵۰ درصد بدهند. از آنجا شروع به درست کردن ویدئو و تبلیغات کردم.» اولین بار نام او به عنوان سرکرده باند قمار اینترنتی در دادگاه رسیدگی به میلاد حاتمی به طور رسمی مطرح شد. مردی که پیش از این عکس‌های او در کنار دختران و خودروهای لاکچری در ترکیه در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شده بود. البته پیش از این، فردی به نام محمد جرجندی، کارشناس امنیت اطلاعات مقیم آمریکا که یکی دو سالی است روی موضوع مافیای شرط‌بندی کار می‌کند، نام فردی به نام سعدالله امیرشقاقی و پسرش با نام فرشید امیرشقاقی (معروف به مونتیگو در اینستاگرام) را به عنوان دو نفر از سرشاخه‌های مافیای شرط‌بندی اینترنتی مطرح کرد.

امیرشقاقی را در ترکیه دکتر خطاب می‌کنند. خودش هم در تنها مصاحبه‌اش اعلام کرده بود که دندانپزشک است و رابطه خوبی با رئیس پلیس و دادستان در ترکیه دارد و دندان‌های آنها را درست کرده است. اوهمچنین مدعی شد فقط یک بار قمار کرده‌ و پس از آن سراغ قماربازی نرفته است.از او به عنوان سردسته و پدرخوانده مافیای سایت‌های شرط‌بندی ایرانی یاد می‌شود. مردی که در حال حاضر در ترکیه اقامت دارد و فرزندی به نام فرشید دارد که به او لقب مونتیگو داده‌اند. ثروت امیر شقاقی میلیون‌ها دلار تخمین زده می‌شود سعدالله امیر شقاقی بـه عنوان یک تاجر در تعداد زیادی از کشور‌ها بـه ویژه در اروپا فعالیت می‌کند. گفته می‌شود اغلب چهره‌های اینستاگرام بعد از ترک ایران در ترکیه جذب شبکه او شده و نقش تبلیغ‌کننده برای سایت‌های شرط‌بندی‌اش را ایفا می‌کنند. آن‌طور که یکی از سلبریتی‌های اینستاگرام فاش کرده، سعدالله پس از جذب چهره‌ها برای آنها پنل و صفحه‌ای ایجاد می‌کند که نشان می‌دهد چند نفر از طریق او عضو سایت شرط‌بندی شده‌اند. بعد هم بر اساس تعداد جذب به آنها درآمد می‌پردازد. تا زمانی که تعداد جذب آنها بالا باشد با آنها همکاری می‌کند. به همین دلیل در صورتی که تعداد جذب‌ها کاهش پیدا کند، طعمه‌ها مجبورند جنجالی راه بیندازند تا دوباره در فضای مجازی داغ شوند و بتوانند دنبال‌کننده‌های جدیدی را جذب کند. کسی پدرخوانده را نمی‌بیند و او پول را از طریق یک صرافی به تبلیغ‌کننده‌ها می‌پردازد و اگر با مشکلی رو‌به‌رو شوند نمی‌توانند روی او حساب کنند.

آن‌طور که رسانه‌های ترکیه‌ اعلام کرده‌اند، سعدالله امیرشقاقی همچنین مربی رقص اسـت و یک مدرسه رقص هم در ترکیه افتتاح کرده اسـت. او همچنین یک آژانس مدلینگ دارد و در تعداد زیادی از کشورها از کانادا گرفته تا سوئیس، مدل‌های حرفه‌ای را آموزش می‌دهد. در حالی که او با تابعیت ترکیه برای خود دراین کشور حاشیه امنی ایجاد کرده بود، تعدادی از رسانه‌های ترکیه دیروز از سلب تابعیت اوخبر دادند.موضوعی که به صورت رسمی ازسوی اداره مهاجرت ترکیه اعلام نشده است. این رسانه‌ها مدعی شده‌اند که سلب تابعیت او همزمان با سفر حجت‌الاسلام رئیسی به ترکیه انجام شده که مشخص نیست به این سفر مرتبط بوده است یا نه؟ از سویی اتهامات سنگین علیه سعدالله امیرشقاقی دلیل سلب تابعیت او اعلام شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا